Με μία προσφορά στο ΤΑΙΠΕΔ και δύο προσφορές στην Ειδική Διαχείριση, ολοκληρώθηκαν οι δύο παράλληλοι διαγωνισμοί για την ιδιωτικοποίηση της ΛΑΡΚΟ. Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, υποβλήθηκε προσφορά από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - AD Holdings, όπως αναφέρει η ανακοίνωση που εξέδωσε πριν από λίγο το Ταμείο.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Insider.gr, στον διαγωνισμό της Ειδικής Διαχείρισης κατατέθηκαν δύο δεσμευτικές προσφορές. Εκτός από την κοινοπραξία των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - AD Holdings, στη διαδικασία συμμετείχε και η ιρλανδική Commodity & Mining Insight.
Υπενθυμίζεται ότι η διαδικασία που «τρέχει» το Ταμείο αφορά την παραχώρηση των περιουσιακών στοιχείων που ανήκουν στο Δημόσιο, βασικότερο από τα οποία είναι το μεταλλευτικό εργοστάσιο της Λάρυμνας. Στο πλαίσιο επίσης του ίδιου διαγωνισμού, θα παραχωρηθούν οι μισθώσεις του τοπικού δημόσιου μεταλλείου, όπως και του μεταλλείου στο Λούτσι.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, η αξιολόγηση της προσφοράς θα ξεκινήσει άμεσα και θα συνάδει με τους όρους της πρόσκλησης υποβολής δεσμευτικών προσφορών της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας του ΤΑΙΠΕΔ, εντός του πλαισίου της απόφασης Nr. C (2014) 1818 final/27.03.2014 της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Competition) και της Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Ενέργειας και Περιβάλλοντος (ΦΕΚ 5254/28.11.2020), που εκδόθηκε σύμφωνα με το άρθρο 21 της παρ. 11 του Ν. 4664/2020
(ΦΕΚ A’ 32/14.02.2020).
Από την άλλη πλευρά, η διαδικασία που διενεργεί η Ειδική Διαχείριση αφορά την παραχώρηση των μεταλλείων και των δικαιωμάτων εξόρυξης που βρίσκονται υπό την κυριότητα της ΛΑΡΚΟ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, αν και οι δύο διαγωνισμοί είναι ανεξάρτητοι, η «αρχιτεκτονική» της ιδιωτικοποίησης έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να ευνοείται η μεταβίβαση του συνόλου των περιουσιακών στοιχείων στον ίδιο αγοραστή, με σκοπό να είναι ενισχυμένες οι πιθανότητες συνέχισης δραστηριοποίησης της ΛΑΡΚΟ.
Γι' αυτό τον σκοπό, έχει προβλεφθεί ρήτρα «εκατέρωθεν πλειοδοσίας» (shoot-out clause), με συνέπεια o προτιμητέος επενδυτής σε κάθε έναν από τους δύο διαγωνισμούς να έχει το δικαίωμα, αλλά όχι την υποχρέωση, να πλειοδοτήσει και στον άλλο διαγωνισμό, υπό την προϋπόθεση ότι ικανοποιεί τα τεχνικά και οικονομικά κριτήρια επιλογής που έχουν καθοριστεί.