Καλύτερη αντιμετώπιση από τις αλυσίδες σουπερμάρκετ έχουν όσοι προμηθευτές έχουν στραφεί κατά της συμφωνίας του Μαρινόπουλου με τον Σκλαβενίτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, όσοι προμηθευτές έχουν αντιταχθεί στη μεγαλύτερη σχέδιο επιχειρηματικής διάσωσης που πραγματοποιείται στη χώρας μας και που προβλέπει το κούρεμα των υποχρεώσεων προς τους προμηθευτές κατά 50%, δεν έχουν δεχτεί κρούσεις από τις υπόλοιπες αλυσίδες σουπερμάρκετ να περικόψουν και αυτοί με τη σειρά τους τις υποχρεώσεις τους προς αυτές.
«Οι προμηθευτές αυτοί εξαιρούνται από τις συζητήσεις που πραγματοποιούνται αυτή την περίοδο με τις αλυσίδες σουπερμάρκετ, προκειμένου να υπάρξει haircut στις υποχρεώσεις τους ή τους ζητούν άλλου είδους παροχές», επισημαίνει στο insider.gr παράγοντας της αγοράς.
Να σημειωθεί ότι μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας του Μαρινόπουλου με τον Σκλαβενίτη, μεγάλες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου απαιτούν πλέον από τους προμηθευτές τους μεγαλύτερες παροχές ή καλύτερη τιμολογιακή πολιτική ακόμα και ανάλογες του κουρέματος που έκαναν στη Μαρινόπουλος, ανοίγοντας έτσι ένα ντόμινο ανακατατάξεων το οποίο προκαλεί φόβο στην αγορά με δεδομένο ότι το επόμενο διάστημα θα επιχειρηθούν από τις τράπεζες και άλλα σχέδια αναδιάρθρωσης επιχειρήσεων σε άλλους κλάδους της οικονομίας.
Έτσι, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ποιες θα είναι τότε οι ορέξεις που θα ανοίξουν σε βάρος προμηθευτριών επιχειρήσεων που θα αναγκαστούν να κουρέψουν και πάλι οφειλές πελατών τους. Υπογραμμίζοντας παράλληλα τον κίνδυνο που δημιουργείται αρκετοί να μην συναινούν στις αναδιαρθρώσεις υπό το φόβο της επόμενης ημέρας.
Και μπορεί η οικογένεια Σκλαβενίτη να ήταν, σύμφωνα με πληροφορίες, να μην ήθελε υπάρξει κούρεμα προς του προμηθευτές καθώς εκτιμούσε ότι θα δημιουργηθούν στρεβλώσεις στην αγορά, εντούτοις, οι τράπεζες είχαν διαφορετική άποψη.
Αν δεν υπήρχε haircut δεν θα μπορούσε να προχωρήσει και το σχέδιο διάσωσης της Μαρινόπουλος.
Έρχεται πόλεμος τιμών και προσφορών
Με πόλεμο τιμών αλλά και προσφορών αναμένεται να ενταθεί μέσα στο 2017 η μάχη – που μόλις ξεκίνησε – στο λιανεμπόριο τροφίμων.
Ήδη οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς, στην προσπάθεια να παγιώσουν τις ανακατατάξεις που ολοκληρώθηκαν τους προηγούμενους μήνες με την κατάρρευση της Μαρινόπουλος, θα ρίξουν όλα τα όπλα που διαθέτουν στην φαρέτρα τους.
Ο πόλεμος τιμών αλλά και προσφορών αναμένεται να κορυφωθεί μέσα στο επόμενο διάστημα, προκειμένου οι αλυσίδες να διατηρήσουν τα μερίδια αγοράς που κατάφεραν να κερδίσουν, μετά τις τελευταίες αλλαγές στο λιανεμπόριο τροφίμων.
Κερδισμένοι από αυτό τον πόλεμο αναμένεται να βγουν οι καταναλωτές, οι οποίοι αν αξιοποιήσουν τον «πόλεμο των προσφορών», τότε, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς το όφελος μπορεί να φτάσει ακόμη και στα 500 ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 14% της μέσης ετήσιας δαπάνης που πραγματοποιεί ένα νοικοκυριό για την αγορά τροφίμων.