Το 13% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της απολύει η εταιρεία λιανικής πώλησης οικιακών ειδών, Wayfair, καθώς προσπαθεί να περιορίσει τη δομή του περικόπτοντας τις διαστρωματώσεις του management και να μειώσει το κόστος, όπως ανακοίνωσε την Παρασκευή.
Η εταιρεία σχεδιάζει να απολύσει περίπου 1.650 υπαλλήλους, συμπεριλαμβανομένου του 19% της εταιρικής της ομάδας, με έμφαση σε άτομα σε διοικητικές και ηγετικές θέσεις.
Η αναδιάρθρωση είναι η τρίτη που εφαρμόζει η Wayfair από το καλοκαίρι του 2022 και αναμένεται να εξοικονομήσει την εταιρεία περίπου 280 εκατ. δολάρια.
«Οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν σήμερα αντικατοπτρίζουν μια επιστροφή στις βασικές αρχές μας για την κατανομή των πόρων», δήλωσε ο CEO και συνιδρυτής της Wayfair, Niraj Shah, σύμφωνα με το CNBC. «Αν και η επίμονη αδυναμία της κατηγορίας καθιστά την αύξηση των εσόδων δύσκολη, παραμένουμε ενθαρρυμένοι από τα μετοχικά κέρδη μεριδίων που συνεχίζουμε να βλέπουμε».
Οι απολύσεις έρχονται σε συνέχεια αντίστοιχων κινήσεων από τις Hasbro, Etsy και Macy’s καθώς οι εταιρείες λιανικής αντιμετωπίζουν επιβράδυνση ζήτησης και αβέβαιη οικονομία.
Στο αποκορύφωμα της εορταστικής περιόδου αγορών στα μέσα Δεκεμβρίου, η Hasbro και η Etsy ανακοίνωσαν μειώσεις προσωπικού κατά 1.100 και 225 εργαζομένους, αντίστοιχα, και την Πέμπτη, η Macy's δήλωσε ότι σχεδιάζει να περικόψει περισσότερους από 2.300 υπαλλήλους ή το 3,5% του εργατικού δυναμικού της ενώ έχει επίσης σχέδια να κλείσει πέντε πολυκαταστήματά της.
Η Wayfair σχολίασε πως οι περικοπές δεν σχετίζονταν με τις επιδόσεις του τέταρτου τριμήνου, αλλά ήταν μάλλον μια προληπτική κίνηση για να επιστρέψει η εταιρεία στη βασική της δομή.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η Wayfair είδε την επιχείρησή της να εκρήγνυται καθώς οι εγκλωβισμένοι στο σπίτι καταναλωτές χρησιμοποίησαν τα δολάρια από τα προγράμματα τόνωσης της οικονομίας και αποταμιεύσεις για να αγοράσουν οικιακά αγαθά όπως έπιπλα και διακόσμηση, με αποτέλεσμα η Wayfair να αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των εργαζομένων της.
Ωστόσο, καθώς ο αντίκτυπος του κορονοϊού άρχισε να μειώνεται, ο τομέας των οικιακών ειδών συνολικά άρχισε να παρουσιάζει μείωση της ζήτησης. Ως αποτέλεσμα, η Wayfair χρειάστηκε να κάνει περικοπές για να διασφαλίσει ότι τα επίπεδα στελέχωσης της είναι ανάλογα με τον όγκο των εργασιών που κάνει.