Optima Bank: Γεωμετρική άνοδος κερδών και μηδενικά NPLs – Τα τρία ρεκόρ – Είσοδος στο ΧΑ το 2023

Νένα Μαλλιάρα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Optima Bank: Γεωμετρική άνοδος κερδών και μηδενικά NPLs – Τα τρία ρεκόρ – Είσοδος στο ΧΑ το 2023
Πρόεδρος της Optima bank κ. Γεώργιος Τανισκίδης - CEO της Optima bank κ. Δημήτρης Κυπαρίσσης
Την είσοδό της στο Χρηματιστήριο το 2023 – σε timing που θα εξαρτηθεί από το πολιτικό κλίμα (εκλογές) και όχι από το οικονομικό – θα πραγματοποιήσει η Optima Bank, για ποσό άντλησης νέων κεφαλαίων που εκτιμάται στα 100 εκατ. ευρώ.

Την είσοδό της στο Χρηματιστήριο το 2023 – σε timing που θα εξαρτηθεί από το πολιτικό κλίμα (εκλογές) και όχι από το οικονομικό – θα πραγματοποιήσει η Optima Bank, για ποσό άντλησης νέων κεφαλαίων που εκτιμάται στα 100 εκατ. ευρώ. Η είσοδος στο ΧΑ υπαγορεύεται από τις απαιτήσεις κεφαλαιακών δεικτών της ΤτΕ για την περαιτέρω λειτουργία της Τράπεζας, η οποία σημειώνει αλματώδη ανάπτυξη και κερδοφορία που αναμένεται φέτος να ξεπεράσει τα 30 εκατ. ευρώ.

Όπως ανέφερε η Διοίκηση της Optima Bank, με επικεφαλής τον Πρόεδρο, Γιώργο Τανισκίδη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Δημήτρη Κυπαρίσση, σε συνάντηση με εκπροσώπους του Τύπου, στα τρία χρόνια λειτουργίας της (γιόρτασε τα τρίτα γενέθλιά της στις 22 Οκτωβρίου) η Optima Bank έχει καταφέρει ρεκόρ, όχι μόνο σε ελληνικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο! Ειδικότερα:

- Ρεκόρ νούμερο 1: Η Τράπεζα ήδη από τον 18ο μήνα λειτουργίας της γύρισε σε κερδοφορία, την οποία αυξάνει γεωμετρικά έκτοτε. Το 2021 η Τράπεζα παρουσίασε κέρδη 16,7 εκατ. ευρώ και για το 2022 η κερδοφορία αναμένεται να διπλασιαστεί, ξεπερνώντας τα 30 εκατ.

- Ρεκόρ νούμερο 2: Παράλληλα, η ανάπτυξη του δανειακού χαρτοφυλακίου της Τράπεζας που επίσης γίνεται με αλματώδεις ρυθμούς, επιτυγχάνεται χωρίς να σημειώνεται αντίστοιχα αύξηση των μη εξυπηρετούμενων δανείων. Για την ακρίβεια, η Τράπεζα έχει μηδενικά NPLs και όπως είπε χαριτολογώντας ο CEO, Δ. Κυπαρίσσης «πρέπει να είμαι ο μόνος CEO τράπεζας που γνωρίζει έναν προς έναν τους οφειλέτες δανειολήπτες και αυτό γιατί τα δάνεια σε καθυστέρηση άνω των 90 ημερών είναι μόλις τρία!». Σημειώνεται ότι το μηδενικό ποσοστό NPLs επεκτείνεται και αφορά επίσης δάνεια υπό αναδιάρθρωση, καθώς η Optima δεν έχει ούτε δάνεια που έχει αναδιαρθρώσει στο χαρτοφυλάκιό της. Η ίδια, πάντως, κατόπιν πρόσκλησης από τις συστημικές τράπεζες, έχει συμβάλει με κεφάλαια στην αναδιάρθρωση της Notos Com Holdings. Στο πλαίσιο της συμφωνίας εξυγίανσης, με στρατηγικό επενδυτή την Optima bank, στην Notos μπήκαν νέα κεφάλαια στο τέλος του 2021 από αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και νέο δανεισμό 4,6 εκατ. ευρώ, που βοήθησαν ώστε να ομαλοποιηθούν οι υποχρεώσεις προς προμηθευτές και να εξομαλυνθεί η τροφοδοσία σε εμπορεύματα.

Αναφερόμενος στην πολιτική χρηματοδοτήσεων της Optima Bank, ο Πρόεδρος της Τράπεζας, Γ. Τανισκίδης, επεσήμανε ότι η Optima δανείζει όλες τις καλές επιχειρήσεις, καθώς στόχος της είναι να μην ρισκάρει τα χρήματα των μετόχων της σε δάνεια που δεν θα αποπληρωθούν. «Δεν είμαστε Άγιοι Βασίληδες, δεν δανείζουμε με βάση συμπάθειες. Δανείζουμε όλες τις καλές επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως κλάδου. Επιχειρήσεις που άντεξαν στις απανωτές κρίσεις των προηγούμενων ετών και έχουν σταθεί όρθιες, τις θεωρούμε καλές επιχειρήσεις και τις χρηματοδοτούμε», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τανισκίδης. Πρόσθεσε ότι η Optima Bank στο τέλος Νοεμβρίου θα έχει δανειακά υπόλοιπα 1,5 δις. ευρώ (σημειώνεται ότι το χαρτοφυλάκιο της Τράπεζας είναι 95% επιχειρηματικά δάνεια – 5% στεγαστικά), εγγυητικές επιστολές που ανέρχονται ήδη σε 397 εκατ. ευρώ (κυρίως σε ΑΠΕ) και καταθέσεις που θα προσεγγίζουν την ερχόμενη εβδομάδα τα 2 δισ. ευρώ.

- Ρεκόρ νούμερο 3: Η Οptima Bank έχει υψηλότατο βαθμό ικανοποίησης πελατών, λαμβάνοντας σκορ 85/100 στους δείκτες αξιολόγησης NPS που χρησιμοποιούνται από όλους τους μεγάλους οργανισμούς διεθνώς. Είναι ενδεικτικό ότι το αντίστοιχο σκορ ικανοποίησης πελατών της Apple φτάνει στο 72/100. Επίσης υψηλό, στο 15%, είναι το ποσοστό των ερωτώμενων πελατών για την εμπειρία της συναλλαγής τους με την Optima, οι οποίοι απαντούν στο σχετικό ερωτηματολόγιο (τα ποσοστά αυτά είναι κατά κανόνα μονοψήφια).

Η ικανοποίηση των πελατών της Optima Bank είναι ορατή και στην αύξηση του πελατολογίου, το οποίο προέρχεται από πελάτες που ήρθαν στην Τράπεζα στόμα με στόμα, από υφιστάμενους πελάτες που προστέθηκαν στην αρχική «μαγιά» πελατών που ακολούθησαν στελέχη της Optima που έφυγαν από άλλες τράπεζες. Όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στους εκπροσώπους του Τύπου «ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που μεταφέρουν στην Διοίκηση οι Διευθυντές καταστημάτων και οι RMs που εξυπηρετούν επιχειρήσεις είναι το ότι δεν προλαβαίνουν να εξυπηρετήσουν τους νέους πελάτες που τους στέλνουν οι ήδη πελάτες της Τράπεζας!».

Προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες της διευρυνόμενης πελατείας της, η Optima Bank λειτουργεί ήδη με 26 καταστήματα (21 στην Αθήνα, 3 στη Θεσσαλονίκη, 1 στην Κόρινθο και 1 στο Ηράκλειο Κρήτης) και σύντομα θα ανοίξει το 27ο κατάστημά της, στην Λάρισα. Στα σχέδια της Τράπεζας είναι η επέκταση του δικτύου της μέχρι τα 35 καταστήματα (επόμενα καταστήματα, ενδεικτικά, σε Πάτρα, Ιωάννινα, Ρόδο, Χανιά, Βόλο).

Το μοντέλο καταστημάτων της Optima Bank είναι μοντέρνο και φιλικό για τον πελάτη, με δύο RMs σε κάθε κατάστημα, οι οποίοι ασχολούνται με τους πελάτες, συμβουλεύοντάς τους για τα καταθετικά/επενδυτικά προϊόντα τους και για τις χορηγήσεις. Όπως αναφέρθηκε κατά την ξενάγηση των δημοσιογράφων στο κατάστημα Κολωνακίου της Optima Bank,

  • κάθε κατάστημα έχει τουλάχιστον δύο κλειστά meeting rooms για ραντεβού με πελάτες, υπάλληλο υποδοχής που καθοδηγεί τον πελάτη εκεί που χρειάζεται και φιλόξενη υποδοχή και αναμονή (σαλονάκι και κέρασμα καφέ ώστε ο πελάτης να αισθάνεται σαν στο σπίτι του)
  • στα ταμεία μπορούν να γίνουν όλες οι συναλλαγές χωρίς όριο ποσού (στις άλλες τράπεζες συναλλαγές έως 400 ευρώ δεν γίνονται στο ταμείο, ενώ επίσης οι συναλλαγές στο ταμείο γίνονται σε καθορισμένο χρονικό διάστημα, στο άνοιγμα και στο κλείσιμο της τράπεζας)
  • οι συναλλαγές είναι πλήρως ηλεκτροποιημένες, χωρίς χαρτί και άμεσες. Ο πελάτης ανοίγει λογαριασμό με μία ηλεκτρονική υπογραφή σε 15 λεπτά και λαμβάνει άμεσα την χρεωστική του κάρτα (η Optima είναι μία από τις τρεις τράπεζες που προσφέρουν άμεσα στον πελάτη την χρεωστική του κάρτα)
  • όλες οι συναλλαγές του πελάτη μπορούν να γίνουν μέσω e-banking καθώς η Τράπεζα παρέχει πλήρες φάσμα υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής. Μάλιστα, η τράπεζα πρωτοπορεί και προσφέρει κοινή πλατφόρμα για τον ιδιώτη και τον επιχειρηματία πελάτη, με ένα μόνο application στο κινητό του τηλέφωνο
  • H Optima Bank είναι η μόνη τράπεζα που έχει εσωτερικά το κομμάτι του brokerage και έτσι οι πελάτες της έχουν συνέργειες μεταξύ τραπεζικών και χρηματιστηριακών επενδύσεών τους.

Οι επενδύσεις της Optima Bank σε καταστήματα και τεχνολογία έχουν υπερβεί τα 20 εκατ. ευρώ. Όπως επισημάνθηκε, στόχος της τράπεζας είναι το superior customer service σε επιχειρηματίες και ιδιώτες πελάτες που αναζητούν διαφορετική ποιότητα εξυπηρέτησης από αυτήν που λαμβάνουν μέχρι σήμερα από άλλες τράπεζες.

«Για να έχεις ευχαριστημένους πελάτες, προϋπόθεση είναι να έχεις και ευχαριστημένους εργαζόμενους», αναφέρθηκε, τέλος, από την Διοίκηση της Optima Bank, η οποία πρόσθεσε ότι στην Τράπεζα απασχολούνται σήμερα 412 άτομα από 182 στο ξεκίνημά της.

Σημειώνεται ότι η Optima Bank ξεκίνησε με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 80 εκατ. ευρώ, το 2021 προχώρησε σε αύξησή του κατά επιπλέον 80 εκατ. ευρώ (στην αύξηση αυτή στην Τράπεζα μπήκαν 27 νέοι επενδυτές μαζί με την οικογένεια Βαρδινογιάννη), ενώ στις 31 Οκτωβρίου η Τράπεζα ολοκλήρωσε επιτυχώς την έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου 60 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Optima Bank: Ολοκλήρωση της έκδοσης του μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου 60 εκατ. ευρώ

gazzetta
gazzetta reader insider insider