Η Chevron στέλνει φορτία του πετρελαίου από το Καζακστάν (CPC Blend) στην Ασία γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στην Αφρική και όχι μέσω της Ερυθράς Θάλασσας για να αποφύγει τον κίνδυνο επιθέσεων από τους Χούθι της Υεμένης, σύμφωνα με τρεις πηγές του κλάδου και δεδομένα παρακολούθησης πλοίων της LSEG.
Οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν Χούθι έχουν κλιμακώσει τις επιθέσεις εναντίον πλοίων παρά τις τελευταίες αεροπορικές επιδρομές των ΗΠΑ, με αποτέλεσμα όλο και περισσότερα πλοία αποφεύγουν τον διάπλου της Ερυθράς Θάλασσας και τη διώρυγα του Σουέζ - τη συντομότερη θαλάσσια διαδρομή μεταξύ Ευρώπης και Ασίας.
Το αργό πετρέλαιο από το Καζακστάν φορτώνεται στον ρωσικό τερματικό σταθμό Yuzhnaya Ozereevka στη Μαύρη Θάλασσα, κοντά στο Novorossisk. Η συνήθης διαδρομή για τα φορτία προς την Ασία είναι από τη Μαύρη Θάλασσα, στη Μεσόγειο και στη συνέχεια νότια μέσω της διώρυγας του Σουέζ. Η πλεύση δυτικά μέσω της Μεσογείου και στη συνέχεια νότια γύρω από την Αφρική προσθέτει πολλές ημέρες στο ταξίδι και ανεβάζει το κόστος μεταφοράς. Το μεγαλύτερο μέρος του αργού πετρελαίου προέρχεται από το Καζακστάν, αλλά ένα μέρος προέρχεται από ρωσικές εταιρείες.
Οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα και η εκτίναξη του κόστους των μεταφορών φαίνεται να περιορίζουν τις ροές του CPC Blend προς την Ασία. Εκτιμάται πως οι συνολικές μεταφορές έχουν μειωθεί περισσότερο από το μισό, σε 550.000 μετρικούς τόνους τον Ιανουάριο, από 1,2 εκατομμύρια τόνους τον Δεκέμβριο.
Η Chevron, της οποίας η εταιρεία Tengizchevroil του Καζακστάν είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας μείγματος CPC του Καζακστάν, αρνήθηκε να σχολιάσει. «Η Chevron θα συνεχίσει να αξιολογεί ενεργά την ασφάλεια των δρομολογίων στην Ερυθρά Θάλασσα και σε ολόκληρη τη Μέση Ανατολή και θα λαμβάνει αποφάσεις με βάση τις τελευταίες εξελίξεις», ανέφερε η εταιρεία απαντώντας στα αιτήματα του Reuters για σχολιασμό.