
Στο υπουργικό ο νέος ΟΣΕ
Το νομοσχέδιο για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων συζητείται σήμερα στο Υπουργικό Συμβούλιο. Αφορά και στη μεταρρύθμιση του ίδιου του ΟΣΕ με πρότυπο το μοντέλο ΔΕΗ και στην ενσωμάτωση των συστάσεων του ευρωπαϊκού οργανισμού και του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.
Το πακέτο ΔΕΘ
Δεν πρόλαβαν να «κυρώσουν» τα μέτρα των 1,1 δισ. και άρχισε η συζήτηση για τα επόμενα με φόντο τη ΔΕΘ: Μειώσεις φόρων με επίκεντρο τη μεσαία τάξη και σε αξία πολύ μεγαλύτερο από το περυσινό. Εκκρεμεί άλλωστε ο σχεδιασμός που είχε γίνει στο ΥΠΕΘΟ από το 2024 για μείωση των συντελεστών στα «μεσαία» εισοδήματα, αλλά και μία μείωση (ή κατάργηση) των τεκμηρίων διαβίωσης και για ελαφρύνσεις (ΕΝΦΙΑ προσωπικής διαφοράς) στους συνταξιούχους.
Η «ορατότητα»
Το πακέτο θα κλειδώσει ανάλογα με τις δυνατότητες. Αυτές φέτος δεν συνδέονται μόνο με το αν θα συνεχίσουν να παράγονται υπερπλεονάσματα. Ακόμη δεν υπάρχει «ορατότητα» και στο θέμα της ρήτρα διαφυγής μέρους της αύξησης των αμυντικών δαπανών. Γιατί αν δεν γίνει αποδεκτή (από την Κομισιόν) η εξαίρεση από τον «λογαριασμό» του σχεδόν 1 δισ. ευρώ που θα κοστίζει η παραλαβή της Belharra τα περιθώρια θα είναι πιο μικρά…
Εν πλω η Snappi
Πολύ κοντά στο τελικό λανσάρισμά της η ηλεκτρονική τράπεζα της Πειραιώς και το στοίχημα είναι να μπορέσει ως η πρώτη ηλεκτρονική ελληνική τράπεζα να επιτύχει γρήγορα σημαντικά αποτελέσματα, δημιουργώντας ένα καλό πλατό πελατών που θα επιτρέψουν την ανάπτυξη στη συνέχεια. Η τελευταία ανάρτηση της Snappi στο LinkedIn ήταν αφιερωμένη στη CEO της τράπεζας, μιας και προ τριών ημερών η κα Gabriella Kindert είχε γενέθλια. Όπως αναφέρεται στην ανάρτηση μεταμόρφωσε τη Snappi από μια τολμηρή ιδέα σε μια ευρωπαϊκή νεοτράπεζα με «καρδιά».
Και τώρα έπεται συνέχεια
Παρά τα όποια εμπόδια επιχείρησαν κάποιοι να εγείρουν, η διοίκηση της Eurobank αποδείχθηκε πολύ σκληρή. Συγχρόνως όμως έχει αποδειχθεί και πολύ αναπτυξιακή. Η Eurobank λοιπόν κατάφερε να ολοκληρώσει τη δημόσια πρόταση για την Ελληνική Τράπεζα. Το συνολικό ποσοστό αποδοχής της πρότασης ήταν 97,994%. Τώρα λοιπόν ο σχεδιασμός προχωράει ως έχει ενώ έπεται συνέχεια για τη δραστηριότητα της Eurobank στο νησί.
Οι οίκοι και οι τράπεζες
Οι οίκοι, ο ένας μετά τον άλλο, έρχονται να εναποθέσουν τα καλύτερα για τις ελληνικές τράπεζες. Μένει να αποδειχθούν, καθώς το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου οι ελληνικές τράπεζες θα ανακοινώσουν αποτελέσματα α' τριμήνου.
Εν τω μεταξύ προετοιμάζονται για τα εαρινά road shows. Όπως όμως λένε οι τραπεζικές πηγές, η δύναμη πυρός πρέπει να δοθεί στις ΗΠΑ και όχι στην Ευρώπη. Το γιατί είναι μάλλον προφανές.
Case study
Κατά τα λοιπά η Metlen βρίσκεται στην τελική ευθεία για την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου και φαίνεται ότι έχει πλέον τις προδιαγραφές να ενταχθεί στον δείκτη των 100 μεγαλύτερων εταιρειών FTSE 100. Και αυτό αν μη τι άλλο αποτελεί σημαντικό επίτευγμα αλλά και case study για το πως μια μικρή ελληνική εταιρεία εμπορίας μετάλλων πριν από 25 χρόνια κατάφερε να μετατραπεί σε ισχυρή πολυεθνική με σχέδιο, στρατηγική αλλά και ρίσκα. Αλλά όπως λέει και το ρητό no risk no profit.
Μπερδέματα και μαντεψιές
Συνεχίζει να μας μπερδεύει η Jumbo με την αγορά ιδίων μετοχών που ανακοινώθηκε αλλά δεν έγινε. Βέβαια, όταν ανακοινώθηκε η μετοχή είχε πιεστεί, ενώ βρέθηκε και σε ευαίσθητη περίοδο όπου είχε ευκαιρία να αγοράσει αλλά δεν μπορούσε. Παρ' όλα αυτά η αποτίμηση κρίνεται λογική για τα δεδομένα της αγοράς και με την εκτίμηση των αναλυτών ότι το 2024 θα γράψει κερδοφορία της τάξεως των 320 εκατ. ευρώ, ενώ άγνωστος Χ αποτελεί το ποσό που θα διανεμηθεί αν και για να το πάρει κάποιος πρέπει είναι μάντης των χρονικών σημείων που επιλέγει να το κάνει η διοίκηση Βακάκη.
Η… ελκυστική αύξηση
Ξεκινά σήμερα η αύξηση κεφαλαίου της Ευρώπη Holding με καταβολή μετρητών και υπέρ των παλιών μετόχων. Οι μέτοχοι έχουν δικαίωμα να αγοράσουν 0,65909941724947 νέες μετοχές για κάθε 1 παλαιά μετοχή, σε τιμή διάθεσης μετοχής €1,20. Οι όροι δείχνουν ελκυστικοί για τους υφιστάμενους μετόχους της εισηγμένης και μένει να δούμε που θα καθίσει η τιμή την πρώτη ημέρα αποκοπής καθώς το εύρος είναι 1,04 ευρώ έως και 2,17 ευρώ με προσαρμοσμένη τιμή τα 1,485 ευρώ.
Υπογραφές για τη Θεσσαλία
Σήμερα, Δευτέρα 28 Απριλίου και ώρα 15:00 θα υπογραφούν στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών οι συμβάσεις που αφορούν στα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, από τις εκτεταμένες ζημιές που προκλήθηκαν από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023. Αν ισχύουν σχετικές πληροφορίες, για αύριο Τρίτη είχε προγραμματιστεί η υπογραφή των συμβάσεων για τα οδικά έργα. Κατά συνέπεια, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ AKTOR, ΑΒΑΞ, ΜΕΤΚΑ ετοιμάζονται για υπογραφές συμβάσεων συνολικής αξίας σχεδόν 1,35 δισ. ευρώ.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα της στήλης BACKSTORY
Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.