Μακριά από την εκρηκτική άνοδο που παρατηρήθηκε τα πρώτα χρόνια του κορονοϊού αλλά αναπληρώνοντας το χαμένο έδαφος που σημειώθηκε έκτοτε, κινείται η αγορά των tablet παγκοσμίως, ξεπερνώντας το τρέχον έτος οριακά τα προπανδημικά της μεγέθη. Οι κορυφαίοι κατασκευαστές μάλιστα, κατάφεραν το δεύτερο τρίμηνο του έτους να ενισχύσουν τα μερίδια τους χάρη στο λανσάρισμα νέων μοντέλων αλλά και στην αναπλήρωση των αποθεμάτων τους .
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της IDC, η παγκόσμια αγορά των tablet το β’ τρίμηνο του έτους παρουσίασε αύξηση πωλήσεων της τάξης του 22,1% σε σχέση με πέρυσι, γεγονός που σε απόλυτα μεγέθη την έφερε κοντά στις πωλήσεις προ πανδημίας.
Το 2ο τρίμηνο του 2024 οι πωλήσεις ανήλθαν σε 34,4 εκατ. μονάδες όταν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019 είχαν πωληθεί 32,5 εκατ. τεμάχια. Η άνοδος αποδίδεται σύμφωνα με την IDC στην ανανέωση των προϊόντων της Apple και την αυξανόμενη δημοτικότητα των αποσπώμενων tablet της Samsung και της Huawei.
Η «χρυσή» πεντάδα των κατασκευαστών
Σε επίπεδο κατασκευαστών την πρωτιά κατέκτησε η Apple με τις πωλήσεις iPad να φτάνουν τα 12,3 εκατ. τεμάχια, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 18,2% σε ετήσια βάση. Ώθηση έδωσε η κυκλοφορία των iPad Air και iPad Pro 11″ και 13″, τα οποία παρουσιάσαν θετικό πρόσημο σχεδόν σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται ο αμερικανικός κολοσσός. Εξαίρεση αποτέλεσε η αγορά της Κίνας, όπου οι εγχώριοι παίκτες όπως η Xiaomi και η Huawei κέρδισαν τους καταναλωτές.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Samsung με τις αποστολές της να φτάνουν τα 6,9 εκατ. τεμάχια το 2ο τρίμηνο του 2024, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 18,6% σε ετήσια βάση. Ειδοποιός διαφορά στην περίπτωση της Samsung ήταν ότι η άνοδος καταγράφηκε παρότι ο νοτιοκορεατικός κολοσσός δεν παρουσίασε νέα προϊόντα στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Την τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης κατέλαβε η Lenovo, σημειώνοντας ετήσια αύξηση της τάξης του 16,7%. Οι αποστολές έφτασαν τα 2,5 εκατ. τεμάχια με την κατηγορία των αποσπώμενων tablet της εταιρείας να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη ανάπτυξη(39,7%).
Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Huawei οι αποστολές της οποίας έφτασαν τα 2,3 εκατ. τεμάχια, αυξανόμενες κατά 40,3% σε ετήσια βάση. Η κινεζική εταιρεία παρουσίασε ένα νέο tablet, το MatePad 11.5S, το οποίο βρήκε ανταπόκριση στην αγορά χάρη και στην επιθετική πολιτική προσφορών που ακολούθησε στην Κίνα.
Τέλος, την πέμπτη θέση κατέλαβε η Xiaomi με τις αποστολές της να αυξάνονται κατά 94,7% σε ετήσια βάση φτάνοντας τα 2 εκατ. μονάδες. Πέρα από την Κίνα και την Ασία/Ειρηνικό (εκτός της Ιαπωνίας), η Xiaomi κατάφερε να αναπτυχθεί σημαντικά και στην ευρωπαϊκή αγορά σε χώρες όπως η Γαλλία η Γερμανία, η Ιταλία, η Ισπανία και άλλες.