Περί τις 20 Σεπτεμβρίου αναμένεται να ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές για τις 20 άγονες αεροπορικές γραμμές που διεκδικούν η Olympic Air της Aegean Airlines, η Astra Airlines και η Sky Express.
Αυτό που έγινε γνωστό είναι ότι η ΥΠΑ απέρριψε την τεχνική προσφορά της Olympic Air για τέσσερις γραμμές (Κέρκυρα- 'Ακτιο- Κεφαλονιά- Ζάκυνθος, Λήµνος- Μυτιλήνη- Χίος- Σάµος -Ρόδος, Ρόδος- Κάρπαθος- Κάσος και Ρόδος- Κως- Κάλυµνος- Λέρος- Αστυπάλαια).
Οι προσφορές θα πρέπει να αναφέρουν ρητά το ποσό που απαιτείται ως αντιστάθμισμα ανά τρίμηνο για την εκμετάλλευση της κάθε γραμμής κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος από 1ης Οκτωβρίου 2016 έως 30 ης Σεπτεμβρίου 2020 .Το αιτούμενο οικονομικό αντιστάθμισμα δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό που απαιτείται για να καλυφθεί το καθαρό κόστος που προκύπτει από την εκπλήρωση κάθε υποχρέωσης δημόσιας υπηρεσίας, λαμβανομένων υπόψη των σχετικών εσόδων του αερομεταφορέα και ευλόγου κέρδους.
Το αντιστάθμισμα θα καταβάλλεται σε τρίμηνη βάση και σε διάστημα τιάντα ημερών από την ημερομηνία έκδοσης του σχετικού τιμολογίου του αερομεταφορέα μέσω τγης μεταφοράς αυτού σε λογαριασμό.
Το ακριβές ποσό του αντισταθμίσματος θα καθορίζεται βάσει των πράγματι εκτελεσθεισών πτήσεων από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, της βεβαίωσης των αρμοδίων οργάνων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας περί ομαλής εκπλήρωσης των όρων της σύμβασης και του αναλογούντος ποσού του αντισταθμίσματος.
Κριτήριο επιλογής μεταξύ των αερομεταφορέων που κρίνεται ότι είναι σε θέση να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη και σύμφωνα με τις επιβληθείσες υποχρεώσεις παροχή των υπηρεσιών για κάθε προσαραχθείσα γραμμή είναι το χαμηλότερο αιτούμενο οικονομικό αντιστάθμισμα για την γραμμή αυτή.
Σε περίπτωση ισοδύναμων προσφορών ή προσφορών χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, ως κριτήρια επιλογής μεταξύ αερομεταφορέων για την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού, που θα λαμβάνονται υπόψη είναι οι προτεινόμενες τιμές των ναύλων, ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων και η συχνότητα δρομολογίων εβδομαδιαίως καθώς και το δίκτυο πωλήσεων, η δυνατότητα σύνδεσης με γραμμές του εξωτερικού, η αξιοπιστία του αερομεταφορέα σε προηγούμενη ανάθεση εκμετάλλευσης γραμμών παροχής δημόσιας υπηρεσίας και η οικονομική κατάσταση του αερομεταφορέα.
Η σύμβαση θα αρχίσει να ισχύει από την 1η Οκτωβρίου 2016 και λήγει σε κάθε περίπτωση την 30η Σεπτεμβρίου 2020.
Οι 20 άγονες γραμμές και η μέγιστη επιδότηση τους είναι η εξής:
Αθήνα - Αστυπάλαια στο ποσό των 650.000 ευρώ
Αθήνα - Λέρος στο ποσό των 1.000.000 ευρώ
Αθήνα - Μήλος στο ποσό των 1.000.000 ευρώ
Αθήνα - Νάξος στο ποσό των 400.000 ευρώ
Αθήνα - Σητεία στο ποσό των 500.000 ευρώ
Αθήνα - Κάλυμνος στο ποσό των 600.000 ευρώ
Αθήνα - Σκύρος στο ποσό των 12.000 ευρώ
Αθήνα - Σύρος στο ποσό των 200.000 ευρώ
Αθήνα - Κοζάνη - Καστοριά στο ποσό των 300.000 ευρώ
Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα στο ποσό των 400.000 ευρώ
Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα στο ποσό των 12.000 ευρώ
Θεσσαλονίκη - Σκύρος στο ποσό των 12.000 ευρώ
Θεσσαλονίκη-Λήμνος-Ικαρία στο ποσό των 700.000 ευρώ
Αλεξανδρούπολη - Σητεία στο ποσό των 500.000 ευρώ
Άκτιο -Σητεία στο ποσό των 12.000 ευρώ
Κέρκυρα - Άκτιο - Κεφαλονιά - Ζάκυνθος στο ποσό των 700.000 ευρώ
Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος στο ποσό των 1.000.000 ευρώ
Ρόδος - Κάρπαθος- Κάσος στο ποσό των 1.200.000 ευρώ
Ρόδος-Κως-Κάλυμνος-Λέρος-Αστυπάλαια στο ποσό των 700.000 ευρώ
Ρόδος - Καστελόριζο στο ποσό των 900.000 ευρώ