Τα μερίδια αγοράς που της αξίζουν διεκδικεί η ΜΕΒΓΑΛ, έχοντας ήδη γυρίσει σελίδα μετά τις οικογενειακές έριδες και τον «εμφύλιο» των μετόχων που στιγμάτισαν τα προηγούμενα χρόνια την επιχειρηματική της πορεία.
«Με βήματα σοβαρά και σταθερά προσπαθούμε να ξαναπάρουμε το μερίδιο που μας αξίζει», δήλωσε χθες η πρόεδρος της ιστορικής γαλακτοβιομηχανίας, Μαίρη Χατζάκου, στο περιθώριο εκδήλωσης της EY Ελλάδος, κατά τη διάρκεια της οποίας έλαβε, μάλιστα, το Βραβείο Επιχειρηματικής Ανθεκτικότητας.
Στα 185 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2023
Σύμφωνα με τη «σιδηρά» κυρία της ΜΕΒΓΑΛ, το 2023 έκλεισε για την εταιρεία με τζίρο ύψους 185 εκατ. ευρώ, έναντι τζίρου 153 εκατ. ευρώ το 2022. Ο σημερινός τζίρος δε είναι υψηλότερος έναντι των επιπέδων της «ταραχώδους» εποχής το 2006, όταν η κυρία Χατζάκου βρέθηκε εκτός ΜΕΒΓΑΛ, λόγω της διαμάχης των μετόχων.
«Το 2006 άφησα την εταιρεία με τζίρο 179 εκατ. ευρώ και σήμερα είναι με 185 εκατ. ευρώ», τόνισε χαρακτηριστικά. «Δυστυχώς η ΜΕΒΓΑΛ σαν εταιρεία ταλαιπωρήθηκε επειδή υπήρξαν οικογενειακές έριδες. Το 2016 που επιστρέψαμε σαν οικογένεια, επαναφέραμε τζίρο και εξαγωγές», πρόσθεσε.
Ανοίγονται συνεχώς νέες αγορές
Ταυτόχρονα υπενθύμισε ότι στο πλαίσιο υλοποίησης του στρατηγικού της πλάνου, η ΜΕΒΓΑΛ εστιάζει στην περαιτέρω ενδυνάμωση της παρουσίας της στις διεθνείς αγορές, καθώς και στη διείσδυση σε νέες αγορές και κανάλια διανομής. Οι εξαγωγές της άλλωστε ανέρχονται πλέον στο 38% του συνολικού κύκλου εργασιών της. «Εκτός από τις ΗΠΑ και τις ευρωπαϊκές αγορές, ανοίγονται συνεχώς καινούριες αγορές στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Ασία και δη την Ινδία», ανέφερε στη συνέχεια η κυρία Χατζάκου.
Η γαλακτοβιομηχανία έχει αναπτύξει εξαγωγική δραστηριότητα από το 1985 και πλέον εξάγει τα προϊόντα της σε 35 χώρες του κόσμου.
«Μόνο στην Ιταλία, το μερίδιο αγοράς μας στο γιαούρτι ξεπερνά το 7%», συμπλήρωσε, για να επισημάνει πως «πλέον τα ελληνικά προϊόντα τα γνωρίζει ο κόσμος και αρέσουν πολύ. Τα εθνικά προϊόντα είναι η περιουσία της χώρας».
Ανοίγει τις πύλες του το νέο εργοστάσιο
Σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, εξήγησε πως η βαρύτητα έχει πέσει στο γιαούρτι και τα τυροκομικά προϊόντα. Προς αυτή την κατεύθυνση μάλιστα, ανοίγει τις πύλες του από το Σάββατο το νέο εργοστάσιο της εταιρείας για την παραγωγή φέτας, σε μια επένδυση ύψους 20 εκατ. ευρώ.
Κληθείσα δε να σχολιάσει τα φαινόμενα νοθείας της φέτας που έχουν καταγραφεί το τελευταίο διάστημα, σημείωσε πως η ευθύνη των ελέγχων ανήκει στο κράτος.
Ταυτόχρονα εκτίμησε πως οι τιμές στο γάλα αναμένεται να διατηρηθούν στα σημερινά επίπεδα, ενώ σε ό,τι αφορά τα νέα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση για τη συγκράτηση της ακρίβειας, δήλωσε πως «εμάς μας ενδιαφέρει να είναι ευχαριστημένοι οι καταναλωτές».
Συνέργειες με την ΙΟΝ
Η κυρία Χατζάκου εμφανίστηκε θετική στο ενδεχόμενο συνεργειών μεταξύ της ΜΕΒΓΑΛ και της ιστορικής σοκολατοποιίας ΙΟΝ. Όπως αποκάλυψε, πριν από λίγο καιρό η εταιρεία ξεκίνησε να παίρνει από την ΙΟΝ τα σοκολατομπαλάκια που συνοδεύουν τα παιδικά επιδόρπια γιαουρτιού που κυκλοφορεί. Μέχρι πρότινος, τα έπαιρνε από το εξωτερικό.
Πλέον πλειοψηφικό πακέτο στην ΙΟΝ κατέχει η Bespoke SGA Holdings – το νέο επιχειρηματικό «τέκνο» του επιχειρηματία Σπύρου Θεοδωρόπουλου που συστάθηκε τον Μάρτιο του 2022 προκειμένου να αποτελέσει ορμητήριο για νέες επενδύσεις.
«Ναι κοιτάμε τις συνέργειες με την ΙΟΝ», αποκάλυψε η κυρία Χατζάκου που διατηρεί στενή επιχειρηματική αλλά και προσωπική σχέση με τον κ. Θεοδωρόπουλο, εδώ και πολλά χρόνια.
Άλλωστε ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος είναι αντιπρόεδρος της ΜΕΒΓΑΛ. Ήταν το καλοκαίρι του 2021 όταν ο δραστήριος επιχειρηματίας μπήκε στο μετοχικό κεφάλαιο της γαλακτοβιομηχανίας, με ένα ποσοστό οριακά υψηλότερο του 21%. Ενώνοντας δυνάμεις τότε με τη Μαίρη Χατζάκου, απέκτησαν το 43,2% της γαλακτοβιομηχανίας, όταν η ΔΕΛΤΑ, θυγατρική της Vivartia, προχώρησε σε αποεπένδυση από τη ΜΕΒΓΑΛ.
«Οι εταιρείες στην Ελλάδα πρέπει να μεγαλώσουν»
Σχολιάζοντας την εικόνα που παρουσιάζει σήμερα η εγχώρια επιχειρηματικότητα, η κυρία Χατζάκου εξέφρασε την ανάγκη οι ελληνικές εταιρείες να μεγαλώσουν. «Είναι μικρές οι εταιρείες στην Ελλάδα, αλλά από τη μεγέθυνση έρχεται η μείωση του κόστους. Πρέπει να γίνουν ανθεκτικές», τόνισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως οι νέοι επιχειρηματίες σήμερα χρειάζονται τόλμη και ένα business plan που να το πιστεύουν.
Η ΜΕΒΓΑΛ δραστηριοποιείται για περισσότερα από 70 χρόνια στη Μακεδονία – περιοχή η οποία καλύπτει το 75% του αγελαδινού γάλακτος που χρειάζεται η εταιρεία.
Η Μακεδονική Βιομηχανία Γάλακτος ιδρύθηκε το 1950 στα Κουφάλια του Νομού Θεσσαλονίκης από τον Κωνσταντίνο Χατζάκο, τον άνθρωπο που δήλωνε με πολύ πάθος πως «μέσα στις φλέβες μου, κυλά γάλα…».
Διαθέτοντας ένα από τα μεγαλύτερα και πλέον οργανωμένα ψυχόμενα δίκτυα στην Ελλάδα, μέσα από επτά υποκαταστήματα και 54 αντιπροσώπους, τα προϊόντα της ΜΕΒΓΑΛ βρίσκονται σήμερα σε περισσότερα από 17.000 σημεία πώλησης στην ελληνική αγορά.