Ποτάμι… τρέχουν οι εξελίξεις στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού - Το στοίχημα της επόμενης μέρας

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ποτάμι… τρέχουν οι εξελίξεις στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού - Το στοίχημα της επόμενης μέρας
Οι ραγδαίες αλλαγές που έχουν συντελεστεί σε έναν ταχύτατα αναπτυσσόμενο κλάδο της οικονομίας και τα επόμενα βήματα. Επενδύσεις, εξαγορές, είσοδοι νέων παικτών, νέα προϊόντα, αλλά και λουκέτα αλλάζουν τις ισορροπίες στην εγχώρια βιομηχανία εμφιάλωσης νερού.

Ποτάμι… τρέχουν οι εξελίξεις στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού το τελευταίο διάστημα, γεγονός που επιβεβαιώνει την έντονη κινητικότητα που χαρακτηρίζει έναν ταχύτατα αναπτυσσόμενο κλάδο που διεκδικεί με αξιώσεις ολοένα και υψηλότερα μερίδια αγοράς, μέσα σε ένα ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό περιβάλλον και στη σκιά σημαντικών προκλήσεων.

Στρατηγικές συμφωνίες, επενδύσεις, εξαγορές, είσοδοι νέων παικτών, νέα προϊόντα αλλά και λουκέτα περιλαμβάνει ο χάρτης της βιομηχανίας του εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα, μια αγορά η οποία έκανε έναν διόλου ευκαταφρόνητο τζίρο 1,32 δισ. ευρώ το 2022, έναντι 1,2 δισ. ευρώ το 2021.

Η κινητικότητα θα συνεχιστεί

Καθώς η νέα πραγματικότητα απαιτεί τον ταχύτατο μετασχηματισμό του κλάδου εμφιάλωσης, ώστε να ενισχυθούν οι αντοχές του ενόψει των προκλήσεων του μέλλοντος, οι εξελίξεις όχι μόνο δεν… στερεύουν αλλά αναμένεται να ενταθούν προσεχώς.

«Θα υπάρξει κι άλλη κινητικότητα στον κλάδο του εμφιαλωμένου νερού, δεδομένου ότι τα περισσότερα εμφιαλωτήρια της χώρας είναι ζημιογόνα και δρουν σε ένα δύσκολο περιβάλλον», αποκάλυψε στις αρχές της εβδομάδας, μιλώντας στους δημοσιογράφους, ο chief marketing officer της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων Βίκος, Κωνσταντίνος Σεπετάς, περιγράφοντας το εκρηκτικό κοκτέιλ που δημιούργησαν τους προηγούμενους μήνες η ραγδαία αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, του ενεργειακού και του μεταφορικού κόστους. «Στο νερό δεν μπορείς να ανεβάσεις πολύ την τιμή, γιατί πάντοτε υπάρχει και ο ανταγωνισμός της… βρύσης, οπότε γίνεται αντιληπτό πως οι ανατιμήσεις στα εμφιαλωμένα νερά ήταν οι μικρότερες δυνατές», εξήγησε ο κ. Σεπετάς, προκειμένου να περιγράψει το δυσθεώρητο κόστος λειτουργίας των εμφιαλωτηρίων.

«Ο κλάδος του νερού έχει χτυπηθεί πολύ. Παρά τις επιδοτήσεις, το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος έχει τριπλασιαστεί. Ο κλάδος εμφιάλωσης νερού είναι πολύ ενεργοβόρος. Ταυτόχρονα, η τιμή του πλαστικού -που χρησιμοποιούμε για τα μπουκάλια- έχει επίσης τριπλασιαστεί, ενώ στα ύψη έχουν φτάσει και τα μεταφορικά κόστη», σχολίαζε στις αρχές του χρόνου, μιλώντας στο insider.gr, o πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας εμφιάλωσης νερού Δίρφυς, Νίκος Σέρρας.

Αστείρευτη η «δίψα» για επενδύσεις

Με το βλέμμα, ωστόσο, στο μέλλον και κόντρα σε αυτό το δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον, μοιάζει αστείρευτη η «δίψα» των ισχυρών παικτών του κλάδου να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις που έρχονται. Εξελίξεις που δείχνουν να τρέχουν όλο και με ταχύτερους ρυθμούς…

Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της ICAP CRIF, τέσσερα εμπορικά σήματα αποτελούν τους πιο μεγάλους πρωταγωνιστές του κλάδου - Ζαγόρι, Βίκος, AVRA και Κορπή - τα οποία μάλιστα εμφανίζουν υψηλό βαθμό συγκέντρωσης ο οποίος κυμαίνεται στο 55-60% επί της συνολικής εγχώριας κατανάλωσης εμφιαλωμένων νερών (στοιχεία 2021).

Επενδύσεις 28 εκατ. ευρώ για τη Βίκος

Επενδύσεις συνολικού ύψους 28 εκατ. ευρώ έχει δρομολογήσει για το διάστημα 2021-2023 η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων Βίκος, συνεχίζοντας απρόσκοπτα την αναπτυξιακή της στρατηγική. Κόντρα στη δύσκολη συγκυρία, η εταιρεία συνεχίζει δυναμικά την επέκταση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου, επενδύοντας ταυτόχρονα στην αναβάθμιση των γραμμών παραγωγής της.

Η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα μια επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ σε μη αποσπώμενα καπάκια για τα πλαστικά μπουκάλια, τα οποία διαθέτουν πλέον όλα τα αναψυκτικά της Βίκος, ενώ τον επόμενο χρόνο αναμένεται να προστεθούν και στο εμφιαλωμένο νερό.

Πρόσφατα όμως η Βίκος ολοκλήρωσε μια ακόμη επένδυση -ύψους 22 εκατ. ευρώ- η οποία αφορούσε σε μια νέα υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής και εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο Καλπάκι του Δήμου Πωγωνίου Ιωαννίνων, με στόχο να ενισχύσει την παραγωγική της ικανότητα. Η επένδυση αφορούσε σε δύο γραμμές παραγωγής (γυαλί και can) της γερμανικής εταιρείας KRONES. Το νέο βιομηχανοστάσιο έχει δυνατότητα να παράγει 42.000 αλουμινένιες συσκευασίες (cans) ανά ώρα και 20.000 γυάλινες φιάλες ανά ώρα. Η νέα παραγωγή έρχεται να προστεθεί στην ήδη υπάρχουσα (359.000 ανά ώρα) φτάνοντας τη συνολική δυναμικότητα της εταιρείας στις 421.000 φιάλες ανά ώρα. Η νέα εγκατάσταση καταλαμβάνει 8.800 τ.μ. (παρασκευαστήριο, εμφιαλωτήριο, αποθηκευτικοί και βοηθητικοί χώροι) και με την ολοκλήρωση της νέας μονάδας η συνολική επιφάνεια των κτηριακών εγκαταστάσεων της εταιρείας πλησιάζει τα 100.000 τ.µ.

Αναδιοργάνωση με το βλέμμα στο εξωτερικό για τη Χήτος

Την αναδιοργάνωση του τμήματος πωλήσεων, με νέα αναβαθμισμένη δομή και χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα η Χήτος ΑΒΕΕ, η ηπειρωτική εταιρεία που εμφιαλώνει το φυσικό μεταλλικό νερό Ζαγόρι. Η ανανέωση της οργανωτικής δομής του τμήματος πωλήσεων ολοκληρώθηκε με γνώμονα την υλοποίηση διαφορετικής στρατηγικής προσέγγισης ανά κανάλι πώλησης (wholesales, τελικά σημεία On-Trade, HoReCa και λιανεμπόριο).

Ταυτόχρονα έχει στρέψει εδώ και καιρό το βλέμμα της στο εξωτερικό. Ήταν τον περασμένο Ιούλιο όταν η Χήτος προχώρησε στη σύσταση κοινής εταιρείας με τη Green Cola Hellas, με την επωνυμία Green Beverages και έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο. Και μπορεί όραμα της νέας εταιρείας να είναι η ανάδειξή της στην πλέον καινοτόμο επιχείρηση στον κόσμο στον τομέα των υγιεινών μη αλκοολούχων ποτών, ωστόσο στα σχέδιά της περιλαμβάνεται και η επέκτασή της σε άλλες καινοτόμες κατηγορίες εμφιαλωμένων νερών.

Η Χήτος έδειξε τις… προθέσεις της να καταστεί πρωταγωνίστρια σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται από τις αρχές του 2022, αναλαμβάνοντας την εμπορία και διακίνηση του συνόλου του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της Green Cola, αλλά και την αποκλειστική διανομή, εμπορία, merchandising και marketing των κορυφαίων προϊόντων Evian και Ferrarelle, μετά τη στρατηγική της συνεργασία με τη γαλλική Danone Waters, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες εμφιαλωμένου νερού στον κόσμο. Είχε προηγηθεί στα μέσα του 2021 η εξαγορά από τη Χήτος του 100% της εταιρείας εμφιάλωσης νερού ΖΗΡΕΙΑ ΕΠΕ.

«Άλλαξε χέρια» το νερό Ιόλη

Μόλις τον περασμένο μήνα ανακοινώθηκε πως «άλλαξε χέρια» το νερό Ιόλη. Το μέχρι πρόσφατα «τέκνο» της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας πέρασε στον έλεγχο του ομογενούς επιχειρηματία Ηλία Γεωργιάδη, επικεφαλής της Sterner Stenhus Greece και βασικού μετόχου της ΑΕΕΑΠ Premia Properties. Το εν λόγω deal αλλάζει τις ισορροπίες στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα, καθώς σηματοδοτεί την αποχώρηση της Heineken -μητρικής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας- από τον κλάδο αλλά και την είσοδο σε αυτόν της Sterner Stenhus Greece που κατέχει και το πλειοψηφικό μερίδιο στη Μπουτάρη Οινοποιεία.

Με βάση τη συμφωνία, οι εγκαταστάσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στην περιοχή του Μοσχοχωρίου Φθιώτιδος, ήτοι οικόπεδο συνολικής επιφάνειας 99.209 τ.μ. και οι εντός αυτού κτηριακές εγκαταστάσεις επιφάνειας 12.230 τμ, περιέρχονται στην κυριότητα της Premia. Μισθωτής του ακινήτου και ανάδοχος της επιχείρησης θα είναι η νεοσυσταθείσα εταιρεία ΙΟΛΗ ΠΗΓΗ, θυγατρική της Sterner Stenhus Greece.

Η ώρα της… ανάπτυξης για τα νερά Δίρφυς μετά το deal με τη Λουξ

«Αφού πήρε τον δύσκολο δρόμο της εξυγίανσης, τώρα ήρθε η ώρα για την ανάπτυξη της Δίρφυς», δήλωνε πρόσφατα στο insider.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας εμφιάλωσης νερού από τη Στενή Ευβοίας, Νίκος Σέρρας, ξεδιπλώνοντας το όραμά του για την επόμενη μέρα της επιχείρησης. «Η Δίρφυς είναι μια εταιρεία που διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα ώστε να αναπτυχθεί. Τώρα είναι η ώρα να γίνει πιο εξωστρεφής», σημείωνε χαρακτηριστικά.

Το καλοκαίρι το 2022 η Δίρφυς δρομολόγησε μια νέα επένδυση της τάξης των 3 εκατ. ευρώ σε πάγιο εξοπλισμό, στοχεύοντας σε σημαντική αύξηση της παραγωγικής της ικανότητας. «Η επένδυση ολοκληρώθηκε τον περασμένο Οκτώβριο και αφορούσε σε μια ολόκληρη γραμμή μηχανημάτων εμφιάλωσης νερού», τόνισε ο κ. Σέρρας. Η νέα αυτή επένδυση ήρθε σε συνέχεια μικρότερων επενδύσεων ύψους 200 χιλ. ευρώ που δρομολόγησε η εταιρεία κυρίως σε κτήρια και μηχανήματα μέσα στο 2021 και κόντρα στις αυξημένες προκλήσεις που γεννά η τρέχουσα οικονομική συγκυρία. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Δίρφυς, η εταιρεία έχει «στα σκαριά» ένα φιλόδοξο επιχειρηματικό πλάνο σε ορίζοντα πενταετίας. Ωστόσο, παρακολουθώντας στενά τις εξελίξεις αποφάσισε για την ώρα να «παγώσει» τα νέα επενδυτικά της σχέδια, προτιμώντας να διατηρήσει ένα ισχυρό κεφάλαιο κίνησης.

Ήταν τον Νοέμβριο του 2021 όταν η αχαϊκή εταιρεία αναψυκτικών και χυμών Λουξ Μαρλαφέκας απέκτησε το 42,34% των μετοχών της Δίρφυς έναντι 1,2 εκατ. ευρώ, μέσα από διαδικασία πλειστηριασμού, ανατρέποντας τα δεδομένα στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού. Το ποσοστό που εξαγόρασε η Λουξ ήταν εκείνο που ανήκε στη Νίκας Συμμετοχών, ενώ από το υπόλοιπο 57,66% της Δίρφυς, το 51% παραμένει στα χέρια του βασικού μετόχου, Νίκου Σέρρα, ενώ ό,τι απομένει, έχει επιμεριστεί σε μικρομετόχους.

Αύξηση κεφαλαίου και διπλή επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ για το νερό Θεόνη

Πιστή σε ένα σταθερό αναπτυξιακό πλάνο παραμένει και η εταιρεία Θεόνη, γνωστή για το ομώνυμο φυσικό μεταλλικό νερό που αναβλύζει στη φυσική πηγή Γκούρα στην οροσειρά των Αγράφων και εμφιαλώνεται σε μια σύγχρονη μονάδα εμφιάλωσης, με έδρα το χωριό Βατσουνιά στο Μουζάκι του νομού Καρδίτσας. Τα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας συνεχίζονται απρόσκοπτα, με στόχο αφενός την περαιτέρω διείσδυσή της στις διεθνείς αγορές και αφετέρου την ισχυροποίηση της παρουσίας της στην εγχώρια αγορά προωθώντας νέες προτάσεις για συσκευασίες και νέα προϊόντα.

Η Θεόνη ΑΕ ολοκλήρωσε πρόσφατα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 1,71 εκατ. ευρώ, η οποία εγγυάται πρόσθετη κεφαλαιακή επάρκεια για τη χρηματοδότηση του επενδυτικού της πλάνου. Ήταν στις αρχές του 2022 όταν η εταιρεία ανακοίνωσε ότι προχωρά σε μια επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής και νέου κέντρου αποθήκευσης και παροχής υπηρεσιών logistics, προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση που δέχεται για το φυσικό μεταλλικό νερό, τόσο από την εγχώρια όσο και από τη διεθνή αγορά.

Η επένδυση για τη νέα γραμμή παραγωγής ανέρχεται στα 5,5 εκατ. ευρώ, ενώ όπως αποκάλυψαν στα τέλη του περασμένου έτους ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Δημήτρης Τσέλιος και ο διοικητικός διευθυντής Δημοσθένης Αναστασίου η νέα γραμμή αναμένεται να αυξήσει τον όγκο παραγωγής των φιαλών κατά 130% σε σχέση με την υφιστάμενη γραμμή. Δηλαδή η παραγωγική της δυναμική από τις 12.000 φιάλες 1,5 λίτρου την ώρα που είναι σήμερα θα ανέλθει στις 26.000 φιάλες την ώρα. Η επένδυση για το κέντρο αποθήκευσης και παροχής υπηρεσιών logistics ανέρχεται στα 4,5 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα logistics center συνολικής έκτασης άνω των 7.000 τμ στην περιοχή Ελληνόπυργος του Δήμου Μουζακίου, ενώ οι εργασίες για την κατασκευή του εξελίσσονται με γοργούς ρυθμούς με σκοπό την ολοκλήρωση του έργου τον ερχόμενο Ιούνιο.

Πήραν ξανά μπροστά οι μηχανές στο εμβληματικό εργοστάσιο στο Λουτράκι

Τον Αύγουστο του 2022 άνοιξε ξανά τις πόρτες του το ιστορικό εργοστάσιο εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού «ΚΑΡΑΝΤΑΝΗ» στο Λουτράκι, αποκτώντας ξανά ζωή μετά από δέκα χρόνια, αφού οι μηχανές του σταμάτησαν να λειτουργούν το 2012. Το πρώτο εργοστάσιο εμφιάλωσης φυσικού μεταλλικού νερού στην Ελλάδα - κι ένα από τα πρώτα της Ευρώπης - που ιδρύθηκε από τον Κλέαρχο Καραντάνη το 1907, υπήρξε για χρόνια σημείο αναφοράς για το Λουτράκι, με αυτή του την ιδιότητα να αναβιώνει ξανά… Το φυσικό μεταλλικό νερό με την ονομασία «Eonio Λουτράκι» από την NU AQUA θα εμφιαλώνεται πλέον στις παλαιές εγκαταστάσεις της PepsiCo Hellas, οι οποίες μετά την πλήρη αναβάθμισή τους αποτελούν μια επένδυση με ισχυρό οικονομικό αποτύπωμα για τον δήμο Λουτρακίου. Η PepsiCo Hellas, αξιοποιώντας το εκτεταμένο και ισχυρό εμπορικό της δίκτυο σε όλη τη χώρα, φέρνει το «Eonio Λουτράκι» στην αγορά, ενισχύοντας έτι περαιτέρω την ευρύτατη γκάμα των προϊόντων της. Η στρατηγική συνεργασία του ομίλου της PepsiCo Hellas με τη N.U. AQUA ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2021 και αφορά σε μια επένδυση ύψους 20 εκατ. ευρώ, η οποία, στην πλήρη ανάπτυξή της θα υπερβεί τα 55 εκατ. ευρώ.

Deal της PepsiCo με την AQUA Carpatica του Γιάννη Βάλβη

Το περασμένο καλοκαίρι η PepsiCo ανακοίνωσε στρατηγική συμφωνία με το premium νερό AQUA Carpatica, βάσει της οποίας κατέχει πλέον το 20% των μετοχών του. Η συμφωνία περιλαμβάνει το δικαίωμα διανομής του AQUA Carpatica σε Ρουμανία και Πολωνία και τη δυνατότητα επέκτασης του και σε άλλες αγορές, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών. Οι πηγές του AQUA Carpatica ανακαλύφθηκαν από τον Γιάννη Βάλβη, Έλληνα της διασποράς τρίτης γενιάς από τη Σαντορίνη, με ιδιαίτερα σημαντική και πολύπλευρη επιχειρηματική δράση. Στην αγορά, το AQUA Carpatica παρουσιάστηκε το 2010, ενώ στην Ελλάδα ήρθε το 2021. Περιλαμβάνει το φυσικό μεταλλικό νερό και το φυσικώς ανθρακούχο φυσικό μεταλλικό νερό από παρθένες πηγές των δασών στα Καρπάθια Όρη. Το AQUA Carpatica έχει συστηθεί στην αγορά ως το μόνο νερό στον κόσμο χωρίς νιτρικά (το φυσικώς ανθρακούχο) και με ελάχιστα νιτρικά (το φυσικό μεταλλικό νερό), ενώ διακρίνεται για τη σημαντική εξαγωγική του δραστηριότητα.

Διακοπή λειτουργίας για δύο επιχειρήσεις

Πέραν των φιλόδοξων επενδυτικών σχεδίων όμως υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος για τον κλάδο, εκείνη του… λουκέτου.

Στη σκιά της εκτόξευσης του κόστους λειτουργίας τους, υπό το βάρος των αυξήσεων σε ενέργεια, πρώτες ύλες και κόστη μεταφοράς, όχι μία αλλά δύο εταιρείες εμφιάλωσης νερού προχώρησαν πρόσφατα σε διακοπή της λειτουργίας τους. Ο λόγος για τη Σαμαρίνα και την Άθως Εμφιαλωτική.

Τι αλλάζει από τον Ιούλιο

Την ίδια ώρα, ο κλάδος εμφιάλωσης νερού αναμένεται να βρεθεί αντιμέτωπος με μια πολύ σημαντική πρόκληση προσεχώς. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εταιρειών Εμφιαλώσεως Ελληνικού Φυσικού Μεταλλικού Νερού (ΣΕΦΥΜΕΝ), από την 1η Ιουλίου αναμένεται να τεθεί σε ισχύ το σύστημα επιστροφής εγγυοδοσίας (deposit returning system) για τα υλικά συσκευασίας, μέσω του οποίου θα αυξηθεί η τιμή των προϊόντων. Σύμφωνα με το εν λόγω σύστημα, οι καταναλωτές θα πρέπει να καταβάλλουν ένα τέλος της τάξης των 0,10 ή 0,15 ευρώ για νερό, χυμούς, αναψυκτικά κλπ, το οποίο θα λαμβάνουν πίσω μέσω κουπονιού, εάν παραδίδουν τα άδεια μπουκάλια από πλαστικό, αλουμίνιο και γυαλί στο κατάστημα από το οποίο τα προμηθεύτηκαν.

Ο ΣΕΦΥΜΕΝ ζητά να μην ξεκινήσει τον ερχόμενο Ιούλιο το σύστημα επιστροφής εγγυοδοσίας -αλλά να λάβει παράταση για αργότερα και δη όχι σε περίοδο που συμπίπτει με την καλοκαιρινή σεζόν- αλλά και να μειωθεί το τέλος στα 0,05 και 0,10 ευρώ έναντι των σχεδιασμών για 0,10 και 0,15 ευρώ αντίστοιχα.

Στο μεταξύ, όπως προκύπτει από μελέτη που εκπόνησε το ΙΟΒΕ, ο κλάδος εμφιάλωσης νερού διαθέτει ισχυρό αποτύπωμα στην ελληνική οικονομία. Στη χώρα μας υπάρχουν 50 εγκεκριμένες πηγές φυσικού μεταλλικού νερού, ενώ με βάση τα στοιχεία της περιόδου 2010-2020, εκτιμάται ότι στον κλάδο δραστηριοποιούνται περισσότερες από 25-30 επιχειρήσεις, οι οποίες εμφιαλώνουν φυσικό μεταλλικό νερό, νερό πηγής, επιτραπέζιο και ανθρακούχο. Το 2022, υπολογίζεται ότι στη χώρα μας η κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού ελληνικών εταιρειών ανήλθε σε 2,25 δισεκατομμύρια λίτρα.

Όπως επισημαίνεται άλλωστε σε πρόσφατη έκθεση του Πανεπιστημίου του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, η Ελλάδα κατέχει την 36η θέση στην κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού (κατανάλωση λίτρων κατά κεφαλήν) σε παγκόσμιο επίπεδο. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι κάθε λεπτό… που περνάει, πωλούνται σε ολόκληρο τον κόσμο πάνω από ένα εκατομμύριο μπουκάλια νερό!

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider