Μια πολύ σημαντική δράση για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, με στόχο ένα βιώσιμο μέλλον, ανακοίνωσε η Unilever.
Με την «υπογραφή» του γνωστού brand Skip που βρίσκεται κοντά στα ελληνικά νοικοκυριά εδώ και 50 ολόκληρα χρόνια, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι από το εργοστάσιό της στην περιοχή του Ρέντη, θα παράγεται το νέο μπουκάλι υγρού απορρυπαντικού Skip, το οποίο θα έχει φιλική προς το περιβάλλον σύνθεση αφού θα παράγεται από ένζυμα σε ποσοστό 100%, διατηρώντας ωστόσο την ισχύ του στην καταπολέμηση των λεκέδων. Ταυτόχρονα όμως και το μπουκάλι του απορρυπαντικού θα προέρχεται από ανακυκλωμένο πλαστικό και θα αποτελεί μια 100% ανακυκλώσιμη συσκευασία.
Να σημειωθεί εδώ ότι στο εργοστάσιο στου Ρέντη παράγονται ετησίως 6 εκατομμύρια μπουκάλια υγρού απορρυπαντικού σε ετήσια βάση, τα οποία είτε απορροφώνται από την ελληνική αγορά, είτε καλύπτουν ανάγκες του Ομίλου στο εξωτερικό.
«Μέσω της δράσης αυτής, η Unilever στοχεύει στην εξοικονόμηση 146 τόνων πλαστικού που αντιστοιχούν σε 58 εκατομμύρια τουβλάκια κατασκευών, με τα οποία παίζαμε όλοι όταν ήμασταν παιδιά. Εάν τα τουβλάκια τοποθετηθούν το ένα δίπλα στο άλλο, τότε μιλάμε για μια απόσταση που αντιστοιχεί στη διαδρομή Αθήνα - Βενετία», δήλωσε χαρακτηριστικά η Marketing Manager για τον κλάδο απορρυπαντικών της ΕΛΑΪΣ-Unilever, Κατερίνα Αλιφραγκή.
Βασική αποστολή ένα «καθαρό μέλλον»
Σύμφωνα με τον Marketing Director για το Home Care της εταιρείας, Γιώργο Καρατζά, η ΕΛΑΪΣ-Unilever έχει αναλάβει την αποστολή για ένα «καθαρό μέλλον», το οποίο αφορά σε ένα πρόγραμμα της εταιρείας με στόχο την επανεφεύρεση παλαιότερων προϊόντων οικιακής φροντίδας που κατασκευάζονται με πιο αγνά για το περιβάλλον υλικά.
Το πρόγραμμα «καθαρό μέλλον» αφορά σε ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας, ενώ, όπως εξήγησε ο κ. Καρατζάς, η πρωτοβουλία που ξεκινά από το απορρυπαντικό Skip θα επεκταθεί και στα άλλα brands του Ομίλου. «Η πανδημία ανέδειξε πόσο κρίσιμα αγαθά πρώτης ανάγκης είναι τα είδη οικιακού καθαρισμού και υγιεινής», σημείωσε ο ίδιος, σχολιάζοντας με νόημα πως «υγιείς άνθρωποι δεν μπορούν να υπάρξουν σε έναν πλανήτη που απειλείται».
Για ένα βιώσιμο μέλλον, η Unilever δεσμεύεται για τα εξής, όπως τα απαρίθμησε ο κ. Καρατζάς:
-Μείωση ανθρακικού αποτυπώματος
-Τέλος η χρήση πετροχημικών
-Τα συστατικά των προϊόντων καθίστανται βιοδιασπώμενα
Οι δεσμεύσεις της Unilever για ένα μέλλον χωρίς περιβαλλοντικό αποτύπωμα
«Στόχος μας είναι να κάνουμε τον βιώσιμο τρόπο ζωής καθημερινότητα. Έχουμε ευθύνη ως εταιρεία να δράσουμε υπέρ του πλανήτη, καθώς η κρίση της κλιματικής αλλαγής παραμένει για όλους μας ένας αυξανόμενος κίνδυνος. Η κλιματική αλλαγή δεν αφορά μόνο στο περιβάλλον, αλλά στις ζωές και τον βιοπορισμό όλων μας», σημείωσε από την πλευρά του ο Γενικός Διευθυντής της Unilever για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, Andrew Kennedy, παρουσιάζοντας αναλυτικά τις δράσεις του Ομίλου για την υιοθέτηση των αρχών της κυκλικής οικονομίας και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Ειδικότερα, η εταιρεία δεσμεύεται για:
- Μηδενικές εκπομπές από όλα τα προϊόντα της ως το 2039
- Μηδενική αποψίλωση στην εφοδιαστική αλυσίδα ως το 2023
- Ενδυνάμωση της νέας γενιάς αγροτών
- Βιοδασπώμενες συσκευασίες ως το 2030
«Το πλαστικό έχει θέση, αλλά αυτή δεν είναι στους δρόμους και στα ποτάμια», τόνισε ο κ. Kennedy, δεσμευόμενος πως μέχρι το 2025 όλες οι πλαστικές συσκευασίες της Unilever θα είναι επαναχρησιμοποιούμενες. «Θέλουμε καλύτερο πλαστικό, όχι λιγότερο πλαστικό», πρόσθεσε, υπενθυμίζοντας πως στην Ελλάδα η μάχη της Unilever κατά του πλαστικού έχει ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια.
«Η απόφαση της Unilever να ενσωματώσει τους στόχους βιωσιμότητας στην παραγωγική διαδικασία είναι πολύ σημαντική», δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, ενώ σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης, Μιχάλη Οικονομάκη «οι δεσμεύσεις της εταιρείας συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.
Μια από τις παλαιότερες πολυεθνικές εταιρείες
Η Unilever είναι μια από τις κορυφαίες εταιρείες διανομής καταναλωτικών αγαθών στον κόσμο - βρετανικών και ολλανδικών συμφερόντων – με έδρα στο Λονδίνο και το Ρότερνταμ.
Με ιστορία 120 χρόνων, είναι μια από τις παλαιότερες πολυεθνικές εταιρείες στον παγκόσμιο επιχειρηματικό χάρτη, ενώ τα προϊόντα της είναι διαθέσιμα σε περίπου 190 χώρες. Σχεδόν 2,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι σε ολόκληρο τον πλανήτη χρησιμοποιούν τα προϊόντα της.
Η Unilever απασχολεί σήμερα 149.000 ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο, ενώ παράγει και διαθέτει περίπου 400 μάρκες προϊόντων. Αυτά περιλαμβάνουν τρόφιμα και ποτά (περίπου το 40% των εσόδων της εταιρείας), προϊόντα καθαρισμού, προϊόντα ομορφιάς και προϊόντα προσωπικής φροντίδας.
Για το 2020, κατέγραψε τζίρο 51 δισ. ευρώ, με το 58% να πραγματοποιείται στις αναδυόμενες αγορές, ενώ 25 εκατομμύρια πωλητές λιανικής συνθέτουν το παγκόσμιο δίκτυό της. Συνολικά 13 από τις μάρκες προϊόντων έκαναν πωλήσεις άνω του 1 δισ. ευρώ την περυσινή χρονιά.
Η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas
Στην Ελλάδα, η Unilever δραστηριοποιείται με την επωνυμία ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas Α.Ε., διαθέτοντας στο χαρτοφυλάκιό της πληθώρα προϊόντων στους τομείς των τροφίμων, των παγωτών, της οικιακής και προσωπικής φροντίδας και υγιεινής.
Η εταιρεία μετρά ήδη 60 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, διαθέτει τρεις εγκαταστάσεις (γραφεία, εργοστάσιο και κέντρο logistics), δραστηριοποιείται σε 26 κατηγορίες προϊόντων με περίπου 1.400 κωδικούς, ενώ απασχολεί περί τους 500 εργαζομένους.