Trikalinos: Η εταιρεία που μεταφέρει το «ελληνικό χαβιάρι» μέχρι και την Ιαπωνία

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Trikalinos: Η εταιρεία που μεταφέρει το «ελληνικό χαβιάρι» μέχρι και την Ιαπωνία
Οι εξαγωγές της εταιρείας που παράγει και εμπορεύεται ελληνικό αυγοτάραχο τρέχουν με ρυθμούς της τάξης του 20% και πλέον στόχος της Trikalinos είναι οι πωλήσεις στο εξωτερικό να ξεπεράσουν το 50% του ετήσιου κύκλου εργασιών.

Το γνωστό σε εμάς αυγοτάραχο, στην Ιαπωνία λέγεται «karasumi» και θεωρείται μια σπάνια λιχουδιά για τους λάτρεις της ιαπωνικής κουζίνας. Έτσι η χώρα του Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου αποτελεί μια φυσική αγορά – στόχο για την εταιρεία Trikalinos, η οποία εδώ και πάνω από ενάμιση αιώνα δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμπορία του συγκεκριμένου προϊόντος που προέρχεται από την επεξεργασία των ώριμων γονάδων του ψαριού Kέφαλος.

Η περαιτέρω διείσδυση στην αγορά της Ιαπωνίας, είναι και το επόμενο μεγάλο στοίχημα για την εταιρεία που ξεκίνησε από το Αιτωλικό και πλέον εξάγει το αυγοτάραχο είτε σε εταιρείες χονδρικής είτε απευθείας σε μεγάλα εστιατόρια σε 42 διαφορετικές χώρες. Όπως ανέφερε ο Ζαφείρης Τρικαλινός, ιδιοκτήτης και πρόεδρος της εταιρείας η μεγαλύτερη αγορά σήμερα είναι η Γαλλία και ακολουθούν η Ταϊβάν, η Ιαπωνία και οι ΗΠΑ.

Σήμερα οι εξαγωγές, σύμφωνα με τον ίδιο, αντιστοιχούν στο περίπου 40% των συνολικών πωλήσεων της Trikalinos. Ωστόσο οι πωλήσεις στο εξωτερικό αυξάνονται με ρυθμούς της τάξης του 20%. «Θέλουμε οι εξαγωγές μας να ξεπεράσουν τις πωλήσεις στην εγχώρια αγορά. Θα τα καταφέρουμε να φτάσουμε από το 40% σε πάνω από 50%», ανέφερε ο κ. Τρικαλινός κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε χθες.

Μάλιστα, πριν από λίγες ημέρες, ο κ. Τρικαλινός μαζί με την υπεύθυνη εξαγωγών της εταιρείας, κυρία Λίνα Κούρτη επισκέφθηκαν την Ιαπωνία με στόχο τη διεύρυνση των συνεργασιών της στο λιανεμπόριο και το χονδρεμπόριο αλλά και στη δημιουργία σχέσεων με σεφ διεθνούς βεληνεκούς. «Οι προοπτικές είναι εξαιρετικές στην ιαπωνική αγορά. Μια αγορά στην οποία πρέπει να χτίσεις σχέσεις πρώτα και μετά να δεις αποτελέσματα», σημείωσε ο κ. Τρικαλινός.

Αυξάνονται οι πωλήσεις και στην Ελλάδα

Η εταιρεία βλέπει σημαντική ανάπτυξη και στην ελληνική αγορά, παρά τις δυσκολίες που προκαλεί η ακρίβεια. «Οι πωλήσεις μας στις δύο μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που είμαστε τοποθετημένοι αυξάνονται με διψήφιο ποσοστό», δήλωσε ο κ. Τρικαλινός, εκτιμώντας πως με την ανοδική πορεία των εξαγωγών η εταιρεία φέτος θα καταγράφει ιστορικό υψηλό στις οικονομικές της επιδόσεις. Το 2022 η εταιρεία είχε κύκλο εργασιών 2 εκατ. ευρώ, με τον πρόεδρό της να αναφέρει πως οι επιδόσεις φέτος θα είναι κατά πολύ καλύτερες.

Με την εταιρεία να εμφανίζει ισχυρές προοπτικές με εξαγωγικό προφίλ ο κ. Τρικαλινός παραδέχθηκε ότι κατά καιρούς δέχεται πολλές κρούσεις από funds αλλά και εταιρείες τροφίμων που θέλουν να εξαγοράσουν την εταιρεία. «Συζητώ μαζί τους αλλά δεν με ενδιαφέρει να πουλήσω», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων της εταιρείας αποτελεί το αυγοτάραχο ή bottarga (Ιταλικά), poutargue (Γαλλικά), botarga (Ισπανικά), batarekh (Αραβικά), karasumi (Ιαπωνικά), το οποίο είναι ένα προϊόν που παράγεται από την επεξεργασία των ώριμων γονάδων του ψαριού Kέφαλος, Mugil cephalus. Η επεξεργασία περιλαμβάνει την ξήρανση και την εμβάπτιση σε κερί των μορφοποιημένων γονάδων.

Συγκεκριμένα η εταιρεία σήμερα παράγει, παραδοσιακό αυγοτάραχο, αυγοτάραχο τρίμμα, αυγοτάραχο «ψυχή», μελίχλωρο αυγοτάραχο. Επίσης φυσικό θαλασσινό αλάτι, αφρίνα, μαρινάτος γαύρος φιλέτο και μαρινάτη σαρδέλα φιλέτο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider