Ένα φιλόδοξο πενταετές πλάνο για το διάστημα 2024-2028 παρουσίασε ο όμιλος Σαράντη, εξακολουθώντας να αναζητά ευκαιρίες ανάπτυξης σε αγορές που εμφανίζουν προοπτικές, αλλά και να ψάχνει νέες εξαγορές, ικανές να αποφέρουν σημαντικές συνέργειες.
Ο όμιλος, άλλωστε, βρίσκεται σε τροχιά μετασχηματισμού, καθώς από μια εμπορική εταιρεία στο παρελθόν, έχει καταστεί σήμερα μια άκρως παραγωγική εταιρεία. «Η Σαράντης είναι διαφορετική, δεν υπάρχει άλλη εταιρεία στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη που να έχει καταναλωτικά προϊόντα και να μην είναι πολυεθνική», τόνισε χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου, Γιάννης Μπούρας, κατά τη διάρκεια του χθεσινού investor day. «Επιθυμούμε να φτιάξουμε μια μηχανή που να παράγει οργανική ανάπτυξη», σημείωσε από την πλευρά του ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου, Χρήστος Βάρσος.
Επενδύσεις 81 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας
Στον πυρήνα του πενταετούς αναπτυξιακού πλάνου του ομίλου βρίσκονται επενδύσεις ύψους 81 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, 25 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για τη δημιουργία νέου κέντρου διανομής στα Οινόφυτα, εκεί όπου βρίσκεται και το εργοστάσιο της εταιρείας, 12 εκατ. ευρώ αφορούν σε επενδύσεις ψηφιακού μετασχηματισμού, ενώ ένα ποσό της τάξης των 14 εκατ. ευρώ προορίζεται για την πολωνική Stella Pack, η απόκτηση της οποίας ολοκληρώθηκε τον περασμένο Ιανουάριο, ενώ τα οφέλη της ενοποίησης αναμένεται να γίνουν ορατά τους επόμενους μήνες. Παράλληλα, 30 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την κάλυψη έτερων αναγκών του ομίλου.
Πλώρη για πωλήσεις 740 εκατ. ευρώ το 2028
Σύμφωνα με τη διοίκηση, το πενταετές πλάνο ανάπτυξης του ομίλου έχει δύο ορόσημα, το 2026 και το 2028. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, το 2026 οι πωλήσεις του ομίλου αναμένονται στα 660 εκατ. ευρώ με τα EBITDA στα 100 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2028 προβλέπονται πωλήσεις ύψους 740 εκατ. ευρώ και EBITDA στα 120 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται εδώ ότι το 2023 ο όμιλος Σαράντης κατέγραψε τις ισχυρότερες πωλήσεις στην ιστορία του, οι οποίες ανήλθαν σε 482,2 εκατ. ευρώ έναντι 445,1 εκατ. ευρώ το 2022, αυξημένες κατά 8,3%. Τα ΕΒΙΤDA ανήλθαν σε 61,6 εκατ. ευρώ.
Στόχος μια εξαγορά κάθε χρόνο ή κάθε δύο έτη
Στο μέτωπο των εξαγορών η στόχευση του ομίλου είναι σαφής: «Θέλουμε μια εξαγορά τον χρόνο ή κάθε δύο χρόνια και αυτό δεν θα σταματήσει. Οι εξαγορές παραμένουν το ισχυρό σημείο του Σαράντη», τόνισε η διοίκηση, σπεύδοντας ωστόσο να διευκρινίσει πως στην κατηγορία της φροντίδας σπιτιού (household) δεν υπάρχουν πια ευκαιρίες στο μέγεθος της Stella Pack και πιθανότατα έχει ολοκληρωθεί ο κύκλος των εξαγορών σε αυτή την κατηγορία. Επομένως, οι προτεραιότητες για εξαγορές επικεντρώνονται στις κατηγορίες προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς στις χώρες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης. «Υπάρχουν ευκαιρίες που μας ενδιαφέρουν αλλά δεν έχει γίνει καμία προς το παρόν συζήτηση», επισημάνθηκε.
Οι Φιλιππίνες και οι προοπτικές επέκτασης σε νέες αγορές στην Ασία
Πέραν των αγορών της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης, στο ραντάρ της εταιρείας βρίσκονται κι άλλες αγορές. Ο όμιλος εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο επέκτασης σε επιλεγμένες χώρες της Ασίας, κάνοντας λόγο για μια πολλά υποσχόμενη αγορά για τα προϊόντα ομορφιάς και δερμοκαλλυντικών.
Τη δεδομένη χρονική στιγμή προχωρά στο λανσάρισμα του brand Clinea στις Φιλιππίνες, στην οποία έχει παρουσία ήδη τρία χρόνια με το brand Bioten.
Στόχος είναι η επέκταση του brand Bioten και σε άλλες αγορές, ενώ εξετάζονται και οι προοπτικές που εμφανίζουν Μέση Ανατολή και Ασία.