Δύο νέα έργα, συνολικού ύψους περίπου 400 εκατ. ευρώ, «βάζει» ο όμιλος Μυτιληναίου στο «οδικό χαρτοφυλάκιό» του, διευρύνοντας έτσι την «γκάμα» των εν λόγω projects που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και τις εργολαβίες στο Άκτιο – Αμβρακία, Παράκαμψη Αμφιλοχίας.
Ειδικότερα, ο όμιλος που ολοένα και ενισχύει το αποτύπωμά του στις υποδομές (οδικά, σιδηρόδρομο, κτηριακά, απορρίμματα, οδοφωτισμό, έργα στο εξωτερικό κ.α.), όπως άλλωστε αρκετές φορές έχει αναδείξει το insider.gr, ετοιμάζεται να ενισχύσει το συγκεκριμένο «πακέτο» αφενός με το οδικό έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και παράκαμψη Ψαχνών» (210 εκατ. ευρώ με την προαίρεση), αφετέρου με το ΣΔΙΤ του «FlyOver» Θεσσαλονίκης, όπου το μερίδιό του (50% - 50% με την ΑΒΑΞ) αναλογεί σε σχεδόν 185 εκατ. ευρώ.
Πώς μπορεί να ενισχυθεί το «πακέτο»
Προφανώς βέβαια ο όμιλος δεν θα περιοριστεί σε αυτά τα δύο έργα καθώς προσεχώς θα διεκδικήσει, ή θα δημοπρατηθούν, και άλλα, μεγαλύτερου ή μικρότερου προϋπολογισμού, είτε στην Περιφέρεια (π.χ. ΣΔΙΤ σε Βόρεια Ελλάδα, δημόσια έργα ανά την χώρα, η Παραχώρηση του ΒΟΑΚ, η Ζεύξη Σαλαμίνας όταν προχωρήσει κ.α.) είτε στην Αττική (π.χ. επεκτάσεις της Αττικής Οδού). Επιπρόσθετα, είναι από τους ομίλους που συμμετέχουν στη διαδικασία για την νέα 25ετή σύμβασης παραχώρησης (λειτουργία και συντήρηση, όχι κατασκευαστικό κομμάτι) της Αττικής Οδού (διαγωνισμός ΤΑΙΠΕΔ). Κατά συνέπεια, υπάρχουν περιθώρια για διεύρυνση του χαρτοφυλακίου αν και ο ανταγωνισμός με ΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, INTRAKAT και ξένα σχήματα θα είναι «σκληρός», δίχως όμως να παραγνωρίζεται το γεγονός ότι οι όμιλοι προχωρούν σε συνεργασίες (κοινοπραξίες) ακόμα και την τελευταία στιγμή (εφόσον προβλέπεται από τους όρους).
Κατακύρωση- ανάθεση σύμβασης για «Παράκαμψη Χαλκίδας και παράκαμψη Ψαχνών»
Για να επανέλθουμε στα 2 έργα, ειδικότερα, και όσον αφορά στο οδικό στην Εύβοια, προ ημερών μόλις ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, αποφάσισε κατακύρωση του διαγωνισμού και την ανάθεση της σύμβασης με τίτλο «Παράκαμψη Χαλκίδας και παράκαμψη Ψαχνών» (προϋπολογισμού 125.000.000 ευρώ, με προαίρεση 85.000.000 ευρώ, με ΦΠΑ) στον όμιλο «Μυτιληναίος Α.Ε.», του οποίου η προσφερόμενη κατ’ αποκοπή δαπάνη εργασιών αντιστοιχεί σε έκπτωση 7,61% και προκύπτει συνολική κατ’ αποκοπή δαπάνη έργου 93.161.456,36 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Για την άσκηση των δικαιωμάτων προαίρεσης θα υπογραφούν ξεχωριστές συμβάσεις σύμφωνα με τα αναφερόμενα στα τεύχη δημοπράτησης του έργου του θέματος. Στο οδικό project της Εύβοιας, που δημοπρατήθηκε ως δημόσιο έργο, επικράτησε σε πρώτη φάση η Μυτιληναίος απέναντι στις ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, Intrakat και ΤΕΚΑΛ-Ιντερκάτ-CMC, δηλαδή δεν συμμετείχε η ΤΕΡΝΑ. Το έργο αυτό σε συνδυασμό με τον νέο οδικό άξονα προς τη Βόρεια Εύβοια που μελετάται θα προσφέρει στο μέλλον έναν ενιαίο και ασφαλή οδικό άξονα μέχρι την Αιδηψό με τα αναγκαία χαρακτηριστικά ασφάλειας και ταχύτητας, που θα ανταποκρίνονται στο διατιθέμενο τουριστικό και λοιπό δυναμικό της βόρειας Εύβοιας.
Το μεγάλο οδικό έργο, συνολικού μήκους 26,2 χλμ. αποτελείται από τα τμήματα: το πρώτο από την Νέα Λάμψακο μέχρι τη Σήραγγα Βαθροβουνίου μήκους 2 χλμ. και στη συνέχεια στο τμήμα Σήραγγα Βαθροβουνίου μέχρι τα Ψαχνά μήκους 14,7 χλμ. Ως προαίρεση περιλαμβάνονται τα τμήματα: α) το τμήμα πριν τη Νέα Λάμψακο, προς Χαλκίδα / Υψηλή Γέφυρα, δηλαδή το τμήμα «Α. Κ. Σχηματαρίου – Νέα Λάμψακος», μήκους 4 χλμ. περίπου, β) το τμήμα της παράκαμψης Ψαχνών και γ) το τμήμα της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας που συνδέει τον ανισόπεδο κόμβο Λιανής Άμμου της παράκαμψης Χαλκίδας με το οδικό δίκτυο προς τη νότια Εύβοια. Η διάρκεια του έργου έχει οριστεί σε 48 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Εφόσον τα έργα ξεκινήσουν εντός του 2023, τότε θα μπορέσουν να έχουν ολοκληρωθεί το 2027.
Έρχονται υπογραφές για το «Fly Over» Θεσσαλονίκης (με ΑΒΑΞ)
Ακόμα πιο ώριμο είναι βέβαια το οδικό ΣΔΙΤ της Θεσσαλονίκης, το περίφημο «FlyOver», εκτιμώμενου κόστους 370 εκατ. ευρώ το οποίο, όπως από την αρχή της χρονιάς έχει αποκαλύψει το insider.gr, έχει «κερδίσει» η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος με ποσοστά 50% - 50%. Όπως έχει αναφέρει ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Καραγιάννης προ εβδομάδων, αναμένεται η πρόσκληση στην κοινοπραξία για υπογραφή της σύμβασης ακόμα και εντός του Οκτωβρίου ή κάπου εκεί. Η Νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης, θα είναι ένας νέος, υπερσύγχρονος εναέριος αυτοκινητόδρομος, που θα εξασφαλίσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, θα κάνει τις μετακινήσεις πολύ πιο γρήγορες, οικονομικές και πιο ασφαλείς και ευκολότερη την πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. Η αναβάθμιση της Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ. προβλέπεται μέσω της:
1. Κατασκευής Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου 2+2 λωρίδων κυκλοφορίας, στη ζώνη διέλευσης της υφιστάμενης εσωτερικής Περιφερειακής Οδού στο τμήμα της από τον Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Α/Κ Κ10 (Κωνσταντινοπολίτικα), σε συνδυασμό με ανακατασκευή της υφιστάμενης οδού στο σύνολο του εύρους του καταστρώματός της,
2. διαπλάτυνσης κατά μία λωρίδα κυκλοφορίας και κατά τμήματα προσθήκης ΛΕΑ στο τμήμα της Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ. από Α/Κ Κ10 έως Α/Κ Κ12, και
3. βελτίωσης των λειτουργικών και των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης Α.ΕΣ.Π.Ο.Θ.
Το έργο έχει συνολικό μήκος 13 Km, ειδικότερα (α) το τμήμα από Α/Κ Κ5 έως την περιοχή του Νοσοκομείου «ΓΕΝΕΣΙΣ» με μήκος 9,5 Km προβλέπεται να αναβαθμιστεί με την προσθήκη Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου (ΥΤΛ), (β) το τμήμα «ΓΕΝΕΣΙΣ» – Α/Κ Κ12, μήκους 3,5Km προβλέπεται να διευρυνθεί κατά μία λωρίδα ανά κατεύθυνση (οκτώ από έξι λωρίδες συνολικά).
Συνολικά η διάρκεια της σύμβασης μαζί με την 4ετή κατασκευαστική περίοδο είναι 30 χρόνια, με τον ανάδοχο να αναλαμβάνει την συντήρηση και λειτουργία του νέου αυτού δρόμου και το Δημόσιο να εξοφλεί με πληρωμές διαθεσιμότητας.