«Μάχη για τρεις» στο ψωμί για τοστ

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Μάχη για τρεις» στο ψωμί για τοστ

Έντονες αναταράξεις προκαλεί στην αγορά ψωμιού για τοστ η απόφαση της αρτοβιομηχανίας Καραμολέγκος να επαναλανσάρει στην αγορά το brand Κατσέλης μία από τις πλέον αναγνωρίσιμες ελληνικές μάρκες, η οποία σταμάτησε να βρίσκεται στα ελληνικά ράφια από το 2013.

Σήμερα οι τρεις ισχυρές παίκτες στην αγορά ψωμιού για τοστ είναι η Elbisco με το Κρις Κρις, η Παπαδοπούλου με το Χωριανό και το Γεύση 2 και η Καραμολέγκος.

Την μερίδα του λέοντος καταλαμβάνει η Καραμολέγκος τόσο σε αξία όσο και σε όγκο (περί το 38% της αγοράς), ακολουθεί η Εlbisco με μερίδιο περί το 20% και τελευταία λόγω και της πρόσφατης είσοδος της στην αγορά ψωμί για τοστ είναι η Παπαδοπούλου με μερίδιο αγοράς περί το 6%.
Η επανατοποθέτηση της Κατσέλης στα ράφια των καταστημάτων εκτιμά ότι θα προσδώσει επιπλέον μερίδιο 15% στην Καραμολέγκος μέσα στην επόμενη διετία, καθιστώντας τον leader της αγοράς.

Η κίνηση αυτή της αρτοβιομηχανίας θέτει σε εγρήγορση τους υπόλοιπους παίκτες της αγοράς, οι οποίες προετοιμάζουν την δική τους αντεπίθεση.
Ήδη η Elbisco η εταιρεία του Κυριάκου Φιλίππου έχει σε εξέλιξη μια ακόμη σημαντική επένδυση σε παραγωγική μονάδα, την τρίτη μέσα σε διάστημα τεσσάρων ετών.

Η νέα επένδυση 20 εκατ. ευρώ αφορά τη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής στο εργοστάσιο που διαθέτει στη Χαλκίδα. Μέσω της νέας γραμμής παραγωγής, η Elbisco αποσκοπεί στην αύξηση της παραγωγικής της δυνατότητας κατά 40%. Οι πρόσθετες ποσότητες παραγωγής θα κατευθυνθούν σε εξαγωγές προς την ευρωπαϊκή αγορά, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες συνεργασίας με μεγάλες εταιρείες και αλυσίδες λιανεμπορίου.

Να σημειωθεί ότι η μία γραμμή παραγωγής ψωμιού για τοστ στις εγκαταστάσεις του Πικερμίου εγκαινιάστηκε τον Δεκέμβριο του 2014 και πρόκειται για επένδυση ύψους 5 εκατ. ευρώ, η οποία ενισχύθηκε κατά 15% από τον αναπτυξιακό νόμο. Το 2015 τέθηκε σε λειτουργία μία ακόμη γραμμή παραγωγής σνακ, αυτή τη φορά στο εργοστάσιο της Χαλκίδας.

Όσον αφορά την εταιρεία Παπαδοπούλου, αν και ο πήχης τέθηκε πολύ υψηλά στην αρχή (να κατακτήσει μερίδιο αγοράς 30% μέσα σε δύο με τρία χρόνια), εντούτοις η πορεία της κρίνεται θετική.

Η εταιρεία Παπαδοπούλου από την αρχή της εισόδου της στο κομμάτι του ψωμί για τοστ (το 2013, λίγο μετά το λουκέτο στην Κατσέλης) ποντάρει πολλά στη νέα της δραστηριότητα.

Aυτό άλλωστε φάνηκε και από την επένδυση των 6 εκατ. ευρώ που πραγματοποίησε με τη νέα μονάδα της εταιρίας στα Οινόφυτα, η οποία έχει την δυνατότητα να καλύψει το 25% της αγοράς ψωμιού σε φέτες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider