«Προσκλητήριο» σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-Mytilineos, ΑΒΑΞ, Intrakat για οδικό ΣΔΙΤ 445 εκατ. ευρώ στη Β. Ελλάδα

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
«Προσκλητήριο» σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-Mytilineos, ΑΒΑΞ, Intrakat για οδικό ΣΔΙΤ 445 εκατ. ευρώ στη Β. Ελλάδα
Σε επόμενο στάδιο, αυτό του ανταγωνιστικού διαλόγου, εισέρχεται η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας. Τι θα κατασκευαστεί.

Σε επόμενο στάδιο εισέρχεται ένας μεγάλος διαγωνισμός για την υλοποίηση οδικού έργου, μέσω ΣΔΙΤ, στη Βόρεια Ελλάδα, εκτιμώμενης αξίας σχεδόν 445 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

Προ ημερών, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε το τεύχος Πρόσκλησης Υποβολής Συμμετοχής σε Διάλογο, Στάδιο Β.Ι της Β΄ Φάσης του Διαγωνισμού του έργου: «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση της Αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/ συντήρηση του τμήματος γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας με Σ.Δ.Ι.Τ.». Στη β’ φάση του διαγωνισμού, ήτοι στη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, επί της ουσίας θα καθοριστούν το τεχνικό και χρηματοδοτικό σκέλος του έργου.

Στη Β’ Φάση του Διαγωνισμού έχουν περάσει οι εξής όμιλοι και κοινοπραξίες, που είχαν εκδηλώσει και αρχικό ενδιαφέρον: α) ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, β) ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – MYTILINEOS, γ) ΑΒΑΞ, δ) INTRAKAT.

Ποιο είναι το έργο και η ΣΔΙΤ

Συνοπτικά ο ιδιώτης φορέας θα αναλάβει: Α. Τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων: — Μαυροβούνι – Έδεσσα (συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης του τμήματος με τον ισόπεδο κόμβο της περιφερειακής — οδού Έδεσσας), Α/Κ Μαυροβουνίου Α/Κ Ριζαρίου 9,423 χλμ. — Παράκαμψη Γιαννιτσών Α/Κ Γιαννιτσών , Α/Κ Παραλίμνης 8,913 χλμ. — Παράκαμψη Χαλκηδόνας , Α/Κ Χαλκηδόνας , Α/Κ Ελεούσας 6,340 χλμ. Β. Τη λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα γέφυρας Αξιού ποταμού – Έδεσσας συνολικού μήκους περίπου 52,326 χιλιομέτρων και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.

Η αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) σχετίζεται με τρία επιμέρους τμήματα από τα πέντε που διαιρείται η νέα χάραξη της οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (και συγκεκριμένα γέφυρα Αξιού ποταμού – Έδεσσας) ως εξής:

(α) Τμήμα παράκαμψης Χαλκηδόνας: νέα χάραξη της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Έδεσσας από την αρχή της οδού (που ορίζεται στο τέλος του υφιστάμενου τεχνικού γεφύρωσης του Αξιού ποταμού και των παραποτάμων του) έως το κατασκευασμένο τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας της οδού, συνολικού μήκους ~6,340 χλμ.

(β) Τμήμα παράκαμψης Πελλαίας χώρας: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα.

(γ) Τμήμα παράκαμψης Γιαννιτσών: το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 14.078,33 μ., κάθετων οδών συνολικού μήκους 254,19 μ., δεκατεσσάρων (14) γεφυρών (και κάτω ή άνω διαβάσεων) συνολικού μήκους περίπου 363,41 μ., εικοσιτριών (23) κιβωτοειδών ή σωληνωτών οχετών, ένα τοίχο αντιστήριξης 110 μ. περίπου, δύο (2) ανισόπεδων κόμβων, εξήντα (60) ισόπεδων κόμβων (οι περισσότεροι στις διασταυρώσεις των παράπλευρων οδών) , εικοσιπέντε (25) ιρλανδικών διαβάσεων.

(δ) Τμήμα Μελίσσι – Μαυροβούνι: το τμήμα αυτό αποτελεί τμήμα της νέας Εθνικής Οδού αρ. 2 και έχει ήδη κατασκευασθεί με διατομή πλάτους (11 μ.) συμπεριλαμβανομένης ΛΕΑ και (13 μ.) με τα ερείσματα. Υπάρχει πρόβλεψη αργότερα να αποκτήσει το τυπικό πλάτος της διατομής β4ν*σ όπως και τα νέα τμήματα που θα κατασκευασθούν με την παρούσα σύμπραξη.

(ε) Τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα: το προς κατασκευή οδικό έργο, αφορά την βελτίωσης της Ε.Ο.2 στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και συγκεκριμένα στο οδικό υποτμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα. Ειδικότερα το προς μελέτη τμήμα «Μαυροβούνι – Έδεσσα», ανήκει στο νομό Πέλλας και αποτελεί νέα χάραξη της οδού με παράπλευρες οδούς (service road), για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων.

Η διάρκεια της σύμπραξης θα ανέρχεται κατά μέγιστο σε τριάντα (30) έτη (3 έτη κατασκευαστική περίοδος και 27 έτη συντήρησης και λειτουργίας). Η διάρκεια της σύμπραξης θα οριστικοποιηθεί κατά το Στάδιο Β.Ι (διάλογος) της διαδικασίας ανάθεσης.

Η Αναθέτουσα Αρχή, μετά την έναρξη λειτουργίας του Έργου, θα καταβάλει στον Ι.Φ.Σ. πληρωμές διαθεσιμότητας, που έχουν ενδεικτικά εκτιμηθεί σε καθαρά παρούσα αξία, σε τιμές έτους 2022, στο ποσό των 358.800.000 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α.. Ο ακριβής προϋπολογισμός των πληρωμών διαθεσιμότητας που θα καταβληθούν στον Ι.Φ.Σ. θα καθοριστεί βάσει των αποτελεσμάτων του διαλόγου κατά το Στάδιο Β.Ι της Β’ Φάσης του Διαγωνισμού και θα συμπεριληφθεί στην Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή: Το 2024 σε «φουλ» λειτουργία το mega ΣΔΙΤ διαχείρισης απορριμμάτων Πελοποννήσου – «Παγωμένοι» διαγωνισμοί 760 εκατ. στην Αττική  

gazzetta
gazzetta reader insider insider