Οι δυσκολίες του «γάμου» Wind - Nova

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Οι δυσκολίες του «γάμου» Wind - Nova
Τα στάδια της συγχώνευσης που πρέπει να ολοκληρωθούν - Ο ανταγωνισμός που αυξάνει από παίκτες εντός κι εκτός Ελλάδας.

Με αργά αλλά σταθερά βήματα φαίνεται να προχωρά η συγχώνευση των Nova-Wind επιβεβαιώνοντας τις αρχικές εκτιμήσεις που ήθελαν την διοικητική, λογιστική αλλά και τεχνική ενοποίηση να ξεκινά μετά το πρώτο τρίμηνο του έτους και να ολοκληρώνεται τον επόμενο χρόνο.

Αυτή την περίοδο ο νέος επενδυτής της Wind βρίσκεται σε φάση αναγνώρισης και κατανόησης της δομής της εταιρείας, διαδικασία απαραίτητη προτού προχωρήσει αρχικά, στην διοικητική συγχώνευση των δύο εταιρειών. Η δύσκολη εξίσωση που πρέπει να λυθεί κατά προτεραιότητα σε αυτό το στάδιο είναι να κλειδώσει η διοικητική ομάδα της νέας εταιρείας, κάτι που θα απαιτήσει την επιλογή στελεχών μεταξύ Wind - Nova, χωρίς να αποκλείεται και η προσθήκη νέων από την ευρύτερη αγορά.

Να θυμίσουμε πως με την ολοκλήρωση της συναλλαγής στις αρχές του χρόνου, ο επί δεκαετίας επικεφαλής της Wind Hellas, Νάσος Ζαρκαλής, αποχώρησε από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου και τα καθήκοντά του ανέλαβε ο πρώην Γενικός Οικονομικός Διευθυντής της εταιρείας, Χάρης Κυριακόπουλος. Στην περίπτωση της Nova, χρέη διευθύνοντος συμβούλου εκτελεί ο κ. Παναγιώτης Γεωργιόπουλος, στέλεχος με μακρά εμπειρία στον χώρο των τηλεπικοινωνιών, ο οποίος έχει στο βιογραφικό του την ολοκλήρωση σημαντικών εξαγορών και συγχωνεύσεων αλλά κι ένα επιτυχημένο πρόγραμμα μετασχηματισμού στη Vodafone Ελλάς. Σε κάθε περίπτωση βέβαια, η διοικητική στελέχωση δεν αφορά αποκλειστικά τον άνθρωπο που θα αναλάβει το τιμόνι της νέας εταιρείας.

Ακόμα περισσότερο χρόνο εκτιμάται ότι θα απαιτήσει η ενοποίηση των δύο εταιρειών σε εμπορικό επίπεδο. Η εν λόγω διαδικασία προϋποθέτει την επιλογή ενός εκ των δύο εμπορικών σημάτων, ή και την επιλογή ενός τρίτου, όπως για παράδειγμα το EON. Εδώ οι ιθύνοντες θα πρέπει να σταθμίσουν τον αντίκτυπο των δύο brand αλλά και τις οικονομικές υποχρεώσεις που απορρέουν από την όποια επιλογή. Δεδομένης μάλιστα της αναγνωρισιμότητας του brand Nova στην ελληνική αγορά αλλά και την ανάγκη καταβολής ετήσιων δικαιωμάτων χρήσης για την ονομασία Wind, οι πιθανότητες συγκλίνουν υπέρ της επικράτησης του ονόματος της Nova. Σημειωτέον ότι το όνομα της Wind προέρχεται από την Wind Ιταλίας, στην οποία η ελληνική Wind συνεχίζει μέχρι και σήμερα να καταβάλλει πολύ υψηλό ετήσιο τίμημα. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η εν λόγω διαδικασία θα χρειαστεί αρκετούς μήνες ακόμα, με τις αποφάσεις να αναμένονται μετά και το καλοκαίρι.

Αντίστοιχο περίπου χρόνο, θα απαιτήσει και η λογιστική και νομική ενοποίηση, βάσει της οποίας θα επιτρέπεται στα καταστήματα της Nova να πωλούν προϊόντας κινητής τηλεφωνίας της Wind και στα καταστήματα της Wind να πωλούν την συνδρομητική τηλεόραση ΕΟΝ της Nova.

Το πιο δύσκολο βήμα ωστόσο φαίνεται να είναι η συγχώνευση και ενοποίηση του δικτύου και της συνδρομητικής βάσης των δύο εταιρειών. Η πολύπλοκη φύση της ίδιας της διαδικασίας είναι αυτή που επεκτείνει και την ολοκλήρωση της συγχώνευσης έως τις αρχές του 2023. Στο πλαίσιο αυτής δε, θα πρέπει να διαχωριστούν οι βασικές επιχειρηματικές ομάδες της νέας εταιρείας, οι οποίες όπως φαίνεται θα είναι τρεις. Η πρώτη θα περιλαμβάνει τις υπηρεσίες κινητών και σταθερών επικοινωνιών - δηλαδή την κινητή της Wind και την σταθερή της πρώην Forthnet νυν Nova - η δεύτερη τις υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης Nova και Wind (EON TV, Wind Vision) και η τρίτη την δραστηριότητα της εταιρείας Hellenic Open Fiber, η οποία και ιδρύθηκε λίγο πριν την ολοκλήρωση της εξαγοράς, έχοντας ωστόσο τις ευλογίες του νέου μετόχου. Η εν λόγω εταιρεία άλλωστε εκτιμάται ότι θα είναι αυτή που θα αποτελέσει το όχημα για την περαιτέρω δραστηριοποίηση των Wind Nova στον τομέα των δικτύων. Τα δίκτυα είναι μάλιστα ο τομέας στον οποίο η United στοχεύει να επενδύσει σθεναρά σε σχέση με το παρελθόν, έχοντας ήδη ανακοινώσει ένα φιλόδοξο πλάνο επενδύσεων που ξεπερνά τα 1,3 δισ. ευρώ σε βάθος πενταετίας. Η τελική αυτή φάση της ενοποίησης εκτιμάται ότι θα ανοίξει και τον δρόμο για την δημιουργία νέων προϊόντων, για παράδειγμα το λανσάρισμα νέων πακέτων triple play και quad play που θα συνδυάζουν σταθερή-κινητή και συνδρομητική τηλεόραση.

Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να ολοκληρωθούν από τους νέους μετόχους σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, στο οποίο το τελευταίο διάστημα παρατηρούνται έντονες χρηματοοικονομικές προκλήσεις και πληθωριστικές πιέσεις, αλλά και ακόμα εντονότερες συνθήκες ανταγωνισμού στην εγχώρια τηλεπικοινωνιακή αγορά. Να θυμίσουμε ότι την ώρα που η κατάσταση του πολέμου στην Ουκρανία έχει συρρικνώσει το εισόδημα των νοικοκυριών και έχει προτεραιοποιήσει τις ανάγκες των νοικοκυριών, ο ακήρυχτος «πόλεμος» των προσφορών από πλευράς των παρόχων συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς. Ενδεικτικά, στην προσπάθεια διεύρυνσης της πελατειακής τους βάσης τους, κάποιοι πάροχοι προσφέρουν στους καταναλωτές μέχρι και voucher που μπορεί να φτάνει και τα 200 ευρώ για την προμήθεια ηλεκτρονικών ειδών από μεγάλες αλυσίδες.

Την ίδια στιγμή, στην κατά πολλούς κορεσμένη και χωρίς ιδιαίτερο βάθος ελληνική αγορά, αναμένεται να προστεθεί τον επόμενο χρόνο τουλάχιστον ακόμα ένας παίκτης, μέσω της δραστηριοποίησης της Volton ως εικονικός πάροχος (MVNO). Όσο για την αρένα της τηλεόρασης, αναμένονται νέοι ισχυροί παίκτες του εξωτερικού - HBO Max και Disney Plus - οι οποίοι θα μπορούσαν να αλλάξουν τις ισορροπίες, είτε αν δραστηριοποιηθούν μόνοι τους είτε αν συνεργαστούν με κάποιον από τους υπάρχοντες τηλεπικοινωνιακούς παρόχους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Tην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών βολιδοσκοπούν εταιρείες του εξωτερικού

Θέσεις μάχης για τα ψηφιακά έργα παίρνουν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι

Κυοφορείται συμφωνία-μεγαθήριο για τις τηλεπικοινωνίες στην Ευρώπη, με DT, Vodafone και Orange

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider