Στην τελική ευθεία αναμένεται να εισέλθει σταδιακά το θέμα της έγκρισης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού του deal ανάμεσα σε Intrakat και ΕΛΛΑΚΤΩΡ, για την κατασκευαστική της δεύτερης, ΑΚΤΩΡ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, εξελίξεις θα έχουμε το φθινόπωρο και μάλλον εντός του διμήνου Οκτωβρίου – Νοεμβρίου, περίοδο στην οποία αναμένει η Intrakat το «πράσινο φως» από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την ολοκλήρωση της εξαγοράς της θυγατρικής της Ελλάκτωρ στον κατασκευαστικό τομέα, αξίας άνω των 200 εκατ. ευρώ, για τη χρηματοδότηση του οποίου η εισηγμένη δεν σχεδιάζει κάποια AMK, όπως πρόσφατα δήλωσε. Μέχρι τότε, οι δύο κατασκευαστικές κινούνται μεμονωμένα και αυτόνομα, αν και η αγορά ήδη τις υπολογίζει ότι οδηγούνται… «είς σάρκαν μίαν».
Στη δεύτερη θέση των υποδομών
Αν και δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό ποιο θα είναι το οριστικό σχήμα για τη λειτουργία του ομίλου έπειτα από την εξαγορά (απορρόφηση μέσω συγχώνευσης, ξεχωριστές οντότητες κ.λπ.), το σίγουρο είναι πως με τα μέχρι τώρα δεδομένα Intrakat και ΑΚΤΩΡ μαζί δημιουργούν τον δεύτερο μεγαλύτερο κατασκευαστικό πόλο στη χώρα, πίσω από την πανίσχυρη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και μπροστά από ΑΒΑΞ και Mytilineos, με ένα ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της τάξεως των 4,9 δισ. ευρώ. Και κυρίως με δυνατότητα περαιτέρω ανάπτυξης.
«Με την απόκτηση του ΑΚΤΩΡ αλλάζει η εταιρεία, αλλάζει το… σύμπαν όλο σε εμάς», τόνιζε στο πλαίσιο της θερινής Γενικής Συνέλευσης ο CEO της Intrakat, Αλ. Εξάρχου, ο οποίος υπογράμμιζε εκ νέου πως η εισηγμένη διαθέτει τη δύναμη, την τεχνογνωσία, τις ταμειακές ροές, αλλά και το ανθρώπινο δυναμικό προκειμένου να πετύχει όλους τους αναπτυξιακούς της στόχους, ώστε να κατακτήσει την πρώτη θέση ανάμεσα στις κατασκευαστικές εταιρείες στη χώρα. «Με την ΑΚΤΩΡ θα έχουμε μέγεθος, ανεκτέλεστο 4,9 δισ. ευρώ, θα ολοκληρώσουμε τα έργα με κερδοφορία. Τα προσεχή έτη το ανεκτέλεστο θα αυξηθεί περαιτέρω και μαζί θα ενισχυθεί και η Intrakat», σημείωνε ο ίδιος, δείχνοντας σίγουρος για την ποιότητα των έργων που θα υπάρχουν στο χαρτοφυλάκιο του νέου σχήματος και για την επίτευξη κερδοφορίας. Μάλιστα, υπάρχει η εκτίμηση φέτος θα είναι έτος που η εταιρεία θα φτάσει στο break even (ή σε μικρά κέρδη), ενώ από του χρόνου αναμένονται κέρδη, άρα και διανομή μερίσματος το 2025 (για χρήση 2024).
Η κεφαλαιοποίηση και τα νέα έργα
Για την Intrakat έχει παρέλθει ένας χρόνος από τη στιγμή που εισήλθε στο μετοχικό της κεφάλαιο η εταιρεία Winex Investments, συμφερόντων Δημήτρη Μπάκου, Ιωάννη Καϋμενάκη και Αλέξανδρου Εξάρχου, με την κεφαλαιοποίησή της από 143 εκατ. ευρώ πέρσι τον Ιούλιο να έχει πολλαπλασιαστεί, ξεπερνώντας χτες τα 507 εκατ. ευρώ.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2023 έγινε αύξηση 100 εκατ. ευρώ. Επιπλέον προχώρησε η υπογραφή συμβάσεων ΣΔΙΤ. Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος έχει αναλάβει σημαντικά έργα όπως η συμμετοχή της στην κοινοπραξία στο ΣΔΙΤ για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη και το ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης). Στο χαρτοφυλάκιό της έχουν περιέλθει επίσης δύο σημαντικά ΣΔΙΤ (οι φοιτητικές Εστίες Πανεπιστημίου Κρήτης με κόστος 255 εκατ. ευρώ και το νέο κτήριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών με κόστος 139,6 εκατ. ευρώ) που αναμένεται να εξελιχθούν το επόμενο διάστημα, ενώ έχει υπογράψει συμφωνία με την εταιρεία Ecomar Storage Solutions FZE, με έδρα στη Φουτζέιρα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων για την εκτέλεση του έργου Ecomar Phase 3 Terminal Project, προϋπολογισμού 357 εκατ. (πρόκειται για φίλια εταιρεία καθώς ανήκει στους βασικούς μετόχους της).
Αττική Οδός, ΒΟΑΚ, Ελληνικό
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η αύξηση του ποσοστού συμμετοχής στην κοινοπραξία με την πορτογαλική εταιρεία Brisa, σε 49%, για τον διαγωνισμό Παραχώρησης της Αττικής Οδού έναντι 30% που όριζε η αρχική συμφωνία, με την κοινοπραξία να είναι από τους διεκδικητές της σύμβασης. Επίσης, ο κ. Εξάρχου έχει αφήσει να εννοηθεί ότι εφόσον η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος κερδίσει τον διαγωνισμό για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ (απέναντι σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΒΑΞ – Egis – Meridiam) τότε αφενός ενδέχεται να πάρει κατασκευαστικό αντικείμενο μέσω ΑΚΤΩΡ, αφετέρου να αποκτήσει μερίδιο στο SPV που θα αναλάβει την παραχώρηση.
Στα εμβληματικά ιδιωτικά έργα που έχει αναλάβει η Intrakat περιλαμβάνεται ο οικιστικός πύργος, Riviera Tower, στο Ελληνικό (συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ. με το ποσό που της αναλογεί και προσθέτει στο ανεκτέλεστο της να είναι 140 εκατ.) το πρώτο κτήριο που θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα με ύψος 200 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Την κατασκευή του Riviera Tower έχει αναλάβει σε κοινοπραξία με την Bouygues (40% η ελληνική εταιρεία και 40% η γαλλική), ενώ οι εργασίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Επίσης, το σχήμα Μυτιληναίος-Ιntrakat είναι ανάδοχος για τις αθλητικές εγκαταστάσεις στο Ελληνικό ύψους 120 εκατ. ευρώ. Η Intrakat, ως γνωστόν, διεκδικεί το σύνολο σχεδόν των διαγωνισμών – έργων που προωθούνται στον σιδηρόδρομο, σε αρδευτικές υποδομές, οδικά projects κ.α.
Οι ΑΠΕ
H Intrakat επιδιώκει ακόμη να παίξει ηγετικό ρόλο στην πράσινη μετάβαση της Ελλάδας και επενδύει στρατηγικά στις ΑΠΕ, καθώς και σε συστήματα αποθήκευσης, αναπτύσσοντας χαρτοφυλάκιο έργων, αθροιστικής ισχύος 1,8 GW και 0,9 GW, αντίστοιχα. Στόχος είναι τα 750MW σε βάθος τριετίας, αξιοποιώντας το ομολογιακό δάνειο ύψους €120 εκατ.
Πρόσφατα αναδείχθηκε μειοδότης στον διαγωνισμό της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΕΕΥ) για την ενίσχυση της κατασκευής και λειτουργίας Σταθμών Αποθήκευσης Ηλεκτρικής Ενέργειας με τρεις μονάδες αποθήκευσης ενέργειας, αθροιστικής ισχύος 100 MW σε Εύβοια και Ροδόπη με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η επένδυση θα υλοποιηθεί έως το 2025. Συγκεκριμένα η Intrakat – μέσω της θυγατρικής της INTRA-S. Energy M.A.E. - θα προχωρήσει στην κατασκευή και λειτουργία τριών μονάδων αποθήκευσης ενέργειας μέγιστης ισχύος 50 MW, 25 MW και 25 MW αντίστοιχα, που θα διασυνδεθούν με το δίκτυο υψηλής τάσης. Η εγγυημένη χωρητικότητα των τριών μονάδων θα ανέλθει συνδυαστικά σε 200 MWh.