Μετρό: Τη Δευτέρα «κάνει τέρμα» στον Πειραιά – Τα οφέλη, οι 27 σταθμοί, τα δρομολόγια και ο «κόμβος» του λιμανιού

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Μετρό: Τη Δευτέρα «κάνει τέρμα» στον Πειραιά – Τα οφέλη, οι 27 σταθμοί, τα δρομολόγια και ο «κόμβος» του λιμανιού
Στις 10/10 τα εγκαίνια για την παράδοση των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», ώστε να εκκινήσει και η εμπορική λειτουργία για τους πολίτες. Οι 27 σταθμοί, η συχνότητα δρομολογίων, τα οφέλη. Ποιες είναι οι λεωφορειακές αλλαγές του ΟΑΣΑ στην ευρύτερη περιοχή.

Η στιγμή για να κάνει η Γραμμή 3 του Μετρό της Αθήνας «στάση», ή μάλλον «τέρμα», στον Πειραιά φτάνει. Μπορεί να καθυστέρησε η άφιξη του δημοφιλούς μέσου στο μεγάλο λιμάνι της χώρας, ωστόσο, για τη Δευτέρα 10 Οκτωβρίου το πρωί έχουν προγραμματιστεί τα εγκαίνια της επέκτασης της γραμμής προς Πειραιά, με παρουσία του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη (στις 10:30 το πρωί), και η παράδοση των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», ώστε να εκκινήσει και η εμπορική λειτουργία για τους πολίτες.

Πλέον η παράδοση της συνολικής επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά, η οποία θα συνδέσει το μεγαλύτερο λιμάνι με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας (Ελ. Βενιζέλος, στα Σπάτα) μέσω μιας διαδρομής εκτιμώμενου χρόνου περίπου 50 λεπτών, είναι προ των πυλών (προ 2ετίας είχαν γίνει τα εγκαίνια των σταθμών «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια»).

Γραμμή 3: Οι 27 σταθμοί και τα δρομολόγια

Σύμφωνα δε και με τον ΟΑΣΑ, με την επέκταση του δικτύου του μετρό κατά 3,2 χλμ. η γραμμή 3 «Δημοτικό Θέατρο – Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο» αριθμεί πλέον 27 σταθμούς. Η συχνότητα των δρομολογίων στο τμήμα Δημοτικό θέατρο – Δουκίσσης Πλακεντίας τις ώρες αιχμής (07.30-11.00 & 13:30 – 17:30) παραμένει στα 4΄ και τις νυχτερινές ώρες (22:00 – 00:20) μειώνεται στα 9΄ από 10΄. Στο τμήμα Αεροδρόμιο – Δημοτικό θέατρο η συχνότητα διαμορφώνεται στα 36΄. Το πρώτο δρομολόγιο από τους σταθμούς Δημοτικό θέατρο και Δουκίσσης Πλακεντίας θα ξεκινά στις 05:30. Πρώτα δρομολόγια στις 05:30 θα ξεκινούν και από τους σταθμούς Αιγάλεω και Μοναστηράκι στην κατεύθυνση προς Δουκίσσης Πλακεντίας και από το σταθμό Εθνική Άμυνα στην κατεύθυνση προς Δημοτικό Θέατρο. Το τελευταίο δρομολόγιο (Δευτέρα – Πέμπτη & Κυριακή) από το Δημοτικό Θέατρο θα γίνεται στις 23:59 και από τη Δουκίσσης Πλακεντίας στις 00:03. Παρασκευή και Σάββατο, οπότε και ισχύει η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας, οι τελευταίοι συρμοί θα αναχωρούν στη 01:06 από το Δημοτικό Θέατρο και στη 01:10 από τη Δουκίσσης Πλακεντίας. Τελευταίοι συρμοί από το σταθμό Σύνταγμα προς όλες τις κατευθύνσεις θα αναχωρούν στις 00:23 (Δευτέρα – Πέμπτη & Κυριακή) και στη 01:30 (Παρασκευή και Σάββατο).

Τα οφέλη

Όπως και άλλες φορές έχει αναδείξει το insider.gr, με την ολοκλήρωση του έργου και τη θέση σε λειτουργία και των σταθμών Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο προβλέπεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.

Σημαντικό είναι να τονίσουμε ότι με την ολοκλήρωση του έργου, στο Σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την Επέκταση του Τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς. Επιπλέον, η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του Λιμανιού του Πειραιά και του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του Μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην Εθνική Οικονομία γενικότερα.

Ήδη στις 6 Ιουλίου 2020 παραδόθηκαν προς χρήση στο επιβατικό κοινό οι 3 πρώτοι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια. Σημειωτέον ότι οι σταθμοί που παραδόθηκαν σε λειτουργία έχουν σχεδιαστεί από την Αττικό Μετρό Α.Ε. με προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά και στη ασφαλή μετακίνηση των επιβατών στο δίκτυο Μετρό. Με τη λειτουργία των τριών πρώτων σταθμών της επέκτασης προς Πειραιά υπολογίζονται σε 63.000 ημερησίως, οι πρόσθετες επιβιβάσεις συνολικά στο δίκτυο, ενώ οι κάτοικοι των Δήμων Αγίας Βαρβάρας, Κορυδαλλού και Νίκαιας έχουν στη διάθεση τους μια σύγχρονη γραμμή Μετρό. Η λειτουργία των 3 πρώτων περίπου 2 έτη νωρίτερα από την ολοκλήρωση του συνόλου της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό έχει σημαντικότατα οφέλη, κοινωνικό-οικονομικά και άλλα, όπως θετικές επιπτώσεις στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής: μείωση κυκλοφορίας Ι.Χ. οχημάτων κατά 11.000 ημερησίως και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 60 τόνους ημερησίως. Με την ολοκλήρωση του έργου και τη θέση σε λειτουργία και των σταθμών Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο προβλέπεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.

Ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην περιοχή του Πειραιά

Από την πλευρά τους, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) ανακοίνωσε την επόμενη ημέρα από τα εγκαίνια, δηλαδή την Τρίτη 11 Οκτωβρίου, θα τεθεί σε ισχύ ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, που στοχεύει στη διαλειτουργικότητα του δικτύου των οδικών συγκοινωνιών με τους νέους σταθμούς της γραμμής 3 του μετρό. Κατά την πρώτη φάση, με την έναρξη λειτουργίας των τριών νέων σταθμών, προβλέπονται άμεσες παρεμβάσεις, οι οποίες θα αξιολογηθούν μετά το πρώτο διάστημα λειτουργίας των σταθμών. Στη συνέχεια και σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα ακολουθήσει η επόμενη φάση ανασχεδιασμού που θα περιλαμβάνει πρόσθετες συγκοινωνιακές ρυθμίσεις, οι οποίες θα απαιτηθούν μετά την ολοκληρωμένη λειτουργία της γραμμής 3, κατόπιν εκτίμησης και αξιολόγησης της διαμορφωθείσας κατάστασης στο συγκοινωνιακό δίκτυο της ευρύτερης περιοχής.

Πιο αναλυτικά, έχουν σχεδιαστεί οι εξής παρεμβάσεις:

- Η λεωφορειακή γραμμή 831 Αιγάλεω – Πειραιάς ενισχύεται με επιπλέον δρομολόγια καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

- Η λεωφορειακή γραμμή 810 Σχιστό – Κορυδαλλός τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός» και θα διασυνδεθεί με την Λεωφόρο Πέτρου Ράλλη.

- Η λεωφορειακή γραμμή 830 Αγία Βαρβάρα – Πειραιάς τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός».

- Η λεωφορειακή γραμμή 846 Νεάπολη – Νίκαια – Πειραιάς τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».

- Η λεωφορειακή γραμμή 900, η οποία δημιουργήθηκε τα τελευταία 2 χρόνια για να καλύψει την μεταβατική περίοδο μεταξύ της λειτουργίας των σταθμών μετρό «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» και των 3 νέων σταθμών του «Πειραιά», καταργείται.

Οι αφετηρίες και τέρματα των υφιστάμενων λεωφορειακών γραμμών παραμένουν ως έχουν.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Καραμανλής για μετρό Πειραιά: Ενώνουμε το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας

gazzetta
gazzetta reader insider insider