Αμερική, Βραζιλία αλλά και η Ιαπωνία είναι μερικές μόνο, από τις χώρες στις οποίες μπορεί να βρει κανείς τα ελληνικά φυσικά καλλυντικά Apivita και Korres, αγαπημένες φίρμες για εκατομμύρια καταναλωτές ανά τον κόσμο.
Οι δύο ελληνικές εταιρίες, που τα τελευταία χρόνια έχουν αποκτήσει ηγετική θέση όχι μόνο στην ελληνική αγορά αλλά και διεθνώς, βάζουν πλώρη για νέες αγορές, ισοσταθμίζοντας τις όποιες απώλειες της εγχώριας αγοράς.
Όταν για πολλούς η κρίση αποτέλεσε τροχοπέδη στην υλοποίηση των επενδυτικών τους σχεδίων, για την Apivita ήταν η αρχή για την ραγδαία ανάπτυξη της, τόσο εντός όσο και εκτός ελληνικών συνόρων.
Η εταιρεία έχει πλέον παρουσία σε 14 χώρες ενώ στόχος της είναι η στην παρούσα φάση, βαδίζει ολοταχώς προς Λευκωσία (Κύπρος) και Αμστερνταμ (Ολλανδία), με το άνοιγμα νέων αυτόνομων καταστημάτων στις δύο πόλεις. Μέχρι το τέλος του έτους η ελληνική εταιρεία θα εγκαινιάσει τρία καταστήματα, στο Κίεβο, το Βουκουρέστι και το Ζάγκρεμπ.
Ήδη η πορεία των εξαγωγών της βαίνει αυξανόμενη (αντιπροσωπεύουν άνω του 35% του συνολικού κύκλου εργασιών) ενώ στόχος είναι να φτάσει το 60-70% σε βάθος διετίας.
Εντυπωσιακή είναι η διείσδυση της στην Ισπανία όπου μέσω της θυγατρική της έχει παρουσία σε δίκτυο 800 φαρμακείων, 90 πολυκαταστημάτων και ενός καταστήματος στη Μαδρίτη.
Το επόμενο χρονικό διάστημα η Αpivita θα επιδιώξει να διευρύνει την διείσδυση της στις αγορές στις οποίες μετράει πολυετή παρουσία όπως το Χονγκ Κονγκ (10 καταστήματα), η Ιαπωνία, η Ρουμανία, η Κύπρος και το Βέλγιο.
Τους τελευταίους μήνες η εταιρεία εγκαινίασε νέα καταστήματα στη Λευκωσία, στο Βουκουρέστι και το Άμστερνταμ, ενώ οι νέες αγορές που αποτελούν άμεσους στόχους είναι η Αγγλία και η Τουρκία.
Η εταιρεία έκλεισε το 2015 με πωλήσεις 33 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 900 χιλιάδες ευρώ.
Nα σημειωθεί ότι η διοίκηση της Apivita εξετάζει τις δυνατότητες σύμπραξης με στρατηγικούς επενδυτές, δηλώνοντας διατεθειμένη να παραχωρήσει μειοψηφικό ποσοστό των μετοχών της.
Έμφαση στις ξένες αγορές από τις οποίες προσδοκά διψήφιο ρυθμό αύξησης πωλήσεων δίνει η διοίκηση της Κορρές, στηρίζοντας παράλληλα την παρουσία της στην εσωτερική αγορά.
Στόχος είναι το επόμενο διάστημα οι διεθνείς πωλήσεις να υπερβαίνουν το 50% των συνολικών πωλήσεων από περίπου 40% που είναι σήμερα.
Συγκεκριμένα, στην Αμερική, τη 2η μεγαλύτερη αγορά για την Κορρές εκτός Ελλάδος, ο Όμιλος αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της μάρκας στα βασικά δίκτυα πώλησης, όπως είναι το on line κανάλι HSN και τα καταστήματα Sephora.
Στην Ευρώπη, με τη Γερμανία, την Αγγλία, την Ισπανία, τη Γαλλία και τις Σκανδιναβικές χώρες να παρουσιάζουν σημαντικές προοπτικές, ο Όμιλος θα επικεντρωθεί στην οργανική ανάπτυξη των υφιστάμενων σημείων πώλησης, στηρίζοντάς τα με νέα λανσαρίσματα και προωθητικές ενέργειες στις στρατηγικές κατηγορίες του προσώπου και του σώματος.
Πέραν των ΗΠΑ, προσδοκίες διατηρεί η εταιρεία μετά την ενεργοποίηση της συμφωνίας με την Avon στη Βραζιλία, όπου ήδη εδώ λίγο διάστημα λανσάρονται τα προϊόντα της μέσω 8.000 τοπικών συνεργατών.
Επίσης ιδιαίτερα έμφαση αναμένεται να δώσει στο προσεχές διάστημα στις αγορές της Γερμανίας, της Βρετανίας, της Γαλλίας αλλά και των σκανδιναβικών χωρών. Όσο αφορά την ελληνική αγορά, η εταιρεία αναμένεται να συνεχίσει και το 2016 την πολιτική των προσφορών που ακολούθησε και το 2015 μέσω των φαρμακείων, μία κίνηση που κατάφερε να της ενισχύσει το μεριδίο αγοράς της κατά 2%, τη στιγμή που η συνολική εγχώρια αγορά καλλυντικών, υποχωρεί με διψήφιους αριθμούς.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2016 οι ενοποιημένες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2%, στα 31 εκατ. ευρώ από 30,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2015, αποτέλεσμα της θετικής πορείας της δραστηριότητας του Ομίλου στην Ελλάδα και στις αγορές του εξωτερικού.
Σε διεθνές επίπεδο, πρωταγωνιστές στην ανάπτυξη ήταν οι αγορές προτεραιότητας - Αμερική, Αγγλία, Γερμανία, Νορβηγία -,σημειώνοντας αύξηση 7%.