Πώς προχωρά η επέκταση του δικτύου της Carrefour στην Ελλάδα

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Πώς προχωρά η επέκταση του δικτύου της Carrefour στην Ελλάδα
Η ολοκλήρωση του deal με την αλυσίδα Economy που θα αυξήσει το δίκτυο κατά 11 καταστήματα και ο στόχος για 45 έως το τέλος το έτους. Τα επόμενα σχέδια.

Προσηλωμένη στο πλάνο ανάπτυξής της - το οποίο προβλέπει σημαντική επέκταση του δικτύου καταστημάτων Carrefour στην Ελλάδα - παραμένει η Retail & More, θυγατρική εταιρεία του ομίλου AVE, συμφερόντων του Νίκου Βαρδινογιάννη, η οποία ιδρύθηκε το 2021 με στόχο να «τρέξει» την επάνοδο του σήματος του γαλλικού κολοσσού στη χώρα μας δέκα χρόνια μετά την ηχηρή αποχώρησή του από την ελληνική αγορά.

«Έως το τέλος της τρέχουσας χρήσης αναμένεται να λειτουργούν 45 καταστήματα, τα 14 εκ των οποίων θα είναι εταιρικά», αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις της AVE για τη χρήση 2022, οι οποίες δημοσιοποιήθηκαν στα τέλη Σεπτεμβρίου.

Το deal με την αλυσίδα Economy

Προς αυτή την κατεύθυνση μάλιστα η Retail & More προχώρησε στην εξαγορά της εταιρείας Χουλιόπουλος ΕΠΕ, έναντι τιμήματος ύψους 3,15 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία Χουλιόπουλος διατηρεί έντεκα σούπερ μάρκετ στην Αθήνα με την επωνυμία Economy, τα οποία μετά την ολοκλήρωση του deal θα μετονομαστούν σε Carrefour Express.

Πρόκειται για μια εξαγορά η οποία είχε προαναγγελθεί στην οικονομική έκθεση της AVE. «Εντός Οκτωβρίου θα ολοκληρωθεί και τυπικά η οριστικά συμφωνηθείσα εξαγορά της αλυσίδας Economy που λειτουργεί αυτή τη στιγμή με έντεκα καταστήματα στην Αθήνα και η μετατροπή τους σε Carrefour Express. Να σημειωθεί ότι οι ετήσιες πωλήσεις της εν λόγω αλυσίδας για τη χρήση του 2022 ανήλθαν σε 10 εκατ. ευρώ», αναφερόταν χαρακτηριστικά.

30 καταστήματα Carrefour μέχρι στιγμής

Το σύνολο των καταστημάτων Carrefour τη δεδομένη στιγμή στην Ελλάδα ανέρχεται σε 30, με το τελευταίο να ξεκινά τη λειτουργία του μόλις πριν από δύο εβδομάδες στην Αγορά Μοδιάνο, την Κεντρική Αγορά Τροφίμων της Θεσσαλονίκης.

Τα 30 καταστήματα αφορούν σε δύο τύπους καταστημάτων και συγκεκριμένα σε Carrefour Market και Carrefour Express.

Υπενθυμίζεται εδώ πως η εταιρεία έχει επιστρέψει στην Ελλάδα με στόχο να αναπτύξει συνολικά πέντε βασικούς τύπους καταστημάτων, ανάλογα με τα δεδομένα και τις ιδιαίτερες συνθήκες της κάθε τοπικής αγοράς. Τα Carrefour Market αφορούν σε μεγαλύτερης επιφάνειας καταστήματα που μπορούν να «σταθούν» τόσο στα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια, προσφέροντας μια μεγάλη γκάμα φρέσκων και τοπικών προϊόντων, ενώ τα Carrefour Express έχουν χαρακτήρα convenience stores και μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες του κόσμου τόσο στις γειτονιές, όσο και στα κέντρα πόλεων.

Οι υπόλοιποι τύποι καταστημάτων που σχεδιάζεται να αναπτυχθούν σε δεύτερο χρόνο αφορούν στα Carrefour Bio, τα οποία προσφέρουν 100% βιολογικά και οικολογικά προϊόντα, τα SUPECO, τα οποία είναι parking discount stores - ένας τύπος καταστήματος που παρέχει επιλεγμένη γκάμα προϊόντων που καλύπτουν όλες τις ανάγκες των καταναλωτών στις εκάστοτε καλύτερες τιμές της αγοράς που θα δημιουργηθούν στις εισόδους των μεγάλων αστικών κέντρων - αλλά και το Carrefour Flash 10/10. Πρόκειται για έναν τύπο πλήρως αυτοματοποιημένων καταστημάτων, μικρής επιφάνειας, τα οποία η Carrefour δημιουργεί εντός των αστικών κέντρων, με βασικό χαρακτηριστικό την έλλειψη ταμείων και τη δυνατότητα που δίνεται στον πελάτη να εξυπηρετείται γρήγορα, ακολουθώντας τη φιλοσοφία 10/10, «10 δευτερόλεπτα για να ψωνίσετε και 10 δευτερόλεπτα για να πληρώσετε».

Τα σχέδια για 200 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας…

Όπως επίσης τονίζεται στις οικονομικές καταστάσεις της AVE, γίνονται προσπάθειες για τη δημιουργία 200 προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας Carrefour από Έλληνες παράγωγους προκειμένου αυτά να τοποθετηθούν στα καταστήματα και να ξεκινήσει και η εξαγωγική τους δραστηριότητα στις υπόλοιπες χώρες που δραστηριοποιείται το brand Carrefour από το 2024.

Επίσης εντείνεται η συνεργασία με την εταιρεία READY NUTRITION, βασικός μέτοχος της οποίας είναι ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, για την αποκλειστική διανομή του ενεργειακού ποτού READY στην Ελλάδα που ήδη έχει λανσαριστεί με τέσσερις γεύσεις από τον Ιούνιο του 2023, με έντονη διαφημιστική υποστήριξη σε TV commercial-digital-outdoors. Έχει γίνει ήδη τοποθέτηση σε 400 σημεία και σε 4.500 σημεία μικρής λιανικής, ενώ γίνονται επίσης ενέργειες για τοποθέτησή του και σε εναλλακτικά κανάλια διανομής όπως γυμναστήρια, αθλητικά σωματεία και ακαδημίες. Ταυτόχρονα έχουν γίνει προχωρημένες συζητήσεις για εξαγωγές στην Κύπρο μέσω μεγάλου ομίλου διανομής, ενώ παράλληλα αναμένεται και η έναρξη της παραγωγικής διαδικασίας στην Ευρώπη με στόχο την περαιτέρω μείωση του κόστους παραγωγής.

… και οι business στη Βουλγαρία

Όπως έγινε γνωστό, στις 26 Σεπτεμβρίου 2023 ιδρύθηκε θυγατρική εταιρεία στη Βουλγαρία με την επωνυμία Retail & More Bulgaria, ενώ στις 12 Οκτωβρίου υπεγράφη και το Master franchise agreement με το Group Carrefour στη Σόφια για τη Βουλγαρία. Η συμφωνία περιλαμβάνει την ανάπτυξη καταστημάτων με την επωνυμία Carrefour, Carrefour Express και Carrefour market. Ειδικότερα, προβλέπεται η δημιουργία 200 καταστημάτων στη Βουλγαρία σε βάθος πενταετίας τα οποία θα είναι εταιρικά και franchise. Ήδη υπάρχει συμφωνία με τοπική αλυσίδα (PARKMART) η οποία διαθέτει 34 καταστήματα για την άμεση μετατροπή τους σε Carrefour.

Επίσης ο όμιλος έλαβε τη στρατηγική απόφαση να αναπτυχθεί στον τομέα της αντιπροσώπευσης, διανομής και εμπορίας προϊόντων FMCG (ταχέως κινούμενα καταναλωτικά προϊόντα). Ξεκινώντας τη συνεργασία με σημαντικές εταιρείες όπως οι Ferro & ΡΟΥΜΕΛΗ Τυροκομικά, αποκτά μια ισχυρή βάση ανάπτυξης και εδραίωσής της στον χώρο αυτό, ενώ στα σχέδιά της είναι η περαιτέρω ανάπτυξη με άλλους οίκους και άλλες κατηγορίες προϊόντων.

Την άνοιξη του 2022 η επίσημη «επάνοδος» της Carrefour στην Ελλάδα

Η Retail & More μπορεί να ιδρύθηκε το 2021, ωστόσο ξεκίνησε τη λειτουργική της παρουσία το 2022 με το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων Carrefour στην Ελλάδα την περυσινή άνοιξη. Η πρώτη φάση ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων της Carrefour έγινε με τη μέθοδο του franchise, ενώ τα πρώτα πέντε καταστήματα εγκαινιάστηκαν σε τουριστικές περιοχές και δη σε Ζάκυνθο (δύο) και Χαλκιδική (τρία καταστήματα).

Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour έκανε την πρώτη της εμφάνιση στην ελληνική αγορά λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του ’90, μετά από στρατηγική συνεργασία με τη Μαρινόπουλος Α.Ε. που αποτέλεσε επί σειρά ετών τον μεγαλύτερο λιανεμπορικό όμιλο στην Ελλάδα. Τελικά, τον Ιούνιο του 2012, όταν η Ελλάδα βρισκόταν στο απόγειο της οικονομικής κρίσης, η Carrefour ανακοίνωσε την αποχώρησή της από την Ελλάδα, ταράζοντας συθέμελα το εγχώριο επιχειρείν και όχι μόνο. Οι Γάλλοι αποσύρθηκαν τότε από την ελληνική επιχειρηματική σκηνική, πουλώντας στη Μαρινόπουλος Α.Ε. το μερίδιό τους στην Carrefour - Μαρινόπουλος, το οποίο διαμορφωνόταν σε 50%.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider