Το πρόστιμο των 390 εκατ. ευρώ επιβλήθηκε στην Meta Platforms από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιεί τα δεδομένα των χρηστών για εξατομικευμένη διαφήμιση στο Facebook και στο Instagram, ενώ μαζί δόθηκε τελεσίγραφο για τη συμμόρφωση των υπηρεσιών της με το ευρωπαϊκό δίκαιο.
Συγκεκριμένα, η Meta έχει τρεις μήνες για να διασφαλίσει ότι η επεξεργασία τέτοιων πληροφοριών συμμορφώνεται με τους κανόνες της ΕΕ, ανέφερε σε δήλωσή της την Τετάρτη η Iρλανδική Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων. Η ρυθμιστική αρχή καταδίκασε το Facebook με πρόστιμο 210 εκατομμυρίων ευρώ και το Instagram με άλλα 180 εκατομμύρια ευρώ, αφού κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι όροι υπηρεσίας της Meta που απαιτούσαν από τους χρήστες να αποδέχονται εξατομικευμένες διαφημίσεις κατά την εγγραφή τους στις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης παραβιάζουν τους κανόνες της ΕΕ.
Η ιρλανδική εποπτική αρχή διαπίστωσε ότι η Meta δεν δικαιούται να βασίζεται στη νομική βάση 'συμβολαίου' σε σχέση με την παροχή διαφήμισης με ανάλυση συμπεριφοράς στο Facebook και το Instagram και ότι η επεξεργασία δεδομένων πελατών παραβιάζει τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της ΕΕ (GDPR).
Η ιρλανδική αρχή είναι ο επικεφαλής επόπτης για μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας της Silicon Valley, συμπεριλαμβανομένης της Meta, που διατηρούν την ευρωπαϊκή έδρα τους στην Ιρλανδία. Οι έρευνες ακολούθησαν μετά τις καταγγελίες το 2018 κατά του Facebook και του Instagram που αμφισβητούσαν τους νέους κανόνες της Meta που απαιτούσαν από τους χρήστες να αποδέχονται τους νέους όρους «συμβολαίου» εάν ήθελαν να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες.