Με ένα μεγάλο «πακέτο» υποδομών που είναι σε εξέλιξη ή σχεδιάζονται το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επιχειρεί να αναβαθμίσει περιοχές όπως ο Πειραιάς και η Δυτική Αττική, μέσα από προώθηση έργων δισεκατομμυρίων ευρώ συνολικά που σχετίζονται με οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές αλλά και με επέκταση του Μετρό.
Η ολοκλήρωση της Γραμμής 3 προς Πειραιά και η λειτουργία του Τραμ στην πόλη, ο νέος προαστιακός Δυτικής Αττικής με την επέκτασή τους προς Ελευσίνα και Μέγαρα, η οδική ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, η σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, ο κόμβος Σκαραμαγκά είναι μεταξύ τω υποδομών που προωθεί το αρμόδιο υπουργείο με στόχο την αναβάθμιση των περιοχών και την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στο λεκανοπέδιο.
Το πλέον εμβληματικό ίσως έργο που συνδέεται με τον Πειραιά είναι η προσθήκη 3 νέων σταθμών στη Γραμμή 3 προς Πειραιά (λειτουργία το καλοκαίρι 2022) σε ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑ και ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, θα συμπληρώσει το παζλ της σύνδεσης του λιμένα του Πειραιά, όχι μόνο Νίκαια, Νεάπολη, Κορυδαλλό και Αγία Βαρβάρα αλλά έως και το Αεροδρόμιο στα Σπάτα (χρόνος κάτω της μίας ώρας). Υπενθυμίζεται ότι το περασμένο καλοκαίρι παραδόθηκαν προς χρήση στο επιβατικό κοινό οι 3 πρώτοι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.
Πρόσφατα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, ανέφερε ότι μέσα στο 2022 θα δοθεί λύση στο ζήτημα της υπογειοποίησης της Γραμμής 1 (ΗΣΑΠ). Ένα μεγάλο έργο, το οποίο -όπως επισήμανε- συζητείται από το 2008, είχε γίνει μελέτη, αλλά ποτέ δεν έγινε πραγματικότητα. «Ο Ηλεκτρικός-να μη γελιόμαστε- κόβει αυτή τη στιγμή την πόλη στα δύο. Θα γίνει μία πολεοδομική ανάπλαση, θα γίνει υπογειοποίηση. Θα είμαστε έτοιμοι μέσα στους επόμενους έξι με οκτώ μήνες, μαζί με το Δήμαρχο, να επικαιροποιήσουμε τη μελέτη και να πούμε πότε θα ξεκινήσει το έργο, πόσα χρήματα θα στοιχίσει, πότε θα ολοκληρωθεί και πως θα χρηματοδοτηθεί», ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Αναφέρθηκε επίσης στα υπόλοιπα σημαντικά έργα για τον ευρύτερο Πειραιά, όπως η δυτική περιφερειακή οδός του Αιγάλεω, που θα “ξεμπλοκάρει” το κυκλοφοριακό “έμφραγμα” στο Σχιστό και το Σκαραμαγκά, καθώς και στο ξεμπλοκάρισμα της υποθαλάσσιας σήραγγας Σαλαμίνα - Πέραμα, για την οποία αναμένεται η περιβαλλοντική αδειοδότηση.
Είναι προφανές ότι στην κυβέρνηση έχουν στόχο να βγάλουν τη Δυτική Αττική από την… απομόνωση αλλά και να αναβαθμίσουν το λιμάνι του Πειραιά ως συγκοινωνιακό κόμβο. Η υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας-Περάματος βέβαια είναι το μεγαλύτερο έργο στην ευρύτερη περιοχή, ύψους άνω των 400 εκατ. ευρώ.
Στο σύνολο των έργων που υλοποιούνται είτε προγραμματίζονται στη Δυτική Αττική και αναμένεται να αναβαθμίσουν την καθημερινότητα των πολιτών, αναφέρθηκε πρόσφατα εκ νέου ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, όπως είχε πράξει και για τις αντίστοιχες υποδομές στον Πειραιά που «φιλοδοξούν» να μετατρέψουν την πόλη του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας σε «κόμβο» μεταφορών.
Αναλύοντας τον σχεδιασμό για τη Δυτική Αττική, ο Υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στην επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον. Όπως έκανε γνωστό, βρίσκεται σε εξέλιξη η εκπόνηση των απαραίτητων αρχιτεκτονικών και στατικών μελετών, καθώς και των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων. Σε πρώτη φάση, η επέκταση θα αφορά 3 σταθμούς: Την Παλατιανή, το Ίλιον και τον Άγιο Νικόλαο. Οι δύο από τους τρεις σταθμούς βρίσκονται επί της οδού Θηβών, ο πρώτος (σταθμός Παλατιανή) σε απόσταση περίπου 1.300 μ. βόρεια του σταθμού Ανθούπολη και ο δεύτερος (σταθμός Ίλιον) 1.000 μ βορειότερα του πρώτου. Ο τρίτος σταθμός (Αγ. Νικόλαος) βρίσκεται επί της οδού Αγίου Νικολάου στο Ίλιον.
Έως το τέλος του 2022 θα ολοκληρωθούν τόσο οι απαιτούμενες τεχνικές μελέτες, όσο και η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει η δημοπράτηση της κατασκευής. Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών ο χρόνος κατασκευής της επέκτασης της γραμμή 2 στο Ίλιον είναι τα 5 έτη. Πρόκειται για έργο 350 εκατομμυρίων ευρώ.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει προχωρήσει στην εκπόνηση σημαντικού πλάνου έργων για τη Δυτική Αττική. Ήδη, έχουν ξεκινήσει οι αρχικές μελέτες της επέκτασης της Γραμμής 4 προς την Πετρούπολη, με 3 από τους 6 σταθμούς στη Δυτική Αττική: Άγιοι Ανάργυροι, Ίλιον και Πετρούπολη.
Επιπλέον, το αμέσως επόμενο διάστημα προχωρά η δημοπράτηση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Δυτικής Αττικής, ένα έργο ύψους 90-100 εκατ. ευρώ, που θα εξυπηρετήσει την Ελευσίνα, τον Ασπρόπυργο, τα Μέγαρα και αρκετούς ακόμα δήμους της περιοχής.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο Υφυπουργός Υποδομών στο έργο της Σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών - Κορίνθου και την ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά. «Προχωράμε και με ένα οδικό έργο που ζητούσε για χρόνια η περιοχή και που δεν προχωρούσε. Ένα έργο που παραμένει ανολοκλήρωτο και ημιτελές εδώ και μια εικοσαετία, από το 2002» ανέφερε χαρακτηριστικά. To έργο «Σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών - Κορίνθου και ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά» είναι ζωτικής σημασίας για τη Δυτική Αττική, και την Δυτική Αθήνα και με την ολοκλήρωσή του αναμένεται να αποσυμφορηθεί η κίνηση των οχημάτων στη Λεωφόρο Σχιστού και την Λεωφόρο Αθηνών. Στο οδικό δίκτυο της περιοχής των ναυπηγείων του Σκαραμαγκά υπάρχει διαρκής και αυξημένη κίνηση οχημάτων μεταφοράς υλικών όσο και προσωπικού και έτσι καθίσταται αναγκαία η αναβάθμιση των οδικών υποδομών της περιοχής ενόψει μάλιστα και της κατασκευής της υποθαλάσσιας οδικής ζεύξη της νήσου Σαλαμίνας μέσω της Λεωφόρου Σχιστού – Σκαραμαγκά. Η κυκλοφοριακή αναβάθμιση του ανισόπεδου κόμβου Σκαραμαγκά, θα βελτιώσει θεαματικά την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό.