Θεοχαρόπουλος (Deloitte): Πηγαίνουμε από την αναλυτική σκέψη στην κριτική σκέψη

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Θεοχαρόπουλος (Deloitte): Πηγαίνουμε από την αναλυτική σκέψη στην κριτική σκέψη
Όπως ο ίδιος επισήμανε, ακόμα και εκεί που υπάρχουν αρκετοί engineering ή physical science απόφοιτοι, δημιουργείται μία ανάγκη να γίνει και μια μεταφορά πλέον του ενδιαφέροντος και των σπουδών προς αυτές τις τεχνολογίες.

«Πηγαίνουμε πλέον από την αναλυτική σκέψη, στην κριτική σκέψη. Και από την επίλυση σύνθετων προβλημάτων που είναι κλασικό χαρακτηριστικό των Stem υποψηφίων, στην πρωτότυπη σκέψη», τόνισε ο Principal at Consulting Deloitte Greece Χρήστος Θεοχαρόπουλος, μιλώντας στο συνέδριο «Thessaloniki Future Thinking Dialogues 2022» (TFTD), που διοργανώνει, σε υβριδική μορφή, το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, με σκοπό την ανάδειξη της δυναμικής της Βορείου Ελλάδος σε πυλώνα συνεργασίας, ανάπτυξης και καινοτομίας.

«Σε όλες τις χώρες που συμμετείχαν σε έρευνα που διεξήχθη από την Deloitte, δηλώθηκε ότι υπάρχει κάποια αδυναμία στους αποφοίτους Stem, στα soft skills (ευελιξία, επικοινωνία, συνεργασία σε ομάδες), ενώ η Ελλάδα ήταν η μόνη χώρα που οι εταιρείες δήλωσαν ότι εντοπίζουν και μια αδυναμία στα hard skills. Αυτό αποτυπώνει την αίσθηση που υπάρχει πως τα πανεπιστήμιά μας, δεν προετοιμάζουν πολύ καλά τους αποφοίτους για το τι απαιτεί η αγορά εργασίας μόλις βγουν», υπογράμμισε ο κ. Θεοχαρόπουλος.

Όπως ο ίδιος επισήμανε, ακόμα και εκεί που υπάρχουν αρκετοί engineering ή physical science απόφοιτοι, δημιουργείται μία ανάγκη να γίνει και μια μεταφορά πλέον του ενδιαφέροντος και των σπουδών προς αυτές τις τεχνολογίες. «Ουσιαστικά μιλάμε για την ψηφιακή τεχνολογία, data analysis, club engineering, είναι και αυτά τα skills που βλέπουμε πάρα πολύ ότι εμείς στην Deloitte, χρειαζόμαστε και συνεχώς προσπαθούμε να βρούμε και άλλους υποψήφιους, να τους υποδεχθούμε και εμείς και να τους εκπαιδεύσουμε όπως γίνεται και στη Θεσσαλονίκη, στο Deloitte Alexander Competence Center (DACC).

Αναφερόμενος στα ευρήματα της έρευνας, που θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα σχετικά με τον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών, ο κ. Θεοχαρόπουλος, είπε, ότι «η Ελλάδα ήταν από τις χώρες που εξέφρασαν παράπονά οι μαθητές για την υποστήριξη που έχουν στα σχολεία σε αυτό το επίπεδο. Δηλαδή, οι σχολικοί σύμβουλοι, ή το περιβάλλον του σχολείου, δεν αισθάνονται να τους βοηθάει, ενώ για παράδειγμα στην Αγγλία και στις υπόλοιπες χώρες, αυτό γίνεται πολύ καλύτερα» και όπως ό ίδιος τόνισε, αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα παιδιά να στρέφονται πολύ συχνά στο οικογενειακό περιβάλλον που είναι συντηρητικό και κατευθύνει τα παιδιά σε ασφαλείς επιλογές, με αποτέλεσμα, πολλές φορές νέα πεδία, που θα ανέβουν πολύ στο μέλλον, να μην είναι στα μελλοντικά σχέδιά τους.

Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στις σπουδές Stem επισήμανε, πως «πηγαίνουμε πλέον από την αναλυτική σκέψη, στην κριτική σκέψη. Και από την επίλυση σύνθετων προβλημάτων που είναι κλασικό χαρακτηριστικό των stem υποψηφίων, στην πρωτότυπη σκέψη και στην προσαρμοστικότητα που πρέπει να επιδεικνύουν. Εδώ νομίζω τα προγράμματα σπουδών πρέπει περισσότερο να προσφέρουνε αυτού του είδους την έκθεση στους φοιτητές. Κάτι που έχει αρχίσει να γίνεται τα τελευταία χρόνια περισσότερο και από τις αγγλόφωνες σχολές που φέρουν και αυτή την τάση από το εξωτερικό» και πρόσθεσε πως στην Ελλάδα είμαστε στην καλύτερη θέση μεταξύ των επτά χωρών (που συμμετείχαν στην έρευνα) σε ποσοστό αποφοίτων γυναικών από σχολές stem. Μας ακολουθεί στενά η Αγγλία. Δεν ξέρω αν θα το περίμενε κανείς, αλλά είναι η Γερμανία που είχε πάρα πολύ χαμηλό ποσοστό γυναικών. Παρότι η Γερμανοί έχουν έντονο engineearing και technical, δεν ακολουθούν οι γυναίκες, οπότε υπό μία έννοια κάπως καλύτερα τα έχουμε καταφέρει. Πρέπει επίσης να πούμε ότι ειδικά σε χώρους όπως η βιολογία και οι σχετικές με αυτή επιστήμες πράγματι, οι γυναίκες έχουν διεισδύσει πολύ καλά, έχουν φτάσει σχεδόν στο 50%».

Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο που παρατηρήθηκε, όπως σημείωσε, ήταν ότι στην Ελλάδα, πολύ περισσότερο από άλλες χώρες, φαίνεται να είχε επίπτωση το Brexit. Δηλαδή, δηλώθηκε περίπου ότι ένα 30%, αυτών που ερωτήθηκαν, ότι τελικά λόγω της κατάστασης με το Ηνωμένο Βασίλειο και της αύξησης των διδάκτρων, πολλοί υποψήφιοι, κυρίως για μεταπτυχιακά και για πρώτο πτυχίο, αποφάσισαν να μείνουν στην Ελλάδα τελικά. Αυτό, είπε πως, θα μπορούσε να θεωρηθεί και ευκαιρία κατά κάποιο τρόπο. Αν μπορούμε να προσφέρουμε και εδώ δυνατότητες μετεκπαίδευσης, πηγαίνουμε προς μια κατάσταση όπου χρειάζεται συνεχώς να εκπαιδεύεται κανείς. Μάλιστα υπήρξε μια μελέτη που προσδιόριζε ότι τα skills διαρκούν περίπου 5 χρόνια, δηλαδή όσο πιο εξειδικευμένα γίνονται, τόσο και λιγότερο διαρκούν και υπ αυτή την έννοια πλέον πρέπει σε όλη μας την επαγγελματική διάρκεια να φροντίζουμε, να παίρνουμε νέες γνώσεις.

Αναφερόμενος στο εργο του Deloitte Alexander Competence Center (DACC) είπε πως εδώ και κάποια χρόνια έχει γιγαντωθεί ουσιαστικά. «Aυτή τη στιγμή έχει φτάσει στα 900 άτομα και συνεχίζει να εξελίσσεται. Λειτουργεί ως ένα delivery center αποκλειστικά για τη Deloitte, δηλαδή παρέχουν υπηρεσίες σε άλλες member firm της Deloitte, σε όλη την Ευρώπη και ουσιαστικά αυτό έδωσε την ευκαιρία να αξιοποιηθεί το δυναμικό της Θεσσαλονίκης που όπως γνωρίζουμε, είναι μια πανεπιστημιούπολη με πάρα πολύ ωραία ζωή. Οι Θεσσαλονικείς, λίγο πολύ πολλές φορές είχαν προβλήματα να βρουν την κατάλληλη εργασία στην πόλη τους και αναγκάζονταν να ξενιτευτούν, ενώ συγχρόνως δεν μπορούσε να κρατήσει πολλούς φοιτητές καθώς δεν έβρισκαν την κατάλληλη εργασία. Έδωσε λοιπόν το DACC, τη δυνατότητα να προσλαμβάνοντα νέοι απόφοιτοι που έρχονται σε μας και παίρνουν skills».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Η Deloitte εκπονεί Στρατηγικό Σχέδιο στη Χάλκη με στόχο την αύξηση του πληθυσμού της

Από την Deloitte Digital ο ανασχεδιασμός και υλοποίηση του νέου actionaid.gr

gazzetta
gazzetta reader insider insider