ΝΙΚΑΣ: Κλείνει την «πόρτα» του Χρηματιστηρίου και περνά σε νέα εποχή – Η διαδρομή των 56 χρόνων

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
ΝΙΚΑΣ: Κλείνει την «πόρτα» του Χρηματιστηρίου και περνά σε νέα εποχή – Η διαδρομή των 56 χρόνων
Η αλλαντοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι υιοθετεί νέα εταιρική εμφάνιση, αλλάζει πλήρως το λογότυπό της και «πρασινίζει» τις συσκευασίες της.

Να εγκαινιάσει μια νέα εποχή στην αγορά τροφίμων επιδιώκει η γνωστή αλλαντοβιομηχανία ΝΙΚΑΣ, δρομολογώντας μια σειρά πολύ σημαντικών αλλαγών για τη μετέπειτα πορεία της.

Λίγο καιρό μετά τις επίσημες ανακοινώσεις ότι η εταιρεία αλλαντικών θα δει σύντομα την πόρτα της εξόδου από το Χρηματιστηρίου Αθηνών και προσαρμοζόμενη, πάντοτε, στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή, η ΝΙΚΑΣ ανακοίνωσε ότι υιοθετεί νέα εταιρική εμφάνιση, αλλάζει πλήρως το λογότυπό της και «πρασινίζει» τις συσκευασίες της.

Έτσι, γίνεται η πρώτη εταιρεία αλλαντικών στην Ελλάδα που χρησιμοποιεί υλικά από πλήρως ανακυκλώσιμες ύλες για τα συσκευασμένα προϊόντα της. Τα νέα καινοτόμα υλικά συσκευασίας διατηρούν τα προϊόντα φρέσκα, είναι ελεγμένα, ασφαλή και πιστοποιημένα από αναγνωρισμένους φορείς του εξωτερικού. Με την πρωτοβουλία αυτή, η εταιρεία μετατρέπει περισσότερες από 21.000.000 συσκευασίες της σε απολύτως ανακυκλώσιμες, ανοίγοντας τον δρόμο στους καταναλωτές ώστε να ανακυκλώσουν περίπου 214 τόνους υλικών συσκευασίας.

Η υποχρεωτική δημόσια πρόταση και η έξοδος από το ΧΑ

Τον περασμένο μήνα στρώθηκε το χαλί για την έξοδο της ιστορικής αλλαντοβιομηχανίας από το Χρηματιστήριο Αθηνών, το κατώφλι του οποίου πέρασε η ΝΙΚΑΣ στις 22 Απριλίου 1991.

Έτσι, στις 21 Ιανουαρίου, η εταιρεία Cryred Investments, συμφερόντων του Σπύρου Θεοδωρόπουλου, προχώρησε σε υποχρεωτική δημόσια πρόταση για την απόκτηση των κοινών μετοχών της ΝΙΚΑΣ έναντι 1,24 ευρώ ανά μετοχή. Η δημόσια πρόταση αφορά σε 2.632.919 μετοχές ή το 4,95% της εταιρείας, ενώ ακολουθεί το δικαίωμα squeeze out όσων δεν αποδεχτούν τη δημόσια προσφορά με στόχο την έξοδο της εταιρείας από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Ως επιταχυντής των ανωτέρω εξελίξεων λειτούργησε η ολοκλήρωση του deal της Chipita με τον αμερικάνικο κολοσσό Mondelēz, τα πρώτα 24ωρα του 2022. Ήταν στα τέλη του περασμένου Μαΐου όταν ένας από τους ισχυρότερους ομίλους του κόσμου στην αγορά των σνακ ανακοίνωνε επισήμως την εξαγορά της Chipita του Σπύρου Θεοδωρόπουλου, έναντι τιμήματος – ρεκόρ ύψους 2 δισ. δολαρίων. Για την υλοποίηση του deal, η Chipita διασπάστηκε σε δύο νέες εταιρικές οντότητες, στην Chipita Global και στην Chipita Foods.

Η Chipita Global περιλαμβάνει το κυρίως κομμάτι της Chipita και θα περάσει στη Mondelēz, ενώ η Chipita Foods παραμένει στους παλαιούς μετόχους της εταιρείας και περιλαμβάνει κατά κύριο λόγο τις μετοχές της αλλαντοβιομηχανίας ΝΙΚΑΣ, αλλά και τη συμμετοχή της Chipita στο κοινοπρακτικό σχήμα με τη Britannia Industries, με το οποίο δραστηριοποιείται στην Ινδία.

Η εικόνα των οικονομικών μεγεθών στο εννεάμηνο του 2021

Για τους πρώτους εννέα μήνες του 2021, οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 1,8% και ανήλθαν σε 43.448 χιλ. ευρώ, από 42.675 χιλ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Τα αποτελέσματα προ φόρων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων (EBIT) βελτιώθηκαν κατά 1.620 χιλ. και διαμορφώθηκαν σε κέρδος 1.511 χιλ. ευρώ, έναντι ζημιάς 109 χιλ. ευρώ πέρυσι, ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων βελτιώθηκαν κατά 1.113 χιλ. ευρώ και ανήλθαν σε κέρδος 294 χιλ. ευρώ, έναντι ζημίας 819 χιλ. ευρώ στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Αντίστοιχα, τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 1.765 χιλ. ευρώ και διαμορφώθηκαν σε 3.644 χιλ. ευρώ, σε σχέση με 1.878 χιλ. ευρώ στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Επιπτώσεις από την υγειονομική κρίση και την αύξηση του ενεργειακού κόστους

Σε ό,τι αφορά τις συνέπειες που σχετίζονται με την τρέχουσα υγειονομική κρίση, η ΝΙΚΑΣ επισήμανε, πρόσφατα, την ανθεκτικότητα του κλάδου τροφίμων έναντι της οικονομικής αβεβαιότητας που δημιούργησε η πανδημία, αλλά και την αποτελεσματικότητα των μέτρων και δράσεων που υιοθετήθηκαν από τη διοίκηση της εταιρείας. Παρ’ ότι η διάρκεια και η ένταση της κρίσης δεν είναι δυνατόν να προβλεφθούν, η διοίκηση εκτιμά πως δεν υφίσταται ουσιώδης αβεβαιότητα ως προς την απρόσκοπτη συνέχιση της δραστηριότητας της εταιρείας.

Ωστόσο, οι αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας, των μεταφορικών, των τιμών αγοράς Β' υλών και υλικών συσκευασίας, ιδιαίτερα από τον Ιούλιο του 2021 και μετά, επιβάρυναν σε ένα βαθμό τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου. Η ΝΙΚΑΣ παρακολουθεί στενά την πορεία των τιμών και λαμβάνει όλα τα δυνατά μέτρα για μείωση της έκθεσης της στο κύμα των ανατιμήσεων και τη διατήρηση των θετικών της επιδόσεων.

Μάλιστα, σε πλήρη συνέπεια με το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας, για το εννεάμηνο του 2021 πραγματοποιήθηκαν κεφαλαιουχικές επενδύσεις ύψους 4.163 χιλ. ευρώ.

Μια ιστορία 56 χρόνων

Η ιστορία της ΝΙΚΑΣ ξεκίνησε πριν από 56 χρόνια. Ήταν το 1966 όταν, με αφετηρία το όραμα του Λάκωνα Παναγιώτη Νίκα για δημιουργία ξεχωριστών αλλαντικών που βασίζονταν στην ποιότητα και την υψηλή ασφάλεια, ιδρύθηκε η Π.Γ. NIKAΣ Α.Β.Ε.Ε με κύρια δραστηριότητα την παραγωγή και διανομή αλλαντικών στην Ελλάδα.

Οι καινοτομίες δεν άργησαν να έρθουν. Το 1972 η αλλαντοβιομηχανία συστήνει στους Έλληνες το παριζάκι, ενώ είναι η πρώτη στην Ελλάδα που παράγει αλλαντικό σε τετράγωνο σχήμα για τοστ.

Οι «πρωτιές» δεν σταμάτησαν εκεί, με τη ΝΙΚΑΣ να «προσφέρει» το 1985 φιλέτο γαλοπούλας σε αλλαντικό, αλλά και το 1997 να συστήνει το παριζάκι γίγας.

Το 2003 αποτέλεσε χρονιά σταθμό για τη μετέπειτα πορεία της εταιρείας, καθώς τότε ο Παναγιώτης Νίκας παίρνει τη μεγάλη απόφαση να πουλήσει την εταιρεία στη Global Finance του Άγγελου Πλακόπητα, έναντι τιμήματος ύψους 60 εκατ. ευρώ.

Τα επόμενα χρόνια η αλλαντοβιομηχανία «συνάντησε» ουκ ολίγες περιπέτειες στο διάβα της, με αποτέλεσμα το 2014 ο ισχυρός άντρας της Chipita, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, να καταθέτει πρόταση προς τις πιστώτριες τράπεζες της ΝΙΚΑΣ, προκειμένου να αποκτήσει πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της εταιρείας. Είχε προηγηθεί ωστόσο, τρία χρόνια πριν, η κάλυψη από τον επιχειρηματία μεγάλου μέρους του ομολογιακού δανείου που είχε εκδώσει η ΝΙΚΑΣ.

Σήμερα κι ενώ η εταιρεία έχει συμπληρώσει περισσότερο από μισό αιώνα ζωής, η ΝΙΚΑΣ εξακολουθεί να δημιουργεί και να προσφέρει γευστικά και ποιοτικά προϊόντα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider