Το σωματείο των εργαζομένων στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία United Auto Workers (UAW) επέκτεινε την απεργία του κατά της General Motors, για να συμπεριλάβει το εργοστάσιο κινητήρων στο Spring Hill στο Τενεσί, μια κίνηση που θα μπορούσε να σταματήσει τη μεγάλη παραγωγή οχημάτων pickup της GM και να αυξήσει τον οικονομικό της «πόνο».
Η επέκταση της απεργίας η οποία μέχρι στιγμής έχει διάρκεια επτά εβδομάδων, αφήνει τη GM τη μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ χωρίς συμφωνία. Η Stellantis κατέληξε σε συμφωνία με την UAW το Σάββατο και η Ford την Τετάρτη.
Αυτές οι συμφωνίες κέρδισαν στους εργαζομένους αυξήσεις ρεκόρ στους μισθούς κατά 25% και επέτρεψαν στις εταιρείες να επανεκκινήσουν τις κερδοφόρες γραμμές συναρμολόγησης των ημιφορτηγών τους.
Στη GM, άτομα που γνωρίζουν τη διαπραγμάτευση ανέφεραν ότι τα σημεία τριβής στις διαπραγματεύσεις με τη UAW, περιλαμβάνουν παροχές συνταξιοδότησης και ζητήματα που σχετίζονται με τους προσωρινά εργαζόμενους. Η GM έχει περισσότερους συνταξιούχους από τη Ford ή τη Stellantis και οι αυξήσεις στις συνταξιοδοτικές παροχές για εργαζομένους που προσλήφθηκαν πριν από το 2007 κοστίζουν στη GM περισσότερο από τους ανταγωνιστές της.
«Είμαστε απογοητευμένοι από την περιττή και ανεύθυνη άρνηση της GM να καταλήξουμε σε μια δίκαιη συμφωνία», δήλωσε ο πρόεδρος της UAW Shawn Fain σε δήλωση του στο Reuters.
Η GM ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι δύο από τα μεγάλα εργοστάσιά της για pickup οχήματα θα μπορούσαν να επηρεαστούν από την απεργία στο Spring Hill και ανέφερε ότι ήθελε να καταλήξει σε συμφωνία γρήγορα.
Τα μέλη της UAW ήδη απεργούν στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της GM στο Άρλινγκτον του Τέξας, το οποίο κατασκευάζει τα Chevy Tahoe και Suburban και Cadillac Escalade. Η GM ανέφερε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι αυτή η απεργία της κόστιζε 400 εκατομμύρια δολάρια την εβδομάδα.