Η Maersk και η CMA CGM, δύο από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο, θα επιβάλουν πρόσθετες χρεώσεις στο μεταφορικό τους έργο αφού αποφάσισαν να επαναδρομολογήσουν τα πλοία τους ύστερα από τις επιθέσεις των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα.
Οι πρόσθετες χρεώσεις, που έχουν σχεδιαστεί για να καλύψουν τα έξοδα απ' τα μεγαλύτερα ταξίδια των πλοίων γύρω από την Αφρική, σε σύγκριση με τις διαδρομές μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, θα αυξήσουν το κόστος για τις θαλάσσιες μεταφορές- κάτι που αναμενόταν από τη στιγμή που οι αντάρτες Χούτι της Υεμένης άρχισαν να στοχοθετούν διερχόμενα πλοία.
Η Maersk και η CMA CGM είναι δύο από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν αναστείλει τη διέλευση πλοίων μέσω της Ερυθράς Θάλασσας που συνδέεται με τη Διώρυγα του Σουέζ, ανακατευθύνοντας τα πλοία τους γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στο νότιο άκρο της Αφρικής.
Επικαλούμενη «σοβαρές λειτουργικές διαταραχές», η Maersk ανακοίνωσε ότι οι πρόσθετες χρεώσεις περιλαμβάνουν την επιβάρυνση άμεσης διακοπής της συγκοινωνίας (TDS) για την κάλυψη πρόσθετων εξόδων που σχετίζονται με το μεγαλύτερο ταξίδι, καθώς και επιβάρυνση περιόδου αιχμής (PSS) από την 1η Ιανουαρίου.
Συνολικά, ένα τυπικό κοντέινερ 20 ποδιών που ταξιδεύει από την Κίνα στη Βόρεια Ευρώπη αντιμετωπίζει μια επιπλέον χρέωση 700 δολαρίων, με την TDS χρέωση να φτάνει τα 200 δολάρια και την PSS 500 δολάρια, ανέφερε η Maersk.
Ανάλογες επιβαρύνσεις θα έχουν και τα ναύλα των εμπορευματοκιβωτίων με προορισμό την ανατολική ακτή της Βόρειας Αμερικής, με την έξτρα χρέωση να ανέρχεται στα 500 δολάρια.
Η Maersk ανέφερε επίσης ότι τα δρομολόγια σε άλλα μέρη του δικτύου της θα επηρεαστούν από τη διακοπή του Σουέζ, προκαλώντας πρόσθετες χρεώσεις έκτακτης ανάγκης σε ένα ευρύ φάσμα προορισμών.
Η CMA CGM ανακοίνωσε επίσης αυξήσεις, συμπεριλαμβανομένων επιπλέον 325 δολαρίων ανά εμπορευματοκιβώτιο 20 ποδιών στη διαδρομή Βόρεια Ευρώπη προς Ασία, και 500 δολαρίων ανά εμπορευματοκιβώτιο 20 ποδιών από την Ασία και με προορισμό τη Μεσόγειο.
Οι αυξήσεις στις χρεώσεις είναι μέρος του σχεδίου έκτακτης ανάγκης για αλλαγή δρομολογίων πλοίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, ανέφερε η ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα τη Γαλλία, η οποία επαναδρομολόγησε 22 πλοία της.