Λίγες προσφορές κατατέθηκαν στο πλαίσιο του διαγωνισμού ύψους 123 εκατ. ευρώ (3 εκατ. σε προαίρεση για την κατασκευή κλειστής διαδρομής με πεζογέφυρα στο επίπεδο +1 των οπαδών – θεατών της φιλοξενούμενης ομάδας) για την κατασκευή του νέου ποδοσφαιρικού γηπέδου του ΠΑΟ στον Βοτανικό. Σύμφωνα με πληροφορίες, το παρών έδωσαν, και μάλιστα σε κοινό σχήμα, οι ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – Μυτιληναίος, ενδιαφέρον είχε δείξει και η ΑΒΑΞ που προγραμμάτιζε να δώσει το παρών (πληροφορίες, όμως, αναφέρουν ότι δεν κατέβηκε τελικά στον διαγωνισμό), ενώ δεν έχει γίνει σαφές αν υπάρχουν συμμετοχές από άλλα σχήματα. Η Intrakat δεν συμμετείχε στη διαδικασία.
Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου έχει οριστεί σε 36 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί με πόρους 115 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), αλλά και από περίπου 8 εκατ. ευρώ του Ταμείου Ανάκαμψης σε ότι έχει να κάνει με τις οδικές προσβάσεις σε αυτό (στο πλαίσιο του έργου που αφορά στην αστική ανάπλαση της πρώην βιομηχανικής περιοχής Βοτανικού/ Ελαιώνα –διαμόρφωσης χώρων πρασίνου και κοινόχρηστων χώρων στην περιοχής της Διπλής Ανάπλασης, άνω των 42 εκατ. ευρώ).
Περιγραφή και ουσιώδη χαρακτηριστικά του έργου
Η υπό ανάθεση δημόσια σύμβαση του έργου έχει ως αντικείμενο τη μελέτη και την εκτέλεση (κατασκευή) του έργου του νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού στον Βοτανικό. Ειδικότερα, σημειώνονται τα κάτωθι:
Το προς υλοποίηση έργο συνίσταται στην κατασκευή του νέου γηπέδου ποδοσφαίρου του Παναθηναϊκού στην περιοχή του Βοτανικού. Το γήπεδο χωρητικότητας τουλάχιστον 38.500 θεατών και Κατηγορίας 4 (Category 4) κατά UEFA και συνολικής δόμησης περίπου 33.677,48 τ.μ., (σύμφωνα με την υπάρχους μελέτη) κατασκευάζεται στην περιοχή Ανάπλασης Ι του Π.Δ. του 2013 και συγκεκριμένα σε 178 περίπου στρέμματα του ενοποιημένου ΟΣ 45-46-50 και 45α, του Βοτανικού, όπου εκτός του γηπέδου με τον άμεσα περιβάλλοντα χώρο θα κατασκευαστούν σε δεύτερη φάση τα υπόλοιπα προβλεπόμενα έργα (Ελεύθεροι χώροι πρασίνου, αναψυχής, αθλητισμού, λοιπές εγκαταστάσεις).
Στο πλαίσιο υλοποίησης του γηπέδου, κατασκευάζονται και υπόγειοι χώροι στάθμευσης 325 θέσεων, ενώ προβλέπονται χρήσεις όπως: κύριες αθλητικές δραστηριότητες και βοηθητικών αυτών συμπληρωματικές, χώροι ιατρικής υποστήριξης και αποκατάστασης αθλητών , αίθουσες πολλαπλών χρήσεων πολιτισμού και αναψυχής, χώροι εστίασης, εμπορικές χρήσεις, πολυλειτουργικοί χώροι, χώροι άθλησης και υγιεινής, αθλητικοί ξενώνες και χώροι φιλοξενίας, χώροι συνάθροισης κοινού, εγκαταστάσεις εμπορικών εκθέσεων, χώροι εξυπηρέτησης μέσων μαζικής ενημέρωσης.
Για την πρόσβαση στους υπόγειους χώρους στάθμευσης του γηπέδου προβλέπεται η κατασκευή συνδετήριας οδού μεταξύ των οδών Αγ. Άννης και Λ. Προφ. Δανιήλ, στα δύο άκρα της οποίας διαμορφώνονται τρισκελείς ισόπεδοι κόμβοι.
Το συνολικό μήκος της οδού είναι 396,00 μ. και αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 3,0 μ. η κάθε μία.
Συνοπτικά τα προς μελέτη και κατασκευή έργα είναι:
(α) Το γήπεδο
(β) Ο αρχιτεκτονικός και όχι μόνο εξοπλισμός του γηπέδου (στέγαστρο, περιμετρικό κέλυφος κ.λπ.).
(γ) Οι Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις του γηπέδου
(δ) Η κατασκευή της οδού πρόσβασης (ανοιχτό τμήμα και cut&cover με όλον τον εξοπλισμό τους), προς τον υπόγειο χώρο στάθμευσης του γηπέδου, καθώς και ορισμένες προσβάσεις στο άμεσα περιβάλλοντα χώρο
(ε) Οι τυχόν αναγκαίες προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη διάρκεια των έργων.
Όπως παλιότερα είχε αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος Αθηναίων, Κ. Μπακογιάννης, σε σχετική συνέντευξη τύπου, «το 2026 θα βρίσκεται εδώ ένα σύγχρονο γήπεδο που θα ικανοποιεί όλες τις ανάγκες του Παναθηναϊκού. Η αρένα θα περιλαμβάνει 1,300 σουίτες, 300+ θέσεις πάρκινγκ και επτά καταστήματα. Ο προϋπολογισμός κατασκευής φτάνει τα 123 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και η χρηματοδότησή του είναι εξασφαλισμένη. Ο Δήμος Αθηναίων δημοπρατεί ταυτόχρονα με ανοιχτό διαγωνισμό και την μελέτη και την κατασκευή του γηπέδου».