Ισχυροποίηση της θέσης της στην ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης υιοθετώντας μια στρατηγική που ακολουθούν όλο και περισσότεροι μεγάλοι αερομεταφορείς της Γηραιάς Ηπείρου, σηματοδοτεί η νέα επένδυση της Aegean στην χαμηλού κόστους Volotea, μέσω συμμετοχής σε αύξηση κεφαλαίου της τελευταίας.
Πέρα από την ενίσχυση της εξωστρέφειάς της στις μεγάλες αγορές της Ισπανίας, της Ιταλίας και της Γαλλίας αλλά και τις σημαντικές συνέργειες και δυνητικές υπεραξίες για τους μετόχους, η κίνηση αυτή συμβαδίζει αφενός με την τάση συγκέντρωσης που κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια στον κλάδο των αερομεταφορών και αφετέρου με την στροφή των μεγάλων αεροπορικών σε low cost εταιρείες – είτε μέσω εξαγορών, είτε μέσω συνεργειών – ώστε να καλύπτουν συγκεκριμένες ανάγκες καταναλωτών.
Να θυμίσουμε ότι η συμφωνία μεταξύ των δύο αεροπορικών προβλέπει σε πρώτη φάση την άμεση συμμετοχή της Αegean με 25 εκατ. ευρώ στην αύξηση κεφαλαίου της Volotea μέσω ομολογιακού δανείου μετατρέψιμου σε μετοχές, συνολικού ύψους έως 50 εκατ. ευρώ. Παράλληλα προβλέπεται και η δυνατότητα αύξησης κατά αλλά 25 εκατ. ευρώ σε ενδεχόμενη δεύτερη αύξηση κεφαλαίου το β’ τρίμηνο του 2025, κίνηση που αν η συγκυρία παραμείνει ίδια θεωρείται δεδομένη.
Η χρηματοδοτική ένεση που θα αποκτήσει η Volotea διασφαλίζει την περαιτέρω ανάπτυξή της, η οποία σε συνδυασμό και με τον μετοχικό δεσμό που θα αποκτήσουν δυνητικά οι δύο εταιρείες θα ενισχύσει τις συνέργειες μεταξύ τους αλλά και θα εδραιώσει την Aegean σε προορισμούς που η Volotea έχει σήμερα μεγάλο μερίδιο αγοράς.
Να θυμίσουμε ότι η Volotea ιδρύθηκε το 2011 από τους Carlos Muñoz και Lázaro Ros, ιδρυτές και της Vueling και αποτελεί την τελευταία δεκαετία μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες ανεξάρτητες αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη, αυξάνοντας τον στόλο της, τα δρομολόγια που εξυπηρετεί και τις προσφερόμενες θέσεις κάθε χρόνο. Ενδεικτικά μόνο φέτος η αεροπορική εταιρεία έπιασε νέο ορόσημο, έχοντας μεταφέροντας συνολικά 60 εκατομμύρια επιβάτες σε όλα τα χρόνια της δραστηριότητάς της. Στα λοιπά της μεγέθη περιλαμβάνονται 44 Airbus A319 και A320, 110 προορισμοί και 21 αεροδρόμια σε μεσαίου μεγέθους ευρωπαϊκές πόλεις (Αστούριας, Αθήνα, Μπάρι. Μπιλμπάο, Μπορντό, Βρέστη (νέο για το 2024), Κάλιαρι, Φλωρεντία, Αμβούργο, Λιλ, Λυών, Λούρδη, Μασσαλία, Νάντη, Νάπολη, Όλμπια, Παλέρμο, Στρασβούργο, Τουλούζη, Βενετία και Βερόνα) στα οποία διατηρεί έδρα καθώς καθώς και 450 δρομολόγια και 12,5 και πλέον εκατ. θέσεις που προσφέρει το 2024.
Τα μεγέθη της άλλωστε και η ραγδαία ανάπτυξή της φάνηκε να ήταν ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους η Aegean αποφάσισε να επενδύσει σε αυτή. Κι αυτό γιατί προκύπτουν συνέργειες τόσο από την συμπληρωματικότητα των δύο εταιρειών - όπως τόνισε άλλωστε χθες και ο κ. Munoz η Volotea συμπληρώνει την Αegean, δεν είναι ανταγωνιστική – αλλά και υπεραξίες από την αναπτυξιακή της προοπτική, γεγονός που υπογραμμίζει και η σκέψη των μετόχων της Volotea για εισαγωγή στο Χρηματιστήριο. «Ο κ. Carlos Muñoz και η ομάδα του έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στην εδραίωση της εταιρείας και του δικτύου της και είμαστε πολύ χαρούμενοι που συμμετέχουμε μαζί με τους υφιστάμενους μετόχους στην εν λόγω επένδυση παρέχοντας κεφάλαια για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας. Επίσης, είμαστε πεπεισμένοι ότι μελλοντικά περισσότερες συνέργειες θα μπορέσουν να δημιουργηθούν όσο οι δύο ομάδες συνεργάζονται και αξιοποιούν τις δυνατότητές τους» ανέφερε χαρακτηριστικά χθες ο Πρόεδρος της Aegean, κ. Ευτ. Βασιλάκης.
Πώς θα γίνει η συνεργασία
Όπως επισημάνθηκε η συγκεκριμένη συμφωνία δεν θα αλλοιώσει ούτε τον χαρακτήρα, ούτε τον πυρήνα της στρατηγικής των δύο εταιρειών, οι οποίες θα συνεχίσουν να αποτελούν ξεχωριστές επιχειρηματικές οντότητες. Κατ' επέκταση η εμπορική συνεργασία αρχικά θα επικεντρωθεί στη διάθεση των προϊόντων του ενός αερομεταφορέα από τον διαδικτυακό τόπο του άλλου, θα προσφέρουν και θα προωθούν δηλαδή στο δίκτυο πωλήσεών τους το σύνολο των προϊόντων και υπηρεσιών τους, διατηρώντας διακριτές ιστοσελίδες και κανάλια διανομής αλλά διευκολύνοντας τους επιβάτες να επιλέξουν τον προορισμό της επιλογής τους από το σύνολο του δικτύου και των δύο εταιρειών. «Η συμπληρωματικότητα είναι η ομορφιά αυτής της συνεργασίας. Μία αεροπορική δεν μπορεί να προσφέρει να πάντα σε όλους. Η συμφωνία θα συμβάλλει στη βελτίωση απήχησης των δύο εταιρειών», ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης.
Παράλληλα οι δύο εταιρείες θα επικεντρωθούν, σταδιακά και στην περαιτέρω εκμετάλλευση του διεθνούς δικτύου από/προς τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας, όπως Ηράκλειο, Ρόδος, Χανιά, προς/από βασικές ευρωπαϊκές αγορές όπως Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία, μέσω συμφωνίας διάρκειας 5 ετών. Στόχος να προσφέρονται περισσότερες επιλογές στους επιβάτες με την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των πόρων και της επένδυσης των δύο εταιρειών. Το βήμα αυτό ωστόσο όπως διευκρίνισε χθες ο κ. Βασιλάκης θα είναι σταδιακό.
«Στην Αθήνα έχουμε ένα μερίδιο 45%-47%. Στο Ηράκλειο Κρήτης το μερίδιό μας προς την Ευρώπη ανέρχεται στο 5% και το μερίδιο της Volotea από το Ηράκλειο διαμορφώνεται πέριξ του 4%. Είμαστε πάρα πολύ μικροί και δεν έχουμε θέση στην αγορά. Για να ανταγωνιστείς από τέτοιους προορισμούς πρέπει να υπάρξει σχεδιασμός δικτύου από περιφέρειες και προσπάθειες εκμετάλλευσης για περισσότερες επιλογές έτσι ώστε να έχουμε και καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα. Το συγκεκριμένο κομμάτι θα αρχίσουμε να το χτίζουμε τώρα και το 2025 θα αναπτυχθεί σε μικρό βαθμό. Θα αρχίσει να αποδίδει περισσότερο το 2026 και ακόμη περισσότερο το 2027» διευκρίνισε ο πρόεδρος της Aegean, κ. Ευτ. Βασιλάκης.
Επιπλέον, οι δύο εταιρείες αναμένεται να συνεργαστούν και στους τομείς παροχής υπηρεσιών Συντήρησης καθώς και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων για την κάλυψη μέρους των αναγκών της Volotea από τον Όμιλο της Aegean, μέσου του νέου κέντρου που έχει δημιουργήσει η Aegean το οποίο έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία.
Τέλος, με αυτή τη συμφωνία η Aegean συμμετέχει στη γενικότερη τάση των στρατηγικών συμμετοχών, συνεργασιών, εξαγορών και ενοποιήσεων που καταγράφεται στην αεροπορική αγορά της Ευρώπης, ιδιαιτέρως μετά την πανδημία. Όλες οι μεγάλες ή full service αεροπορικές εταιρείες είτε έχουν δημιουργήσει, είτε έχουν εξαγοράσει, είτε συνεργάζονται με εταιρίες χαμηλού κόστους, που σε συγκεκριμένα μέρη του δικτύου, συγκεκριμένες ανάγκες καταναλωτών, είναι πιο κατάλληλες.