Ανεβάζουν στροφές οι εξαγωγές ευρωπαϊκών αλκοολούχων ποτών - Ποιες είναι οι top αγορές

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Ανεβάζουν στροφές οι εξαγωγές ευρωπαϊκών αλκοολούχων ποτών - Ποιες είναι οι top αγορές
Προσέγγισαν τα 10 δισ. ευρώ οι εξαγωγές των ευρωπαϊκών αλκοολούχων ποτών το 2022, παρά τις προκλήσεις που γεννούν ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι πληθωριστικές πιέσεις. Σε ποιες χώρες κατευθύνονται και ποιες οι προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη. Τι δείχνει η τελευταία εμπορική ανασκόπηση της spiritsEUROPE, της ευρωπαϊκής ένωσης που εκπροσωπεί τους παραγωγούς αλκοολούχων ποτών.

Ισχυρή ανάπτυξη παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία κατέγραψαν το 2022 οι εξαγωγές των ευρωπαϊκών αλκοολούχων ποτών, αγγίζοντας σε αξία τα 9,74 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με την εμπορική ανασκόπηση (Trade review 2023) της spiritsEUROPE, της ευρωπαϊκής ένωσης που εκπροσωπεί τους αποσταγματοποιούς και παραγωγούς αλκοολούχων ποτών, οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 16% το 2022 έναντι του 2021, ενώ την τελευταία δεκαετία μετρούν ανάπτυξη της τάξης του 56%.

Η επανεκκίνηση των κλάδων του τουρισμού και της φιλοξενίας το 2022, μετά τις πιο δύσκολες στιγμές της πανδημίας το 2020 και το 2021, σε συνδυασμό με την ισχυρή ανάπτυξη στην Ασία, οδήγησαν σε μια πολύ σημαντική ανάκαμψη για τις εξαγωγές των ευρωπαϊκών αλκοολούχων ποτών, παρά το εκρηκτικό «κοκτέιλ» προκλήσεων που γεννούν ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι πληθωριστικές πιέσεις.

Το διεθνές εμπόριο αποτελεί άλλωστε μια κρίσιμη παράμετρο για τις προοπτικές των ευρωπαϊκών αλκοολούχων ποτών, με το 60% της εξαγωγικής δραστηριότητας να κατευθύνεται προς τις Τρίτες χώρες το 2022.

Ανά κατηγορία, οι εξαγωγές των ευρωπαϊκών αλκοολούχων ποτών επιμερίζονται ως εξής: 42% ποτά με βάση το σταφύλι, 17% ουίσκι, 16% λικέρ, 10% βότκα, 2% ρούμι, 2% τζιν και ένα 10% άλλο ποτό.

Οι τρεις top αγορές για τα ευρωπαϊκά αλκοολούχα ποτά…

Σύμφωνα με την έκθεση της spiritsEUROPE, τρεις είναι οι βασικές αγορές που απορροφούν τις εξαγωγές των ευρωπαϊκών αλκοολούχων ποτών. Κορυφαία αγορά είναι η αμερικανική απορροφώντας σε αξία εξαγωγές ύψους 3,77 δισ. ευρώ το 2022, αυξημένες κατά 16% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο οι προβλέψεις κάνουν λόγο για ένα δύσκολο 2023 λόγω της «επιμονής» των πληθωριστικών πιέσεων.

Δεύτερη μεγαλύτερη αγορά είναι η κινεζική απορροφώντας σε αξία εξαγωγές ύψους 875 εκατ. ευρώ. Η αγορά της Κίνας είναι μια τεράστια αγορά με εξαιρετικές προοπτικές. Μέσα σε μια δεκαετία, οι εξαγωγές ευρωπαϊκών αλκοολούχων ποτών στην Κίνα έχουν αυξηθεί κατά 76%.

Στην τρίτη θέση βρίσκεται το Ηνωμένο Βασίλειο απορροφώντας σε αξία εξαγωγές ύψους 788 εκατ. ευρώ το 2022.

... και οι άλλες αγορές με προοπτική

Την ίδια στιγμή, οι προοπτικές των εξαγωγών αυξάνονται ταχύτατα για τρεις σημαντικές ασιατικές χώρες και δη τη Σιγκαπούρη, τις Φιλιππίνες και τη Μαλαισία. Οι τρεις τους απορρόφησαν από κοινού εξαγωγές ύψους 915 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα αμέσως επόμενα χρόνια οι εν λόγω χώρες αναμένεται να διαδραματίσουν ακόμη πιο σημαντικό ρόλο στον διεθνή εμπορικό χάρτη.

Με πληθυσμό που ξεπερνά τα 1,4 δισεκατομμύρια και μια μεσαία τάξη που ολοένα και ισχυροποιείται, η Ινδία αποτελεί μια από τις πιο υποσχόμενες αγορές στόχους για τα ευρωπαϊκά αλκοολούχα ποτά. Το 2022 απορρόφησε εξαγωγές αξίας 59,7 εκατ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή η νέα ατζέντα των Ευρωπαίων με τις χώρες της Λατινικής Αμερικής περιλαμβάνει την ισχυροποίηση του διμερούς εμπορίου. Με πληθυσμό 652 εκατομμυρίων και ένα συνδυαστικό ΑΕΠ της τάξης των 6 τρισ. δολαρίων, οι χώρες της Λατινικής Αμερικής αποτελούν, επίσης, μια πολλά υποσχόμενη αγορά για τα αλκοολούχα ποτά της Ευρώπης.

Χρονιά με δυσκολίες το 2023

Όσο για το 2023, χαρακτηρίζεται ως μια ιδιαίτερη χρονιά με δυσκολίες, λόγω των γεωπολιτικών κινδύνων και των ραγδαίων αλλαγών που λαμβάνουν χώρα σε επίπεδο καταναλωτικής ζήτησης. Ωστόσο, παράγοντες της αγοράς διαβλέπουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης ακόμη και σε νέες αγορές – στόχους, με σύμμαχο πάντα την υψηλή ποιότητα του παραγόμενου προϊόντος.

«Το 2022 ήταν ένα έτος γεμάτο προκλήσεις λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, των αναταραχών στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, της ανόδου στα κόστη παραγωγής και των πληθωριστικών πιέσεων. Παρά τις δυσκολίες αυτές, η σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα ανέδειξε το 2022 ως μια ισχυρή χρονιά για τις εξαγωγές μας. Για το 2023 προβλέπεται επιβράδυνση της ζήτησης και αναθεώρηση των προοπτικών ανάπτυξης στις βασικές μας αγορές, υπό το βάρος του γεωπολιτικού κινδύνου και της αβεβαιότητας. Για να σταθούμε σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον, πρέπει να διαφοροποιηθούμε. Χρειαζόμαστε μια ισχυρή ευρωπαϊκή εμπορική ατζέντα σε συνεργασία με τις άλλες χώρες», επισημαίνει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της spiritsEUROPE και Διευθύνων Σύμβουλος της ισπανικής εταιρείας MG Destilerías, Manu Giró.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider