ΑΓΝΟ: Το δυναμικό comeback στα ράφια και η δεύτερη ευκαιρία «ζωής» - Οι στόχοι της επόμενης ημέρας

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
ΑΓΝΟ: Το δυναμικό comeback στα ράφια και η δεύτερη ευκαιρία «ζωής» - Οι στόχοι της επόμενης ημέρας
Με 21 προϊόντα επανασυστήνεται στο κοινό η ιστορική γαλακτοβιομηχανία. Νέο κεφάλαιο ανοίγει για την εταιρεία μετά την απόκτησή της από τον όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία το 2022. Τι οραματίζεται ο νέος «ιδιοκτήτης» και ποιους στόχους θέτει για το άμεσο μέλλον.

Να επανασυστηθούν στο ελληνικό κοινό, που τόσο τα αγάπησε αλλά και τα στήριξε στο παρελθόν, επιχειρούν τα προϊόντα της ιστορικής γαλακτοβιομηχανίας ΑΓΝΟ, τα οποία εδώ και περίπου τρεις μήνες φιγουράρουν εκ νέου σε επιλεγμένα σημεία πώλησης της Βορείου Ελλάδας, μετά από αρκετά χρόνια απουσίας.

Το τελευταίο διάστημα και με εντατικούς ρυθμούς, ο νέος ιδιοκτήτης της ΑΓΝΟ, ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία των αδελφών Σαράντη, έχει θέσει σε πλήρη εφαρμογή το σχέδιο μετάβασης της ΑΓΝΟ στη νέα εποχή.

Με 21 προϊόντα στα ράφια της Μακεδονίας

Από τον περασμένο Νοέμβριο, το σήμα ΑΓΝΟ βρίσκεται στα ράφια αλυσίδων σούπερ μάρκετ και αρκετών σημείων μικρής αγοράς στη Θεσσαλονίκη και ακόμη 10 νομών της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας.

Η ΑΓΝΟ επιστρέφει μέσα από έναν πλήρη κατάλογο 21 προϊόντων που περιλαμβάνουν λευκό γάλα φρέσκο και παρατεταμένης διάρκειας, το αγαπημένο σοκολατούχο γάλα coco milk, θρεπτικό κεφίρ απλό και με γεύσεις, αριάνι, στραγγιστό και παραδοσιακό γιαούρτι αλλά και Μακεδονίτικης συνταγής γλυκίσματα κρέμα και ρυζόγαλο.

Συνεργασίες με νέα σούπερ μάρκετ και υπό εξέταση η παραγωγή παγωτού

Όπως αποκάλυψε στο πλαίσιο εκδήλωσης στη Θεσσαλονίκη, το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικά Γαλακτοκομεία, Στέλιος Σαράντης «τους επόμενους μήνες, θα προσπαθήσουμε να εκκινήσουμε συνεργασίες με αλυσίδες σούπερ μάρκετ αλλά και σημεία μικρής αγοράς που μέχρι πρότινος δεν κατέστη δυνατόν».

Η επέκταση άλλωστε της παρουσίας των προϊόντων ΑΓΝΟ στην υπόλοιπη χώρα βρίσκεται στα άμεσα πλάνα του ομίλου.

Εφόσον δε «η ανταπόκριση του κόσμου συνεχίσει να είναι θετική, θα αρχίσουμε τις συζητήσεις σχετικά με την αξιοποίηση, παραγωγικά πια, του εργοστασίου του Λαγκαδά όπου δεν πρέπει να ξεχνάμε πως υπάρχει και εξοπλισμός παραγωγής παγωτού», εξήγησε επίσης.

«Με προσεκτικά βήματα, αλλά με μεγάλη όρεξη από μέρους μας, κάναμε και συνεχίζουμε τα πρώτα βήματα στην αγορά και επιτρέψτε μου να πω ότι τα πρώτα μηνύματα κρίνονται θετικά ως προς την αποδοχή των προϊόντων. Προσπαθήσαμε και θα προσπαθούμε πάντα να επαναφέρουμε τις μνήμες, τις γεύσεις και τις μυρωδιές που όλοι οι Μακεδόνες είχαν ταυτίσει με τα προϊόντα ΑΓΝΟ», σημείωσε επίσης ο κ. Σαράντης.

Να σημειωθεί εδώ ότι το γάλα για την παραγωγή των προϊόντων ΑΓΝΟ συλλέγεται αποκλειστικά από φάρμες των περιοχών του Σοχού, του Λαγκαδά, της Νέας Απολλωνίας και του Πεντάλοφου.

Τα προϊόντα άλλωστε φτιάχνονται με σεβασμό στις παλιές συνταγές αλλά με τους πιο σύγχρονους ελέγχους που εξασφαλίζουν την αυθεντική γεύση ΑΓΝΟ.

Πώς ξεκίνησε η νέα εποχή

Ήταν τον Μάρτιο του 2022 όταν μετά τον τελευταίο – χρονικά – πλειστηριασμό, οι εγκαταστάσεις του Λαγκαδά και το εμπορικό σήμα της ΑΓΝΟ πέρασαν στην οικογένεια των Ελληνικών Γαλακτοκομείων, «κλείνοντας» έτσι έναν κύκλο άγονων πλειστηριασμών για την πιο αναγνωρίσιμη μάρκα γαλακτοκομικών προϊόντων της Βόρειας Ελλάδας.

Ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία αποφάσισε να δώσει νέα «ζωή» στην ΑΓΝΟ, σε μια εταιρεία που χάραξε μια σημαντική επιχειρηματική διαδρομή, συντροφεύοντας με τα προϊόντα της τους Έλληνες για σχεδόν 70 χρόνια.

Μετά τον διαγωνισμό, το νέο κεφάλαιο για την ΑΓΝΟ είχε ήδη ξεκινήσει. Σύμφωνα με τον κ. Σαράντη, ακολούθησε προσεκτικός σχεδιασμός της νέας εικόνας των προϊόντων, διατηρώντας στοιχεία ορόσημα της μάρκας, όπως το κόκκινο λογότυπο που είναι το σήμα κατατεθέν της αλλά και το κόκκινο εμβληματικό χρώμα, εκσυγχρονίζοντας ταυτόχρονα τις συσκευασίες της λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες του σήμερα και διατηρώντας τις μνήμες του χθες.

Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις στα υφιστάμενα εργοστάσια του ομίλου ειδικά για τις ανάγκες παραγωγής των προϊόντων ΑΓΝΟ.

Τι θα γίνει με το εργοστάσιο στον Λαγκαδά

Η πορεία δε των προϊόντων στην αγορά θα είναι εκείνη που θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό και τις επόμενες κινήσεις του νέου ιδιοκτήτη ως προς την «αφύπνιση» του εργοστασίου της ΑΓΝΟ στον Λαγκαδά.

Υπενθυμίζεται ότι οι μηχανές του εργοστασίου της ΑΓΝΟ σίγησαν τον Μάρτιο του 2013, ενώ, όπως είχε δηλώσει την άνοιξη του 2022 ο πρόεδρος του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία, Δημήτρης Σαράντης, το εργοστάσιο απαιτεί μια επένδυση της τάξης των 50-100 εκατ. ευρώ για να τεθεί εκ νέου σε λειτουργία, μετά την εγκατάλειψή του.

Το εργοστάσιο βρίσκεται σε ένα μεγάλο οικόπεδο, εμβαδού άνω των 130 στρεμμάτων. «Η εγκατάσταση είναι απαξιωμένη, επειδή είναι χρόνια κλειστή. Οτιδήποτε βρίσκεται εκεί, πρακτικά δεν δουλεύει…», σχολίαζε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Σαράντης. «Από τη στιγμή που θα έχουμε τα δεδομένα για το ποια είναι η αποδοχή των προϊόντων στην αγορά, θα χρειαστούμε περίπου τρία χρόνια για να αποκαταστήσουμε το εργοστάσιο, το οποίο θα πρέπει να γίνει υπεραυτόματο και να πληροί όλες τις αναγκαίες προδιαγραφές, για αυτό και απαιτεί υψηλή επένδυση» εξηγούσε επίσης.

Μια… αγνή ιστορία από το 1950 και οι περιπέτειες που ακολούθησαν

Η ΑΓΝΟ ιδρύθηκε ως συνεταιριστική γαλακτοβιομηχανία το 1950 από την ΕΑΣΘ (Ένωση Αγελαδοτροφικών Συνεταιρισμών Θεσσαλονίκης), με έδρα τη Θεσσαλονίκη.

Πολύ γρήγορα και δη το 1955 έγινε η πρώτη βιομηχανία παραγωγής παστερίωσης και εμφιάλωσης γάλακτος στη Βόρεια Ελλάδα, στο πρώτο της εργοστάσιο στην Σταυρούπολη.

Σταδιακά, τα προϊόντα ΑΓΝΟ – γάλα, γιαούρτια, τυροκομικά προϊόντα, βούτυρα, παγωτά – άρχισαν να μπαίνουν σε κάθε σπίτι.

Με την πάροδο των ετών, η εταιρεία κέρδισε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και έτσι αποφασίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1980 να μεταφερθεί σε νέο υπερσύγχρονο βιομηχανοστάσιο, στην περιοχή του Λαγκαδά, με σκοπό την αύξηση της δυναμικότητας παραγωγής. Από εκείνη την περίοδο και αργότερα, άρχισαν τα προβλήματα λόγω κακοδιαχείρισης των διοικήσεων αλλά και λόγω λανθασμένων εμπορικών πρακτικών.

Η κατασκευή του εργοστασίου ήταν μια πάρα πολύ μεγάλη επένδυση, οξύνοντας τις οικονομικές πιέσεις για την ΑΓΝΟ.

Κι ενώ τα προβλήματα διογκώνονταν, η Αγροτική Τράπεζα αποφάσισε να θέσει την ΑΓΝΟ λίγο πριν την αυγή του 2000 σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης εν λειτουργία.

Λίγα χρόνια αργότερα, η έτερη γαλακτοβιομηχανία της Βορείου Ελλάδας, η Κολιός, αναδείχθηκε πλειοδότης του διαγωνισμού της Αγροτικής Τράπεζας, αποκτώντας την ΑΓΝΟ.

Καθώς η πολυαναμενόμενη οικονομική άνθηση της ΑΓΝΟ δεν επήλθε ποτέ και τα χρέη συσσωρεύονταν, την άνοιξη του 2013 η εταιρεία οδηγήθηκε στην πτώχευση και τα προϊόντα της χάθηκαν από τα ράφια και τα ψυγεία των σούπερ μάρκετ… Όπως όμως αποδείχθηκε, για λίγο… Γιατί τώρα η ΑΓΝΟ επιστρέφει.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Ακτοπλοΐα: Αντίστροφη μέτρηση για τις αυξήσεις στις γραμμές της Κρήτης – Οι «ελιγμοί» της Minoan μέσω Μήλου

Εξωδικαστικός: Μεγαλύτερα «κουρέματα» οφειλών, σταθερό επιτόκιο στις ρυθμίσεις

Ξεκινά τη Δευτέρα η διαβούλευση για το νέο κατώτατο μισθό - Πού «κλειδώνει» η αύξηση του Απριλίου

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider