Το «πρώτο βήμα» προς την κατεύθυνση του mega διαγωνισμού συνολικού ύψους 200 εκατ. ευρώ για την εξεύρεση τεχνικών συμβούλων που θα συνδράμουν την ΕΡΓΟΣΕ στα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που προωθεί σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έκανε προ ημερών ο σιδηροδρομικός φορέας. Πρόκειται για τη διαδικασία που αποκάλυψε προ εβδομάδων (18/01) το insider η οποία αφορά στην αναζήτηση συμβούλων που θα υποβοηθήσουν την ΕΡΓΟΣΕ τόσο στην ομαλή προώθηση των διαδικασιών στο μεγάλο «πακέτο» των 6 σιδηροδρομικών έργων (συνολικά 4 δισ. ευρώ) που προχωρούν μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου, όσο και για τα έργα που είναι σε εξέλιξη (συνολικά σχεδόν 500 εκατ. ευρώ τουλάχιστον) ή έχουν κάποια «ανοιχτά» ζητήματα.
Προχτές η ΕΡΓΟΣΕ (ειδικότερα η ΜΟΝΑΔΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ ΜΕ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟ) γνωστοποίησε με ανάρτησή της στη «Διαύγεια» την ανάληψη δέσμευσης πίστωσης για τη σύμβαση με τίτλο: «Τεχνικός Σύμβουλος για την υποστήριξη της ΕΡΓΟΣΕ στην υλοποίηση των διαδικασιών διαγωνισμού επιλεγμένων έργων με Ανταγωνιστικό Διάλογο και των απαιτούμενων υποστηρικτικών μελετών και δράσεων», εκτιμώμενου προϋπολογισμού περίπου 8,5 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), μια σύμβαση που θα δημοπρατηθεί με την «ανοικτή διαδικασία» προσεχώς. Μέσα στις επόμενες εβδομάδες, το διάστημα Φεβρουαρίου – Μαρτίου, η ΕΡΓΟΣΕ θα «ξεδιπλώσει» και τις υπόλοιπες διαδικασίες για τους 7 συμβούλους, όπως είχε αναδείξει το insider.
Επί της ουσίας, πρόκειται για 6+1 συμβούλους. Δηλαδή, για 6 project managers που θα υποβοηθήσουν τον σιδηροδρομικό φορέα για τα 6 έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου (αυτό είναι και το μεγαλύτερο συνολικά από τα συμβόλαια σε αξία) και έναν construction manager που θα ασχοληθεί με τις ανοιχτές συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ (έργα σε Πελοπόννησο, Κεντρική ή Βόρεια Ελλάδα κ.α.).
Είναι σαφές ότι τόσο στην «κορυφή» του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δηλαδή ο υπουργός, Κ. Καραμανλής, και ο υφυπουργός, Γ. Καραγιάννης, όσο και στη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, υπό τον Χρ. Βίνη, επιθυμούν να επιταχύνουν τις διαδικασίες και για τους τεχνικούς συμβούλους ώστε να είναι έτοιμοι όταν φτάσει η ώρα των αναδόχων για την κατασκευή των έργων, δηλαδή να μη χαθεί χρόνος.
Το μέγεθος των διαγωνισμών και ο όγκος των διαδικασιών που απαιτούνται, δεδομένου ότι για παράδειγμα τα projects του ανταγωνιστικού διαλόγου έχουν πολλή δουλειά σε μελέτες, τεχνικές λύσεις, χρηματοδότηση κ.α., ενώ θα πρέπει να παραδοθούν «με το κλειδί στο χέρι», οδηγούν στη λύση των συμβούλων για την υποβοήθηση των υπηρεσιών της ΕΡΓΟΣΕ. Προφανώς στην ΕΡΓΟΣΕ και στο υπουργείο επιθυμούν να είναι έτοιμοι από τα τέλη της χρονιάς ώστε όταν προκύψουν και οι ανάδοχοι για τα 6 projects του ανταγωνιστικού διαλόγου να αναλάβουν αμέσως δουλειά και οι project managers, σημειώνουν στελέχη από την αγορά μελετητών και συμβούλων.
Όπως είχε αναφέρει το insider και στο προηγούμενο σχετικό θέμα, αν κρίνουμε από το υψηλό ενδιαφέρον που συγκέντρωσαν αντίστοιχοι διαγωνισμοί, μικρότερου μάλιστα μεγέθους, για τεχνικούς συμβούλους σε άλλα projects (Αττικό Μετρό, του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για μεγάλα έργα ΕΣΠΑ ή Ταμείου Ανάκαμψης κ.α.), τότε μάλλον θα πρέπει να θεωρείται πιθανή η συμμετοχή σημαντικών ονομάτων από τον τομέα γραφείων τεχνικών συμβούλων (π.χ. σε παλιούς διαγωνισμούς είχαν δώσει παρών οι ΗΙLL, NAMA, CONCEPT, ΛΔΚ, ΤΡΕΚ, ΣΑΜΑΡΑΣ, PLANET, ΕΥΡΩΣΥΜΒΟΥΛΟΙ, ΣΑΛΦΩ AECOM, OMEK, ΔΡΟΜΟΣ, ΕΝVIROPLAN κ.λπ.).
Υπενθυμίζεται ότι τα έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου είναι:
· Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο με προϋπολογισμό 1,07 δισ. ευρώ.
· Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ.
· Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ.
· Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ.
· Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. ευρώ.
· Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Πάτρα στο τμήμα Ρίο - νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ.