Μετρό Αθήνας: Στη γραμμή εκκίνησης οι πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Μετρό Αθήνας: Στη γραμμή εκκίνησης οι πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4
Ξεκινούν οι διαδικασίες για τις αρχικές εργασίες, σύμβαση που έχει αναλάβει η ΕΡΕΤΒΟ. Το εργοτάξιο στην Κατεχάκη, ακολουθεί το Γαλάτσι.

Προχωρούν βήμα-βήμα οι διαδικασίες για την έναρξη των πρόδρομων εργασιών (όχι για τα βασικά έργα) του πρώτου τμήματος της περίφημης Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας (Βεΐκου-Γουδή). Το έργο βρίσκεται στη γραμμή εκκίνησης καθώς ετοιμάζεται το πρώτο εργοτάξιο στην Κατεχάκη ενώ προσεχώς παίρνει σειρά και το άλλο, στο Γαλάτσυ. Όπως έγινε γνωστό, στην Κατεχάκη έγινε η πρώτη κανονική κατάληψη χώρου, έχουν ξεκινήσει οι αποτυπώσεις (τι υπάρχει στον χώρο κ.α.), πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες γεωτρήσεις κ.α. Επόμενο βήμα, δηλαδή ο επόμενος εργοταξιακός χώρος που θα «στηθεί», θα γίνει στη Λεωφόρο Βεΐκου, με τις σχετικές πληροφορίες να αναφέρουν ότι το έτερο εργοτάξιο στο Γαλάτσι θα είναι έτοιμο προς τον Σεπτέμβριο.

«Αυτές τις μέρες, ολοκληρώνεται η εγκατάσταση του πρώτου εργοταξίου στην Κατεχάκη, που θα είναι ένα εκ των δύο – μαζί με το Άλσος Βεΐκου – από τα οποία θα μπουν τα μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων», σημείωσε μάλιστα χαρακτηριστικά προ ημερών ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, σε σχετική του συνέντευξη, αναφερόμενος στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, τονίζοντας ότι ήδη έχουν ξεκινήσει οι μελέτες, ενώ παράλληλα γίνονται οι πρόδρομες εργασίες. «Πρόκειται για ένα έργο που θα εξυπηρετεί 340.000 επιβάτες ημερησίως, θα μειώσει κατά 53.000 τα αυτοκίνητα στους δρόμους και θα δημιουργήσει 5.000 νέες θέσεις εργασίας». Όσο για τον σταθμό των Εξαρχείων ξεκαθάρισε ότι θα στηθεί το εργοτάξιο μόλις ολοκληρωθούν οι αναγκαίες μελέτες. «Αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του έργου, για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής αλλά και της πόλης», είπε.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο της κατασκευής της βασικής γραμμής έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM, ωστόσο, οι πρόδρομες εργασίες εκτελούνται από την εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ.

Βέβαια, η περισσότερη… δουλειά αναμένεται από Σεπτέμβριο και μετά, η οποία θα περιλαμβάνει μελέτες, συντονισμό ανάμεσα σε αναδόχους, Αττικό Μετρό και εταιρείες κοινής ωφέλειας ώστε να γίνουν οι μετατοπίσεις δικτύων από την εταιρεία που έχει αναλάβει τις πρόδρομες εργασίες, αρχαιολογικές ανασκαφές, θα συνεχιστούν οι καταλήψεις εργοταξίων μέχρι να καλυφθούν οι θέσεις σε όλους τους προβλεπόμενους σταθμούς κ.α., με αναγκαστικές καταλήψεις χώρων και βέβαια τη σχετική όχληση λόγω των εργασιών που θα γίνονται στα διάφορα σημεία.

Μια και ο λόγος περί Μετρό, πρόσφατα μόλις ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, επανέλαβε ότι «η αναβάθμιση των δυτικών συνοικιών της Αθήνας και γενικότερα της Δυτικής Αττικής είναι στα σχέδια της κυβέρνησης», τονίζοντας ότι «σχεδιάζεται η επέκταση του Μετρό προς το Ίλιον το 2022». Επίσης σχεδιάζεται και «η επέκταση του προαστιακού μέχρι τα Μέγαρα, μήκους 36 χιλιομέτρων, που ουσιαστικά θα λειτουργεί ως προαστιακός, ώστε να αναβαθμιστεί η Δυτική Αττική και η οικονομική της δραστηριότητα», σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider