Έρευνα στην Apple, την Alphabet και τη Meta ξεκινά η Ευρωπαϊκή Ένωση στην πρώτη της έρευνα βάσει της νέας νομοθεσίας για τις ψηφιακές αγορές.
«Σήμερα, η Επιτροπή ξεκίνησε έρευνες μη συμμόρφωσης βάσει του Νόμου για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA) σχετικά με τους κανόνες της Alphabet στο Google Play και την αναζήτηση Google, τους κανόνες της Apple στο App Store και την επιλογή για Safari και για το «μοντέλο πληρωμής ή συναίνεσης» του Meta», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Κομισιόν.
Today we open 1st #investigations under the #DMA.
We are concerned #Alphabet, @Apple & @Meta are not meeting their obligations e.g:
👉#Apple & #Alphabet still charge recurring fees to #app #developers
👉#Meta offers no real choice for users to opt out of #data combination⬇️
— Margrethe Vestager (@vestager) March 25, 2024
Οι δύο πρώτες έρευνες επικεντρώνονται στην Alphabet και την Apple και σχετίζονται με τους κανόνες «anti-steering». Σύμφωνα με το DMA, οι εταιρείες τεχνολογίας δεν επιτρέπεται να εμποδίζουν τις επιχειρήσεις να ενημερώνουν τους χρήστες τους για φθηνότερες επιλογές για τα προϊόντα τους ή για συνδρομές εκτός ενός καταστήματος εφαρμογών.
Στην τρίτη έρευνα, η Κομισιόν θα διερευνήσει εάν η Apple έχει συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις της να διασφαλίσει ότι οι χρήστες μπορούν να απεγκαταστήσουν εύκολα εφαρμογές στο iOS και να αλλάξουν τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις.
Η τέταρτη έρευνα στοχεύει στην Alphabet, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει εάν η εμφάνιση των αποτελεσμάτων αναζήτησης στη Google «μπορεί να οδηγήσει σε προτίμηση σε σχέση με την Google» και άλλες υπηρεσίες της όπως το Google Shopping.
Η πέμπτη και τελευταία έρευνα επικεντρώνεται στη Meta και στο λεγόμενο μοντέλο «pay and consent». Πέρυσι, η Meta παρουσίασε ένα μοντέλο συνδρομής χωρίς διαφημίσεις για το Facebook και το Instagram στην Ευρώπη. Η Επιτροπή εξετάζει εάν η προσφορά του μοντέλου συνδρομής χωρίς διαφημίσεις ή η συναίνεση των χρηστών στους όρους και τις προϋποθέσεις για τη δωρεάν υπηρεσία παραβιάζει το DMA.