Σημαντικά μερίδια αγοράς σε μια άκρως ανταγωνιστική αγορά διεκδικούν ολοένα και περισσότερες ξένες αλυσίδες ένδυσης, αναζητώντας ευκαιρίες ώστε να εδραιωθούν στον εγχώριο χάρτη του λιανεμπορίου. Τα τελευταία χρόνια ο ένας μετά τον άλλο αρκετοί ξένοι «παίκτες» ξεδιπλώνουν δυναμικά τα επενδυτικά τους σχέδια επί ελληνικού εδάφους, αναπτύσσοντας καταστήματα απ’ άκρη σ’ άκρη στη χώρα και μεταβάλλοντας τις ισορροπίες στον κλάδο του λιανικού εμπορίου.
Κάποιες περισσότερο και κάποιες λιγότερο γνωστές αλυσίδες ένδυσης – ως επί το πλείστον εκπτωτικές – έχουν κάνει την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά το τελευταίο διάστημα, προσδοκώντας να πρωταγωνιστήσουν στα εγχώρια επιχειρηματικά δρώμενα.
Έρχονται τρία νέα καταστήματα Sinsay ως το τέλος του 2023
Ήταν Ιανουάριος του 2023 όταν άνοιξε τις πύλες του στο ελληνικό κοινό το πρώτο φυσικό κατάστημα της πολωνικής αλυσίδας Sinsay.
Η γνωστή αλυσίδα ένδυσης και ειδών σπιτιού αποφάσισε να κάνει «πρεμιέρα» στην Ελλάδα από το Ηράκλειο της Κρήτης - και όχι από την Αθήνα όπως θα περίμεναν οι περισσότεροι - με το πρώτο της κατάστημα να ανοίγει στο Talos Plaza και να έχει συνολική επιφάνεια 1.500 τμ. Τα εγκαίνια του πρώτου φυσικού καταστήματος Sinsay έγιναν έναν περίπου χρόνο μετά την έναρξη λειτουργίας ηλεκτρονικού καταστήματος στην ελληνική αγορά.
Λίγους μήνες μετά ακολούθησε το δεύτερο κατάστημα στα Ιωάννινα, ενώ για αυτές τις μέρες ήταν προγραμματισμένα τα εγκαίνια του τρίτου κατά σειρά καταστήματος στη χώρα μας, αυτή τη φορά στη Θεσσαλονίκη.
Μάλιστα, έως το τέλος του έτους αναμένεται να λειτουργήσουν ακόμη τρία νέα καταστήματα Sinsay σε Λάρισα, Αθήνα και Πειραιά. Το κατάστημα της Λάρισας αναμένεται να ανοίξει μέσα στον Νοέμβριο στο εμπορικό κέντρο Fashion City Outlet σε μια έκταση 846 τμ, με την περιοχή της Θεσσαλίας να αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα στο πλάνο ανάπτυξης της LPP στην Ελλάδα. Τα καταστήματα σε Αθήνα και Πειραιά αναμένεται να ανοίξουν πριν τα Χριστούγεννα.
Με δέκα χρόνια παρουσίας στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, η Sinsay ακολουθεί τις επιταγές της προσέγγισης fast - fashion (γρήγορη μόδα) και για αυτό το λόγο χαρακτηρίζεται από πολλούς ως η «πολωνική Zara». Το καταναλωτικό κοινό μπορεί να βρει στα καταστήματά της - φυσικά και ηλεκτρονικά - είδη ένδυσης, υπόδησης, αξεσουάρ, εσώρουχα για τη γυναίκα, τον άντρα, τα παιδιά και τα βρέφη, καθώς και είδη ομορφιάς. Ταυτόχρονα, διαθέτει μεγάλη ποικιλία σε είδη σπιτιού και διακόσμησης.
Η Sinsay είναι μέλος του μεγαλύτερου ομίλου μόδας της Πολωνίας, LPP. Εκτός της Sinsay ο όμιλος LPP - με 30 χρόνια παρουσίας στην αγορά - αναπτύσσει ακόμη τέσσερα brands μόδας και συγκεκριμένα τα Reserved, House, Mohito και Cropp, με περισσότερα από 1.500 καταστήματα σε περισσότερες από 35 χώρες διεθνώς. Μόνο το brand Sinsay αναπτύσσεται online σε 16 χώρες, ενώ έχει φυσική παρουσία σε 18 χώρες με περισσότερα από 520 καταστήματα.
Άνοιξε 22 καταστήματα μέσα σε έναν χρόνο η Pepco
Πέραν της Sinsay, στην Ελλάδα ήρθε πριν από έναν χρόνο και η επίσης πολωνική αλυσίδα ένδυσης και ειδών σπιτιού Pepco, γνωστή σε πολλούς ως το αντίπαλο δέος της Jumbo. Μέσα σε μόλις 12 μήνες κι ενώ αυτές τις ημέρες γιορτάζει τα πρώτα της «γενέθλια» στην Ελλάδα, η Pepco άνοιξε συνολικά 22 καταστήματα σε ολόκληρη τη χώρα.
Ταυτόχρονα έχει προγραμματίσει το άνοιγμα αρκετών ακόμη καταστημάτων τους επόμενους μήνες, ενώ εξετάζονται επιπλέον επεκτάσεις για τα επόμενα χρόνια.
Ήταν Οκτώβριος του 2022 όταν το πρώτο κατάστημα Pepco άνοιξε τις πύλες του στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο Piraeus Retail Park της Trade Estates ΑΕΕΑΠ του ομίλου Fourlis, στη συμβολή της οδού Πειραιώς και Κηφισού στα όρια των τριών δήμων Μοσχάτου, Ρέντη και Νέου Φαλήρου.
Η πολωνική αλυσίδα εκπτωτικών καταστημάτων μέσα σε μόλις 20 χρόνια κατάφερε να κατακτήσει την Ευρώπη, με ένα δίκτυο σχεδόν 3.000 καταστημάτων. Ο όμιλος ιδρύθηκε το 1999, ενώ τα πρώτα καταστήματα Pepco - 14 συνολικά - έκαναν την εμφάνισή τους το 2004 στις μεγαλύτερες πόλεις της Πολωνίας. Από τότε η ανάπτυξη είναι συνεχής, με την εταιρεία να συμπληρώνει μέσα σε μόλις τρία χρόνια (2007) 100 καταστήματα.
Το μοντέλο λειτουργίας ξεπέρασε αρκετά σύντομα τα πολωνικά σύνορα, καθώς το 2013 ανοίγουν καταστήματα Pepco σε Τσεχία και Σλοβακία. Ένα χρόνο αργότερα, τα 500 καταστήματα είναι γεγονός, ενώ το 2015 η εταιρεία επεκτείνεται σε Ρουμανία και Ουγγαρία. Το 2016 το δίκτυο φτάνει τα 1.000 καταστήματα ενώ την περίοδο 2017-2019 τα Pepco ταξιδεύουν σε Κροατία, Σλοβενία, Λιθουανία, Λετονία, Εσθονία και Βουλγαρία. Το 2020 η «απόβαση» συνεχίζεται σε Ιταλία και Σερβία, με την εταιρεία να γιορτάζει ταυτόχρονα τα εγκαίνια του χιλιοστού καταστήματός της στην Πολωνία. Πέρυσι, το δίκτυο καταστημάτων επεκτάθηκε σε Ισπανία, Αυστρία και Γερμανία, ενώ επόμενη χώρα – στόχος είναι η Πορτογαλία, στην οποία θα επεκταθεί την άνοιξη του 2023.
Η Pepco προσφέρει μια ευρεία γκάμα προϊόντων που ανήκουν σε περίπου 500 κατηγορίες. Τα ρούχα και τα υποδήματα αποτελούν περίπου το 60% του διαθέσιμου εμπορεύματος της αλυσίδας, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό καλύπτουν είδη για τον εξοπλισμό και τη διακόσμηση του σπιτιού και άλλα προϊόντα, όπως παιχνίδια. Πέρα από τα προϊόντα που πωλούνται ως μέρος του σταθερού εμπορεύματος, η αλυσίδα προσφέρει επίσης ειδικές περιορισμένες συλλογές, προϊόντα με ειδική άδεια χρήσης, π.χ. Disney, Warner Bros, Universal και εποχιακές προσφορές, όπως για παράδειγμα, σχολικά ή χριστουγεννιάτικα είδη.
Επί του παρόντος, η Pepco απασχολεί περίπου 30.000 εργαζόμενους σε 19 ευρωπαϊκές χώρες.
Πού «πάνε» οι Τούρκοι της LC Waikiki
Την κάθοδό της στη Νότια Ελλάδα και δη την «απόβασή» της στην Κρήτη επισφράγισε τον περασμένο Μάρτιο η τουρκική αλυσίδα ένδυσης και ειδών σπιτιού LC Waikiki, διεκδικώντας σημαντικά μερίδια από την «πίτα» της κρητικής αγοράς λιανικού εμπορίου.
Η εκπτωτική αλυσίδα, γνωστή επίσης και ως «τουρκικά Zara», που μετρά περίπου πέντε χρόνια παρουσίας στη χώρα μας, άνοιξε το προηγούμενο διάστημα το πρώτο της κατάστημα στην Κρήτη και το 11ο κατά σειρά σε όλη την Ελλάδα. Οι πληροφορίες θέλουν οι Τούρκοι να προσανατολίζονται τώρα στο άνοιγμα ενός ακόμη καταστήματος, αυτή τη φορά στην Καβάλα.
Με αφετηρία το Παρίσι το 1988, η αλυσίδα ενδυμάτων και ειδών σπιτιού LC Waikiki πέρασε το 1997 σε τουρκικά χέρια.
Με σύνθημα «Όλοι αξίζουν να ντύνονται καλά», επιδιώκει να προσφέρει μόδα σε προσιτές τιμές σε κάθε οικογένεια παγκοσμίως, ενώ ο εμπορικός της στόχος είναι να καταστεί μια από τις κορυφαίες επωνυμίες λιανικής πώλησης προϊόντων μόδας στην Ευρώπη, διεκδικώντας με αξιώσεις μερίδια αγοράς από τους «ισχυρούς» του κλάδου, Zara και H&M.
Το κατάστημα LC Waikiki απευθύνεται σε όλη την οικογένεια, καλύπτοντας τις ανάγκες γυναικείου, ανδρικού και παιδικού ρουχισμού, καθώς και ειδών αξεσουάρ, ενώ σύντομα θα λειτουργήσει τμήμα με είδη σπιτιού.
Η εμπορική παρουσία στην Τουρκία ξεκίνησε το 2000, ενώ άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο εξωτερικό αρκετά χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 2009 στη Ρουμανία.
Σήμερα, λειτουργούν περισσότερα από 1.200 καταστήματα σε 54 χώρες ανά τον πλανήτη, ενώ δεν είναι υπερβολή να ειπωθεί πως… κάθε εβδομάδα η LC Waikiki ανοίγει ένα νέο κατάστημα κάπου στον κόσμο!
Στην Ελλάδα ήρθε το 2018 ανοίγοντας το πρώτο της κατάστημα στην Ξάνθη, ενώ η «κάθοδος» στην Αθήνα πραγματοποιήθηκε μόλις το 2022. Πλέον - μαζί με το νέο κατάστημα του Ηρακλείου - η αλυσίδα μετρά 11 πολυκαταστήματα σε Θεσσαλονίκη, Ξάνθη, Πάτρα, Λάρισα, Κόρινθο, Αθήνα και Κρήτη.
Και η γαλλική Kiabi ετοιμάζεται να… μάθει ελληνικά
Σημαντικό μερίδιο αγοράς αναμένεται σύντομα να διεκδικήσει και η γαλλική αλυσίδα Kiabi, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει αρχίσει ήδη να αναζητά χώρους στην ελληνική επικράτεια, προκειμένου να αναπτύξει τα καταστήματά της.
Πρόκειται για μια low cost γαλλική αλυσίδα ένδυσης, η οποία αναζητά τη δική της θέση μέσα στην εγχώρια αγορά, με μότο της «μόδα σε χαμηλές τιμές». Ανήκει στην πανίσχυρη οικογένεια Mulliez, η οποία διοικεί τον όμιλο Association Familiale Mulliez (AFM), ενώ άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στη Βόρεια Γαλλία το 1978.
Η Kiabi διαθέτει περισσότερο από 570 καταστήματα σε περισσότερες από 20 χώρες του κόσμου, ενώ στο τέλος του 2022 είχε κύκλο εργασιών 2,2 δισ. ευρώ.