Όπως εκατομμύρια άνθρωποι, έτσι και η 24χρονη Σάνον Σμιθ, γυμνάστρια και «ξεφτέρι» πια στο μάρκετινγκ, βρέθηκε χωρίς δουλειά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έχοντας απολυθεί από την προσωρινή δουλειά της ως σερβιτόρα.
Στη συνέχεια, ξεκίνησε να παραδίδει online μαθήματα ως personal trainer, αλλά τα καθημερινά 10ώρα για μέχρι 2.000 δολάρια μηνιαίως δεν την ικανοποιούσαν, μέχρι που τον Ιούλιο του 2021, έκανε τη μεγάλη «στροφή», επενδύοντας στους λογαριασμούς της σε TikTok και Instagram με στόχο να «μπουστάρει» δραματικά την επιχείρησή της.
Μέχρι τον Οκτώβριο, οι ακόλουθοί της στο TikTok απογειώθηκαν σε περισσότερους από 40.000 και από τότε, κερδίζει περίπου 8.000 δολάρια το μήνα (7.500 ευρώ σχεδόν) σε παθητικό εισόδημα από τους συνδρομητές στα εκπαιδευτικά της προγράμματα. «Αυτό που είναι ωραίο είναι ότι τώρα εργάζομαι μόνο δύο ώρες την ημέρα, κυρίως δημοσιεύοντας αναρτήσεις στα social media. Όταν οι άνθρωποι με ρωτούν πώς μπορούν να δημιουργήσουν μια αντίστοιχη επιχείρηση, σταθερά προσοδοφόρα, τους λέω ότι χρειάζεται πολλή δουλειά στην αρχή, αλλά αποδίδει καρπούς μακροπρόθεσμα» υπογραμμίζει με άρθρο της στη στήλη Make It του CNBC.
Παράλληλα, μοιράζει τα φώτα της σε όσους φιλόδοξους επιχειρηματίες θέλουν να δραστηριοποιηθούν στον εν λόγω κλάδο, τονίζοντας πως το βασικότερο, είναι να «δημιουργήσετε αυτοματισμούς στο ξεκίνημα της εταιρίας σας, καθώς αυτό θα σας εξοικονομήσει πολύ χρόνο, επειδή τα καθημερινά σας καθήκοντα θα εξυπηρετούνται με άνεση και αμεσότητα».
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Δουλεύω 4 ώρες την ημέρα και βγάζω 2 εκατ. ευρώ ετησίως»: H «λύτρωση» μίας 29χρονης
«Ξεκίνησα ως personal trainer, αλλά ανακάλυψα ότι παροχή υπηρεσιών επί πληρωμή είναι πολύ πιο κερδοφόρα επένδυση. Ο στόχος είναι να δημιουργήσετε μια ευρύτερη γκάμα που θα πηγαίνει "πακέτο" με το βασικό σας προϊόν. Μερικά παραδείγματα: ψηφιακά μαθήματα, online συνδρομές, χορηγίες στα βίντεο, συνεργασίες με σπόνσορες, διαφημίσεις και προώθηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης» επισημαίνει.
Μάλιστα, μοιράζεται τον «Κανόνα των Επτά», που αποτελεί είναι μια από τις παλαιότερες στρατηγικές στο μάρκετινγκ: «Με βάση την έρευνα του Δρ Τζέφρι Λαντ, πρέπει να επικοινωνήσετε με έναν υποψήφιο πελάτη επτά φορές σε 18 μήνες προτού είναι έτοιμος να αγοράσει ένα προϊόν, αλλά αυτές τις μέρες, με τόσες πολλές διαδικτυακές διαφημίσεις, ίσως χρειαστεί να επικοινωνείτε με δυνητικούς πελάτες ακόμα πιο συχνά για να τους κερδίσετε», με την ίδια να προσπαθεί να διατηρεί τη λεπτή ισορροπία ανάμεσα στο να είναι διακριτική αλλά επίμονη, χωρίς όμως να «σπαμάρει».
«Αφού απέκτησα 109.100 followers στο TikTok, έμαθα ότι το κλειδί για να γίνεις viral και να αυξήσεις το κοινό σου είναι να μελετήσεις τι λειτουργεί για τους άλλους. Σίγουρα, θέλετε να είστε πρωτότυποι, αλλά θα πρέπει να δημοσιεύετε περιεχόμενο που οι άνθρωποι βρίσκουν ήδη ενδιαφέρον. Μελετήστε για το τι μιλούν και με τι ασχολούνται. Βελτιώστε το προϊόν σας με βάση τις καταναλωτικές ανάγκες. Μελετήστε τα μοτίβα. Για να παραμείνω στην κορυφή των τάσεων, παρακολουθώ τακτικά τους ανταγωνιστές μου αλλά και τα σχόλια του κόσμου, προσαρμόζοντας ανάλογα το content μου» συμβουλεύει.
Επίσης, εξηγεί πως ενώ ο κύριος στόχος κάθε επιχείρησης είναι να πουλήσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, στο τέλος της ημέρας «κανείς δεν ενδιαφέρεται για το τι πουλάτε: οι άνθρωποι νοιάζονται για τους δικούς τους στόχους, τα δικά τους όνειρα και τα δικά τους προβλήματα και εσείς καλείστε να τους ακούσετε και να ανταποκριθείτε. Πρέπει να δεθείτε με το κοινό σας, το οποίο όσο περισσότερο γνωρίζει ποιοι είστε, αρχίζει και εμπιστεύεται αυτά που λέτε και αυτά που λανσάρετε, επομένως αυξάνετε τις πωλήσεις σας. Καλό θα ήταν να χτίσετε μια προσωπική σχέση μαζί τους» διευκρινίζει μεταξύ άλλων.