Επισήμως, με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλή, φαίνεται να «κλειδώνει» στην Intrakat, μέσω ανατροπής, όπως είχε το αποκαλύψει μέσα στο καλοκαίρι το insider.gr, ο διαγωνισμός για τα έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου της Πάρου.
Ο υπουργός αποφάσισε την έγκριση του από 19-08-2022 Πρακτικού Ελέγχου Δικαιολογητικών Προσωρινού Αναδόχου του ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού του έργου «Ανάπτυξη και Βελτίωση Υποδομών του νέου Αεροδρομίου Πάρου», βάσει του οποίου προκύπτει ότι ο φάκελος της εταιρείας ήταν πλήρης, και βέβαια την ανάθεση της σύμβασης στην εταιρεία «ΙΝΤΡΑΚΑΤ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ» επειδή υπέβαλε την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής με ποσοστό έκπτωσης 10,54% και συνολική αμοιβή 33.412.763,9 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Υπενθυμίζεται ότι ο αρχικός προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου έφτανε στα 46 εκατ. ευρώ περίπου.
Πλέον, ο όμιλος Intrakat προσθέτει ένα ακόμα έργο στο χαρτοφυλάκιό του ενισχύοντας το ήδη υψηλό ανεκτέλεστο των 1,1 δισ. ευρώ.
Βέβαια, όπως είχε αναφέρει το insider.gr, ο διαγωνισμός σε προηγούμενό του στάδιο είχε καταλήξει στην ΕΚΤΕΡ η οποία μάλιστα έχει αυξημένο ενδιαφέρον για το νησί καθώς στην Πάρο προωθεί και νέα τουριστικά projects, ωστόσο, στη συνέχεια ο διαγωνισμός «έμπλεξε στα γρανάζια» προσφυγών και ενστάσεων. Η ΕΚΤΕΡ, όπως και άλλες εταιρείες, «βγήκαν εκτός παιχνιδιού», για να καταλήξει η σύμβαση, εν τέλει, στην κατασκευαστική εταιρεία INTRAKAT.
Όπως σημείωνε παλιότερα το υπουργείο, στα οφέλη από την αναβάθμιση του αεροδρομίου συγκαταλέγονται η άμεση βελτίωση συνδεσιμότητας της Πάρου με την ηπειρωτική χώρα και το εξωτερικό, η διεύρυνση της τουριστικής αγοράς του εσωτερικού και του εξωτερικού, η αύξηση της απασχόλησης με τις νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν τόσο κατά την εκτέλεση των έργων, όσο και κατά τη λειτουργία του αεροδρομίου αλλά και η προσέλκυση νέων επενδύσεων στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης και της προστασίας της ιδιαίτερης τοπικής φυσιογνωμίας.
Το έργο περιλαμβάνει:
· Την κατασκευή νέου κτιρίου αεροσταθμού συνολικής έκτασης περίπου 12.000 τ.μ. και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου αυτού και του εσωτερικού υπηρεσιακού οδικού δικτύου αεροδρομίου.
· Την Κατασκευή Φυλακίου ασφαλείας και τη δημιουργία μόνιμης εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων μέσης ημερήσιας παροχής λυμάτων.
· Την κατασκευή επεκτεινόμενου δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών και επεκτεινόμενου διαδρόμου προσαπογειώσεων.
· Την κατασκευή νέου πύργου ελέγχου και πυροσβεστικού σταθμού.
· Την κατασκευή καταστημάτων αφορολόγητων ειδών – κυλικείων – γραφείων εμπορικής χρήσης και χώρων στάθμευσης οχημάτων.