Το στοίχημα της οικογένειας Σκλαβενίτη

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το στοίχημα της οικογένειας Σκλαβενίτη

Είναι από τις πιο «low profile» επιχειρηματικές οικογένειες αυτού του τόπου που καλούνται να σηκώσουν στις πλάτες τους ένας από τας μεγαλύτερα deal διάσωσης που έχουν γίνει ποτέ στη χώρα μας.

Tα μέλη της οικογένειας Σκλαβενίτη, ιδιοκτήτες της ομώνυμης αλυσίδας «θα ξαναβρούν τον ύπνο τους μόνο όταν θα ολοκληρωθεί η συμφωνία εξαγοράς του Μαρινόπουλου», λένε πηγές της αγοράς.

Για τα αδέρφια Μαρία, Γεράσιμο και Στέλιο Σκλαβενίτη, το στοίχημα της ολοκλήρωσης του deal είναι προσωπική υπόθεση, όπως άλλωστε και προσωπική είναι η σχέση που διατηρούν τόσα χρόνια τόσο με τους προμηθευτές όσο και με τους εργαζόμενους της αλυσίδας.

Είναι αυτοί που ακόμη και τα τελευταία χρόνια της κρίσης έχουν θυσιάσει σημαντικά κέρδη προκειμένου να διατηρήσουν σε ικανοποιητικό επίπεδο τις απολαβές των ανθρώπων τους αλλά και τις συνθήκες εργασίας.

Η οικογένεια Σκλαβενίτη, παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, δεν έκανε απολύσεις ούτε μείωσε μισθούς, ενώ οι εργαζόμενοι των επιχειρήσεων που εξαγοράζουν ενσωματώνονται στην εταιρεία.

Είναι δε από τις ελάχιστες εταιρείες, που τα υποκαταστήματα της παραμένουν κλειστά τις Κυριακές, δεν διαφημίζουν τις προσφορές τους στα ΜΜΕ, ενώ έχουν εταιρικό site το οποίο βρίσκεται «υπό κατασκευή» εδώ και αρκετά χρόνια.

Επίσης οι ιδιοκτήτες τους έχουν επανειλημμένως αρνηθεί προτάσεις εξαγοράς, παραμένοντας μια αμιγώς ελληνική επιχείρηση – έχοντας μάλιστα απορρίψει επιταγές εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ από διεθνείς γίγαντες λιανικής, όπως η Tesco και η Wal-Mart.

Για την οικογένεια Σκλαβενίτη, πέρα από το οικονομικό ρίσκο που παίρνουν, η ολοκλήρωση της συμφωνίας είναι σημαντική και για ένα ακόμη λόγο: για να παραμείνει η αγορά αλλά και ο τζίρος του κλάδου ως επί το πλείστον σε ελληνικά χέρια.

Και αυτό γιατί μετά την κατάρρευση της Μαρινόπουλος οι δύο ξένοι όμιλοι που έχουν επενδύσει στην χώρα μας, η βελγική Delhaize μέσω της ΑΒ Βασιλόπουλος και η γερμανική Lidl, βγήκαν σαφώς πιο ενισχυμένες.

Είναι ενδεικτικό ότι το 2015 ο τζίρος της ΑΒ Βασιλόπουλος το 2015 διαμορφώθηκε στα 1,95 δις. ευρώ καταφέρνοντας να περάσει στην πρώτη θέση μεταξύ των αλυσίδων σουπερμάρκετ.

Τέλος το στοίχημα που καλείται να φέρει εις πέρας η ελληνική αλυσίδα σουπερμάρκετ είναι η διαχείριση των 11.000 εργαζομένων που θα ενταχθούν στον Όμιλο, μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας με τον Μαρινόπουλο.

Όταν κλείσει το deal, κάποια καταστήματα της Μαρινόπουλος θα αναγκαστούν να κλείσουν, αλλά όπως έχουν διαβεβαιώσει τα μέλη της οικογένειας Σκλαβενίτη κανένας εργαζόμενος δεν πρόκειται να χάσει τη δουλειά του.
Αν στο παραπάνω αριθμό των εργαζομένων, προστεθούν και οι 11.055 της Σκλαβενίτης, τότε ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων του νέου Ομίλου θα ξεπεράσει τους 22.000, αριθμός που τον καθιστά τον μεγαλύτερο εργοδότη του λιανεμπορίου στη χώρα μας, με όσες ευθύνες και υποχρεώσεις απορρέουν από μία τέτοια εξέλιξη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider