Νέα δυναμική αποκτά η αγορά των σνακ – Οι προοπτικές

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Νέα δυναμική αποκτά η αγορά των σνακ – Οι προοπτικές
Πώς διαμορφώνεται η αγορά των σνακ στην Ελλάδα και ποιες είναι οι τάσεις που δείχνουν το δρόμο για το μέλλον. Τι δείχνουν  τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας.

Ολοένα και μεγαλύτερη δυναμική στη χώρα μας αποκτά η αγορά των σνακ, στην οποία συμπυκνώνονται αυτή τη στιγμή δύο ισχυρές τάσεις, οι οποίες δείχνουν ταυτόχρονα τον δρόμο για το μέλλον.

Όπως αποκάλυψε ο ιδρυτής της ierax analytix, Χάρης Λαλάτσης, συμμετέχοντας στις εργασίες του Food Retail Summit 2023 που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη, το στοίχημα για την αγορά των σνακ είναι διττό. Αφενός να πείσουν ότι αποτελούν μια υγιεινή διατροφική επιλογή και αφετέρου να εδραιώσουν τον ρόλο τους ως ενδιάμεσες λύσεις που «σπρώχνουν» τα κύρια γεύματα.

Σύμφωνα, ωστόσο, με τον κ. Λαλάτση, τρεις είναι οι κατευθυντήριες γραμμές που θα δώσουν τον τόνο στην αγορά των σνακ τα επόμενα χρόνια.

Οι τάσεις που θα δείξουν τον δρόμο στην αγορά των σνακ

Σε πρώτη φάση κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει πως η πανδημία άλλαξε άρδην τις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών, με την κατανάλωση να έχει μεταφερθεί για τα καλά πλέον στο σπίτι. Επίσης η κατανάλωση σνακ πρέπει να θεωρείται ως μια «ψυχοθεραπεία» που βελτιώνει τη διάθεση του καταναλωτή και τέλος, το σνακ πρέπει να είναι μια «ένοχη απόλαυση» αλλά χωρίς συνέπειες. Για παράδειγμα, να πρόκειται για ένα σνακ χωρίς ζάχαρη που δεν… προσθέτει θερμίδες.

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα που υλοποίησε η ierax analytix, σε δείγμα 1.102 καταναλωτών και η οποία έλαβε χώρα στα τέλη Μαρτίου, το 60% των ερωτηθέντων δηλώνουν πως καταναλώνουν σνακ περισσότερες από τρεις φορές την εβδομάδα, με τις νεότερες γενιές να κρατούν τα σκήπτρα.

Το 90% όσων καταναλώνουν σνακ το πράττουν στο σπίτι, εξέλιξη η οποία αποδίδεται στις ανατροπές που επέφερε η πανδημία του κορονοϊού.

Για την πλειοψηφία των καταναλωτών, το σνακ βελτιώνει την ψυχολογία τους, ενώ το 40% των συμμετεχόντων στην έρευνα επιβεβαιώνει πως πρόκειται για μια πραγματικά ένοχη απόλαυση. Δεν είναι λίγοι βέβαια και όσοι θεωρούν τα σνακ μια εύκολη λύση για να καταπολεμήσουν την πείνα τους.

Όσο για το πώς οραματίζονται τα σνακ του μέλλοντος οι καταναλωτές… ο κ. Λαλάτσης απαντά με σαφήνεια: Χωρίς ζάχαρη και χωρίς συντηρητικά!

Τα μεγέθη της αγοράς

Σύμφωνα με την τελευταία σχετική μελέτη που υλοποίησε η ICAP CRIF και η οποία είδε το φως της δημοσιότητας στα τέλη του 2022, η εγχώρια κατανάλωση των αλμυρών σνακ (τσιπς και μορφοποιημένων) κατέγραψε ανοδική πορεία την τριετία 2018-2020 με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 4%. Η τάση αυτή συνεχίστηκε και το 2021, με άνοδο 1,3%.

Ο παραγωγικός τομέας των αλμυρών σνακ αποτελείται από λίγες, μεγάλου μεγέθους βιομηχανικές μονάδες, καθώς και από μερικές εισαγωγικές εταιρείες, ενώ η ζήτηση για τυποποιημένα αλμυρά σνακ καλύπτεται κυρίως από τα εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα.

Η εισαγωγική διείσδυση του κλάδου διαμορφώθηκε τη διετία 2020-2021 σε 27%, ενώ η εξαγωγική επίδοση υπολογίζεται στο 21% περίπου το ίδιο χρονικό διάστημα.

Μεγάλη πρόκληση για τον κλάδο κυρίως στην τρέχουσα συγκυρία αποτελούν οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις, οι μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών και των μεταφορών, οι οποίες σε συνδυασμό με το αυξημένο ενεργειακό κόστος έχουν ήδη οδηγήσει σε ανατιμήσεις αρκετά τρόφιμα, συμπεριλαμβανομένων και των τυποποιημένων ειδών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider