Με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 165 εκατ. ευρώ, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, εκτιμάται πως «έκλεισε» το 2022 η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι.
Όπως αποκάλυψε στο περιθώριο του συνεδρίου παγωτού που διοργάνωσε η εταιρεία για το 2023, ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κρι Κρι, Παναγιώτης Τσινάβος, οι πωλήσεις για τη χρονιά που πέρασε εμφανίζονται αυξημένες κατά περίπου 28% σε σχέση με το 2021, ξεπερνώντας τα επίπεδα των 165 εκατ. ευρώ.
Ξεπερνούν το 50% του τζίρου οι εξαγωγές
Με γνώμονα την εξωστρέφεια, το ποσοστό συμμετοχής των εξαγωγών στον συνολικό κύκλο εργασιών της Κρι Κρι παρουσιάζει σημαντική και συνεχή ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, με τη φετινή χρονιά να ξεπερνά το 50% του συνολικού τζίρου της εταιρείας, όπως εξήγησε ο κ. Τσινάβος. Υπενθυμίζεται πως σχεδόν το 90% της εξαγωγικής δράσης της Κρι Κρι αφορά στο αυθεντικό ελληνικό στραγγιστό γιαούρτι, ωστόσο και στο παγωτό η κατηγορία Greek Frozen Yogurt καταγράφει σημαντικές επιδόσεις. Το 2021, το 38% του τζίρου παγωτού των εξαγωγών προήλθε από το Greek Frozen Yogurt. Ο αριθμός των διεθνών αγορών της Κρι Κρι τα τελευταία χρόνια όλο και αυξάνεται φτάνοντας πλέον τις 42 χώρες.
«Χρονιά πολύ μεγάλων αυξήσεων το 2022»
Από το βήμα του ετήσιου συνεδρίου παγωτού της Κρι Κρι που πραγματοποιήθηκε πριν από μερικά 24ωρα, ο κ. Τσινάβος χαρακτήρισε ως «μια χρονιά πολύ μεγάλων αυξήσεων το 2022», αναφερόμενος στα κόστη των πρώτων υλών, της ενέργειας και των μεταφορών. «Όλα αυτά επηρέασαν σημαντικά την αύξηση των τιμών στη λιανική. Εμείς ως Κρι Κρι προσπαθήσαμε να απορροφήσουμε σε ένα βαθμό αυτό το κόστος και να μην το μετακυλήσουμε στις τιμές στους καταναλωτές μας, γεγονός που επηρέασε τα αποτελέσματά μας, παρά την αύξηση πωλήσεων που καταγράφηκε», παραδέχθηκε.
Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες καταστάσεις, ο κύκλος εργασιών της γαλακτοβιομηχανίας που δραστηριοποιείται στην παραγωγή και διάθεση παγωτού, γιαουρτιού και φρέσκου γάλακτος, διαμορφώθηκε στα 137,26 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2022 (σ.σ. τα ετήσια αποτελέσματα θα ανακοινωθούν μέσα στο 2023), ενώ σημαντική πτώση της τάξης του 49,82% κατέγραψαν τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της εταιρείας, υποχωρώντας στα 11,18 εκατ. ευρώ έναντι 22,28 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2021. Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) μειώθηκαν κατά 60,32%, διαμορφούμενα στα 7,58 εκατ. ευρώ.
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ελαΐς - Unilever Hellas: Τα deals που έφεραν εκτίναξη της κερδοφορίας και η επόμενη μέρα
Δεύτερη σε πωλήσεις μάρκα παγωτού σε όγκο στην Ελλάδα η Κρι Κρι
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, η Κρι Κρι είναι η δεύτερη σε πωλήσεις μάρκα παγωτού σε όγκο στην Ελλάδα.
«Έχουμε σταθεροποιηθεί στη δεύτερη θέση με ποσοστό 15,2% στο σύνολο της ελληνικής αγοράς παγωτού και με 21,2% στην παραδοσιακή αγορά», εξήγησε ο κ. Τσινάβος. «Είμαστε πλέον η μοναδική ελληνική εταιρεία με πανελλαδικό δίκτυο, εκπροσωπώντας την αγορά παγωτού παγκόσμια».
Υπενθυμίζεται ότι η ελληνική αγορά παγωτού εκτιμάται πέριξ των 200 εκατ. ευρώ, βασικά μερίδια της οποίας διεκδικούν μεγάλοι «παίκτες», όπως η Unilever και η Froneri (Nestle και R&R).
Νέα προϊόντα παγωτού το 2023
Δίδοντας το σήμα για την έναρξη της σεζόν παγωτού 2023,ο κ. Τσινάβος εξέφρασε την ελπίδα η νέα χρονιά να είναι «γεμάτη θετικές προκλήσεις που θα μας βοηθήσουν να ξεπεράσουμε για ακόμα μία φορά κάθε προσδοκία».
Για το 2023, η Κρι Κρι προχωρά σε στοχευμένα λανσαρίσματα στα κίτρινα ψυγεία. Πιο συγκεκριμένα, η σειρά Master Rich, με μεγάλα απολαυστικά κομμάτια τόσο στην επικάλυψη όσο και στο εσωτερικό του παγωτού ενισχύεται ακόμα περισσότερο, αφού μια νέα γεύση θα κάνει την εμφάνισή της στα ψυγεία και συγκεκριμένα η Belgian Dark Choco. Ταυτόχρονα η γαλακτοβιομηχανία προχωράει σε αναβάθμιση της εικόνας του επαγγελματικού της παγωτού με νέο branding και νέο λογότυπο στα σημεία πώλησης, αναδεικνύοντας την ιστορία και την παράδοση της εταιρείας στο παγωτό - η οποία ξεκίνησε το 1954 - τονίζοντας παράλληλα την ελληνικότητά του. Την ίδια στιγμή η γνωστή μάρκα γρανιτών TOP ενισχύεται με τη γεύση Cola, ενώ τα ξυλάκια εμπλουτίζονται με μια γεύση για όλα τα γούστα, κακάο-μπισκότο, κάτω από τη νέα μάρκα Hi-Fi. Τέλος, στις οικογενειακές συσκευασίες παγωτού Heartmade προστίθεται το Banoffee σε συσκευασία 1,5 λίτρου.
Οι επενδύσεις
Ήταν λίγο πριν την έλευση του 2022 όταν ανακοινώθηκε η λειτουργία της υπερσύγχρονης μονάδας βιοαερίου στον χώρο των εγκαταστάσεων της Κρι Κρι στις Σέρρες, σε μια επένδυση συνολικού ύψους 6 εκατ. ευρώ, που υλοποιήθηκε από την ελληνική γαλακτοβιομηχανία στο πλαίσιο της μετάβασής της στο κυκλικό μοντέλο της βιώσιμης ανάπτυξης.
Η μονάδα παράγει βιοαέριο χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ως πρώτη ύλη τα υγρά απόβλητα της εγκατάστασης παγωτού και γαλακτοκομικών, καθώς και τον ορό γάλακτος που προκύπτει από τη στράγγιση γιαούρτης. Το βιοαέριο που παράγεται μέσω της αναερόβιας επεξεργασίας αξιοποιείται εντός των εγκαταστάσεων της εταιρείας, συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης φυσικού αερίου, καθώς ένα μεγάλο μέρος την ανάγκης του εργοστασίου σε φυσικό αέριο καλύπτεται από το παραγόμενο βιοαέριο.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 78 εκατ. ευρώ το χρονικό διάστημα 2014-2021.