«Σε ένα περιβάλλον συνεχώς αυξανόμενου ανταγωνισμού, με έντονες πληθωριστικές πιέσεις και ενεργειακές προκλήσεις όχι απλά υπερασπιστήκαμε τη θέση μας αλλά φέραμε και νέους συνδρομητές τόσο σε τηλεόραση όσο και σε τηλεφωνία και internet» ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΤΕ, κ. Μιχάλης Τσαμάζ, στους αναλυτές κατά την διάρκεια της σημερινής τηλεδιάσκεψης, χαρακτηρίζοντας τις πιέσεις που ασκήθηκαν στη μετοχή προσωρινές και το 3 τρίμηνο «σταθερό» από άποψη επιδόσεων.
- ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΟΤΕ: Συνεχιζόμενη αύξηση της κερδοφορίας στην Ελλάδα το γ' τρίμηνο, άνοδος 0,7% στο προσαρμοσμένο EBITDA
Αναφερθείς στην πτώση των εσόδων που καταγράφηκε σημείωσε ότι οφείλεται στην μείωση του wholesale αλλά και στην μείωση του τομέα του ICT, δεδομένου ότι κάποια έργα φρέναραν λόγω εκλογών ενώ άλλα αναθεωρήθηκαν λόγω φυσικών καταστροφών που συνέβησαν στη χώρα κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Ωστόσο, από τον Οκτώβριο τα ψηφιακά έργα μπαίνουν και πάλι σε τροχιά κι αναμένεται να δώσουν ισχυρή ώθηση τόσο κατά το τέταρτο τρίμηνο του έτους όσο και τον επόμενο χρόνο, δεδομένων και των σφιχτών χρονοδιαγραμμάτων του Ταμείου Ανάκαμψης.
Σε κάθε περίπτωση βέβαια, όπως ανέφερε ο κ. Τσαμάζ η μείωση των εσόδων στην Ελλάδα δεν επηρεάστηκε από την καρτοκινητή τις ευρυζωνικές υπηρεσίες και την τηλεόραση παρά τον συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό. Σε αυτόν άλλωστε, όπως σημείωσε ο ΟΤΕ έδωσε την απάντησή του επιτυγχάνοντας να διασφαλίσει τόσο την πελατειακή του βάση όσο και να υπερασπιστεί την εμπειρία των συνδρομητών.
«Στις αρχές της χρονιάς ξεκίνησε ένας πόλεμος τιμών από πλευράς των ανταγωνιστών μας, ο οποίος συνοδεύτηκε από εντατικές προωθητικές πρωτοβουλίες. Το δικό μας marketing team παρακολούθησε την αγορά, κατέγραψε την ανταπόκριση των πελατών και σχεδίασε τις δικές μας πρωτοβουλίες για να ανταποκριθεί στην πρόκληση. Στόχος μας ήταν να διασφαλίσουμε την εμπειρία των πελατών μας χωρίς να κανιβαλίσουμε την αγορά. Ο στόχος επετεύχθη και οι πρωτοβουλίες απέδωσαν καρπούς. Όχι μόνο δεν χάσαμε μερίδιο, αλλά καταφέραμε να αυξήσουμε την συνδρομητική μας βάση και να υπερασπιστούμε την ποιότητά μας» απάντησε ο επικεφαλής του ΟΤΕ ερωτηθείς για τον ανταγωνισμό. Όπως υπογράμμισε, συνέπεια του ανταγωνισμού, οι δαπάνες για μάρκετινγκ το γ’ τρίμηνο του έτους αυξήθηκαν κατά 5 εκατ. ευρώ. Απέφυγε ωστόσο να απαντήσει στο αν η εν λόγω προωθητική πολιτική θα συνεχιστεί, τονίζοντας ότι η όποια απόφαση θα εξαρτηθεί από τις ευρύτερες συνθήκες της αγοράς. «Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι το πλάνο μας δούλεψε και είμαστε πολύ χαρούμενοι γι' αυτό» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στο ίδιο μήκος κύματος δε, ο επικεφαλής του ΟΤΕ, σημείωσε μεν ότι δεν πρόκειται να αυξηθούν οι τιμές στα υπάρχοντα συμβόλαια, άφησε όμως ανοιχτό το ενδεχόμενο για αυξήσεις σε νέους συνδρομητές, δεδομένων των συνεχιζόμενων πληθωριστικών πιέσεων κι ανατιμήσεων. «Οι αποφάσεις για τους νέους συνδρομητές λαμβάνονται ανά περίστασή» επεσήμανε.
Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΤΕ «καταγράφηκε πρόοδος στους περισσότερους κλάδους δραστηριότητας του ομίλου και επιβεβαιώθηκε το γεγονός ότι ο Όμιλος βρίσκεται στο σωστό δρόμο για περαιτέρω ανάπτυξη και αύξηση μεριδίων παρά το περιβάλλον υψηλού κόστους και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό τα τελευταία τρίμηνα». Ερωτηθείς δε για το κόστος της ενέργειας επεσήμανε ότι ο Όμιλος έχει συνάψει νέες συμφωνίες οι οποίες προοικονομούν μια σχετική αύξηση από το 2024, η οποία όμως θα αντισταθμιστεί από τις λοιπές ενέργειες μείωσης του κόστους που προχωρά ο Οργανισμός.