ΕΒΕΠ: Το λιμάνι του Πειραιά η ελληνική πύλη εισόδου της Ινδίας στην ΕΕ - Στοιχεία διμερούς εμπορίου

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
ΕΒΕΠ: Το λιμάνι του Πειραιά η ελληνική πύλη εισόδου της Ινδίας στην ΕΕ - Στοιχεία διμερούς εμπορίου
Η έλευση Ινδού Πρωθυπουργού στη χώρα μας, μετά από 40 χρόνια, αποτελεί ορόσημο και επιβεβαιώνει τη βούληση και των δύο πλευρών να επανεκκινήσουν, να διευρύνουν και να εδραιώσουν τις ελληνο-ινδικές σχέσεις στο ανώτατο επίπεδο.

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Ινδίας στην Ελλάδα από το 2022, στηρίζει κάθε προσπάθεια με στόχο μια ευρύτερη διμερή εμπορική και οικονομική συνεργασία της Ελλάδας με την Ινδία, αναφέρεται σε σχετικό δελτίο Τύπου.

Η επίσημη επίσκεψη του Πρωθυπουργού της Ινδίας, Ναρέντρα Μόντι, στην Ελλάδα την Παρασκευή 25 Αυγούστου 2023 και η συνάντηση με τον Έλληνα Πρωθυπουργό, Κωνσταντίνο Μητσοτάκη, σηματοδοτεί την αναθέρμανση μιας ιστορικής σχέσης και την αναβάθμιση μιας στρατηγικής σημασίας συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.

Η έλευση Ινδού Πρωθυπουργού στη χώρα μας, μετά από 40 χρόνια, αποτελεί ορόσημο και επιβεβαιώνει τη βούληση και των δύο πλευρών να επανεκκινήσουν, να διευρύνουν και να εδραιώσουν τις ελληνο-ινδικές σχέσεις στο ανώτατο επίπεδο.

Η Ινδία, μια τεράστια χώρα με ρυθμό ανάπτυξης 7%, είναι η πέμπτη οικονομία του πλανήτη με 3,7 τρισ. δολάρια ΑΕΠ και πλέον η πολυπληθέστερη χώρα στον κόσμο με 1,43 δισ. πληθυσμό, ξεπερνώντας για πρώτη φορά την Κίνα. Από την άλλη πλευρά όμως, η μικρή σε έκταση και πληθυσμό Ελλάδα έχει ένα ισχυρό γεωπολιτικό και οικονομικό πλεονέκτημα, αφού μπορεί να γίνει η πύλη της Ινδίας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 χωρών. Μετά, μάλιστα, το Brexit η Ινδία αναζητεί εναλλακτικές οδούς προς την Ευρώπη και η θέση της Ελλάδας, στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων, αποτελεί την ιδανική γέφυρα προς την Ευρώπη, αλλά και την Αν. Μεσόγειο. Η Ελλάδα πρέπει να εστιάσει στην εντατικοποίηση των επαφών ελληνικών και ινδικών επιχειρήσεων, ώστε να οδηγήσει σε μεγαλύτερη παρουσία ινδικών επενδυτικών ομίλων στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στους τομείς των υποδομών, της υψηλής τεχνολογίας, των ΑΠΕ, του τουρισμού, αλλά και να ενισχύσει αντίστοιχα την παρουσία ελληνικών εταιρειών στην Ινδία, ιδιαίτερα στους τομείς του εμπορίου, της βιομηχανίας τροφίμων, φαρμάκων, και, βεβαίως, της ισχυρής παγκοσμίως ναυτιλίας μας. Στην πρώτη συνάντηση, συμμετείχαν 10 εκπρόσωποι μεγάλων ινδικών ομίλων που έχουν επενδύσει, ή πρόκειται να επενδύσουν στην Ελλάδα, ενώ από την ελληνική πλευρά, επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στην Ινδία. Είναι βέβαιο πως στο άμεσο μέλλον θα ακολουθήσουν νέες επαφές με στόχο να διερευνηθούν και να οικοδομηθούν επενδυτικές ευκαιρίες και εμπορικές συνεργασίες.

Από τους πρώτους στόχους της χώρας μας, το επόμενο διάστημα, θα πρέπει να είναι ο διπλασιασμός του διμερούς εμπορίου, με έμφαση τις εξαγωγές. Το 2022 οι εμπορικές συναλλαγές μπορεί να κινήθηκαν σε ύψη ρεκόρ, στο 1,32 δισ. ευρώ, αλλά σε μια τεράστια αγορά υπάρχουν ακόμη πολλές δυνατότητες αύξησης. Σημαντικός στόχος είναι η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ δύο ναυτικών χωρών στα πεδία ναυτικής εκπαίδευσης και απασχόλησης Ινδών ναυτικών στον ελληνόκτητο στόλο. Άλλωστε, μεταξύ των δύο χωρών υπάρχει απόλυτη σύμπλευση στη διατήρηση της θαλάσσιας ασφάλειας, την προσήλωση στη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας, ενώ έχει αναγνωριστεί ο Ινδικός Νηογνώμονας. Σίγουρα απαιτούνται σοβαρές πρωτοβουλίες Επιμελητηρίων και φορέων για την οργάνωση επιχειρηματικών αποστολών και επαφών ελληνικών και ινδικών επιχειρήσεων στους τομείς του τουρισμού, της αγροδιατροφής, των φαρμάκων, της ενέργειας, της τεχνολογίας και της λιμενικής διασύνδεσης, σε ό,τι αφορά τις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων από και προς την Ινδία.

Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε σχετικά:

«Χαιρετίζουμε το ενδιαφέρον της Ινδίας να αποκτήσει μεγαλύτερη πρόσβαση στο λιμάνι του Πειραιά και να επενδύσει σε άλλα ελληνικά λιμάνια, προκειμένου να δημιουργήσει πύλες εισόδου των εξαγωγών της προς την Ευρώπη, αλλά και να δημιουργήσει μεταποιητικές αλυσίδες συναρμολόγησης στη χώρα μας, ώστε το τελικό προϊόν να αποκτά ευρωπαϊκό διαβατήριο. Δεν είναι τυχαίο που η Ινδία, μέλος των χωρών BRICS, μετά τη Γαλλία και τη Γερμανία, επιλέγει τρίτη ευρωπαϊκή χώρα την Ελλάδα για Στρατηγική Σχέση, ως πολιτικό και οικονομικό εταίρο. Σαφώς η Ελλάδα ενδείκνυται γεωπολιτικά και μπορεί να γίνει η πύλη της Ινδίας στην Ευρώπη. Θεωρώ, αμοιβαία επωφελή και καλή πρακτική να ακολουθήσει η Ινδία τον ίδιο επιτυχημένο και ασφαλή δρόμο μέσω της Ελλάδας προς την Ευρώπη, όπως άλλωστε επέλεξε πριν χρόνια η Κίνα με την επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.»

Τα στοιχεία του διμερούς εμπορίου

Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, το πρώτο τρίμηνο του 2023 το ΑΕΠ της Ινδίας αυξήθηκε σε υψηλότερα των προβλέψεων επίπεδα, κατά 6,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022 και έναντι 4,5% και 4,8% αυξήσεων του ΑΕΠ των αμέσως προηγουμένων τριμήνων, με συνέπεια η οικονομία της Ινδίας να αναπτυχθεί με ρυθμό 7,2% το τρέχον δημοσιονομικό έτος (Απρίλιος-Μάρτιος)2022-2023, υψηλότερο από το 7% της αρχικής πρόβλεψης.

Κυριότεροι συντελεστές της μεγάλης αυτής αύξησης του πρώτου τριμήνου εντοπίζονται στη γεωργία (5,5%), στις κατασκευές, με εντυπωσιακή ανάπτυξη των επενδύσεων παγίου κεφαλαίου και των κεφαλαιουχικών δαπανών και στη βιομηχανία (4,5%). Η ιδιωτική κατανάλωση αυξήθηκεμόνοκατά 2,8% σε σχέση με το τρίμηνο του προηγούμενου έτους και αυτό μπορεί να αποτελεί ισχυρή ένδειξη μίας επιβράδυνσης που θα ακολουθήσει.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Κτηματολόγιο: Σε λειτουργία η πλατφόρμα για την έκδοση αριθμού προτεραιότητας

Σιδηρόδρομος: Πώς ωριμάζει ο ΟΣΕ τον ΣΔΙΤ διαγωνισμό ανάταξης του δικτύου ύψους 1,2 δισ. ευρώ – Διεργασίες για το βόρειο μέτωπο

ΥΠΕΝ: Στα σκαριά μέτρα για τις περικοπές ΑΠΕ - «Αντίδοτα» στην επενδυτική αβεβαιότητα

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider