«Ελ. Βενιζέλος»: Εξετάζεται «plan b» από το ΤΑΙΠΕΔ μέσω εισαγωγής στο Χρηματιστήριο

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
«Ελ. Βενιζέλος»: Εξετάζεται «plan b» από το ΤΑΙΠΕΔ μέσω εισαγωγής στο Χρηματιστήριο
Η διοίκηση του Ταμείου επιβεβαίωσε πρόσφατο θέμα του insider.gr για αξιοποίηση του 30% του ΔΑΑ μέσα από την χρηματιστηριακή αγορά. Η συγκυρία και τα οφέλη για το «ταμπλό».

Εναλλακτικές λύσεις, πέραν αυτής της απευθείας πώλησης του 30% των μετοχών, για την αξιοποίηση του σημαντικού asset τού Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος» φέρονται να εξετάζουν στο ΤΑΙΠΕΔ, μεταξύ των οποίων και ένα IPO στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Αυτό ανέφερε χτες η διοίκηση του Ταμείου, στο πλαίσιο σχετική ενημερωτικής συνάντησης, επιβεβαιώνοντας το προ διμήνου ρεπορτάζ του insider.gr για διεργασίες στο μέτωπο της εν λόγω ιδιωτικοποίησης που «πάγωσε» προ ολίγων ετών λόγω και της πανδημίας.

Η συνεχιζόμενη ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης σε συνδυασμό με την απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου, οδηγεί το Ταμείο και τους αρμόδιους κυβερνητικούς φορείς στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης των εναλλακτικών σεναρίων αξιοποίησης της μετοχικής συμμετοχής στην εταιρεία παραχώρησης.

Όπως ανέφερε χτες ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, υπάρχουν διάφορες σκέψεις για το πως μπορεί να προχωρήσει, εάν βέβαια συμβεί κάτι τέτοιο, η διαδικασία με την αξιοποίηση του asset στο αεροδρόμιο, που σταμάτησε προ 2ετιας. «Άρα, αν δώσουμε το 30%, θα δούμε αν γίνει όπως παλιά, αν ανοίξει πάλι η διαδικασία. Αλλά μάλλον θα πάμε σε κάτι νέο, όχι απευθείας πώληση ποσοστού, αλλά ίσως μέσω του ΧΑ», ήταν το «ζουμί» όσων ανέφερε ο κ. Πολίτης. Ο οποίος έσπευσε να δώσει εύσημα στη διοίκηση του ΔΑΑ όχι μόνο γιατί το αεροδρόμιο κινείται σε ανοδικούς ρυθμούς που θυμίζουν την προ covid-19 εποχή (2019 και πίσω) αλλά και γιατί λειτουργεί δίχως τα προβλήματα που παρουσιάζονται σε άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια (π.χ. καθυστερήσεις). «Βλέπουμε με προσοχή τι θα κάνουμε με το ποσοστό μας στην εταιρεία παραχώρησης», σημείωσε ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ.

Όπως είχε αναδείξει το insider.gr σε σχετικό του θέμα στις αρχές Μαΐου, κυβερνητικές πληροφορίες σημείωναν ότι στο «τραπέζι έχουν πέσει» σενάρια όχι απλά προκήρυξης ενός νέου διαγωνισμού αλλά ακόμα και το ενδεχόμενο της εισαγωγής του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Η δημόσια εγγραφή του αεροδρομίου, όπως είχε γίνει και για άλλες εταιρείες του δημοσίου κάποτε, έχει εξεταστεί και παλιότερα δίχως συνέχεια. Πλην όμως, φαίνεται ότι επανέρχεται ως εναλλακτικό πλάνο. Ως γνωστόν, η περαιτέρω αποκρατικοποίηση του ΔΑΑ παραμένει στον «πάγο» από τότε που ξέσπασε η πανδημική κρίση. Η διαδικασία είχε περάσει στη φάση των δεσμευτικών προσφορών με τη συμμετοχή πολλών και σημαντικών επενδυτικών σχημάτων, αλλά σταμάτησε με απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ στις αρχές του 2020.

Καθώς σταδιακά η εν λόγω αγορά και ο τουρισμός ανακάμπτουν, κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ εξετάζουν πάλι το εν λόγω project, με το «Ελ. Βενιζέλος» να έχει επανέλθει σχεδόν στα επίπεδα του 2019, διαγράφοντας μια δύσκολη διετία και «ανοίγοντας φτερά» για νέα ρεκόρ.

Σε κάθε περίπτωση, παραμένουν ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για τον μεγαλύτερο αερολιμένα της χώρας, αν και μένει να φανεί το timing ενός σχετικού… «ξεπαγώματος» αλλά και ποιο μοντέλο θα επιλεγεί. Σε κάθε περίπτωση πάντως, εάν τελικά επιλεγεί το πλάνο του Χρηματιστηρίου, θα αποτελέσει και ένα νέο μεγάλο IPO με σαφή ενίσχυση της, «αποψιλωμένης» τα τελευταία χρόνια από αποχωρήσεις και διαγραφές εταιρειών –μετοχών, χρηματιστηριακής αγοράς. Γιατί μπορεί το τελευταίο χρονικό διάστημα να «περνούν το κατώφλι» της αγοράς κάποιες εταιρείες (π.χ. η Μπλε Κέδρος, η Dimand κ.α.), ωστόσο, μια κίνηση τέτοιου μεγέθους όπως του «Ελ. Βενιζέλος» αναμφίβολα θα προκαλούσε μια ευρύτερη κινητικότητα στο ΧΑ.

Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει σήμερα το 30% των μετοχών του ΔΑΑ ενώ η Ελληνική εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε. (ΕΕΣΥΠ Α.Ε) έχει το 25% των μετοχών του ΔΑΑ. Το συνολικό δηλαδή ποσοστό του Ελληνικού Δημοσίου ανέρχεται στο 55% των μετοχών του ΔΑΑ. Το υπόλοιπο 45% κατέχουν το καναδικό ασφαλιστικό ταμείο PSP Investments διά της ελεγχόμενης από αυτό Avi Alliance (40%) και ο όμιλος Κοπελούζου (5%). Να θυμίσουμε ότι ανάμεσα στους αρχικούς διεκδικητές (είχαν περάσει στη β΄ φάση του διαγωνισμού) ήταν οι ADP Groupe, Avi Alliance, Vinci Airports, Ferrovial, Ardian, KKR, Global Infrastructure Partners κ.α.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΤΑΙΠΕΔ: Αρχές του 2023 οι προσφορές για την Αττική Οδό – Η Εγνατία, τα λιμάνια, οι ενεργειακές και τα ακίνητα

Τα μεγάλα projects του PPF – Από τα Δάση, το αεροδρόμιο «Καζαντζάκης» και την Πυρκάλ έως τους μεταφορείς και το ΟΑΚΑ

Macquarie: Νέες επενδύσεις στην Ελλάδα έως 12-15 δισ. ευρώ σε υποδομές, τηλεπικοινωνίες και ενέργεια

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider