Εκτός στόχων φαίνεται να να κινούνται μέχρι σήμερα οι στόχοι της Ολυμπιακής Ζυθοποιϊας, του μεγάλου Ομίλου μπίρας που δημιουργήθηκε στην χώρα μας πριν από περίπου δύο χρόνια από την συνένωση της «Μύθος» με την «Φιξ».
Και αυτό γιατί τόσο οι εκτιμήσεις για τα οικονομικά μεγέθη όσο για τα μερίδια αγοράς του νέου Ομίλου, που είχαν εκφράσει τα στελέχη, είναι αρκετά διαφοροποιημένα από αυτά που αποτυπώνοντας στις λογιστικές καταστάσεις αλλά και στα επίσημα στοιχεία μέτρησης.
Έτσι ενώ οι ιθύνοντες της Ολυμπιακής Ζυθοποιϊας ανακοίνωσαν ότι ο νέος Όμιλος εμφάνισε αύξηση κερδών και τζίρου (στα 142 εκατ ευρω) για το 2015, λειτουργικά κέρδη 10,5 εκατ. ευρώ αλλά και μερίδιο αγοράς 29%, η εικόνα είναι διαφορετική.
Με βάση τα δημοσιεύμενα μεγέθη η Ολυμπιακή Ζυθοποιία πραγματοποίησε πωλήσεις 127,6 εκατ. ευρώ, έναντι 133,5 εκατ. ευρώ το 2014, μεικτά κέρδη 51,4 εκατ. ευρώ (από 57,3 εκατ. ευρώ), κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) 15 εκατ. ευρώ (από 16,6 εκατ. ευρώ), ζημιές προ φόρων 2 εκατ. ευρώ (από κέρδη 4,3 εκατ. ευρώ) και καθαρές ζημιές 2,5 εκατ. ευρώ (έναντι κερδών 3,2 εκατ. ευρώ το 2014).
Σημαντική απόκλιση παρατηρείται και στα μερίδια αγοράς, καθώς όπως είχε τονιστεί ανέρχεται στο 29% με στόχο να ανέβει στο 31%, ωστόσο το μερίδιο της διαμορφώνεται στο 27% σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, με τον πρώτο παίκτη της αγοράς (Αθηναϊκή Ζυθοποιϊα) ανέρχεταιθ στο 53%.
H Ολυμπιακή Ζυθοποιία, το νέο σχήμα στην εγχώρια αγορά μπύρας, που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση των εταιρειών Μύθος Ζυθοποιία και Ολυμπιακή Ζυθοποιία, ήδη σχεδιάζει επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2015-2019, έχοντας θέσει ως προτεραιότητες τον εμπλουτισμό και τη διεύρυνση των εργαλείων πωλήσεων, την ενίσχυση του εξαγωγικού προσανατολισμού και την επέκταση σε νέες αγορές.
Η κατά 51% πλέον θυγατρική εταιρεία του δανέζικου ομίλου Carlsberg, που το 2014 (ως Μύθος Ζυθοποιία τότε) απέκτησε το σήμα FIX (των Γιάννη Χήτου και των αδελφών Ηλία και Γιώργου Γκρέκη, οι οποίοι στο πλαίσιο της συμφωνίας με τη Carlsberg κατέχουν το υπόλοιπο 49% της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας), με επικεφαλής τον Διευθύνοντα Σύμβουλό κ. Αλέξανδρο Καραφυλλίδη, έχει επίσης επικεντρωθεί στη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών, στη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων που να ανταποκρίνονται πλήρως στις καταναλωτικές απαιτήσεις και, βεβαίως, στην ενίσχυση των εξαγωγών της.
Ήδη έχει ολοκληρώσει δύο νέες συνεργασίες στις αγορές της Αυστραλίας και της Αμερικής, με την τελευταία να αφήνει σημαντικά περιθώρια για την περαιτέρω διείσδυση της μπύρας FIX στην συγκεκριμένη αγορά. Οι εξαγωγές της εταιρείας που σήμερα αντιστοιχούν στο 10% του συνολικού τζίρου, αναπτύχθηκαν με ρυθμό 20% το 2015 και για το 2016 προβλέπεται μεγαλύτερη ανάπτυξη.
Η Ολυμπιακή Ζυθοποιϊα διαθέτει δύο ιδιόκτητες μονάδες παραγωγής στη Σίνδο, Θεσσαλονίκης και τη Ριτσώνα, Ευβοίας, δυναμικότητας 2,2 εκατ εκατόλιτρων ετησίως, στις οποίες παράγονται τα προϊόντα Μythos, Mythos Radler, FIX Hellas, FIX Dark, FIX Royale, Kaiser και Henninger.
Παράλληλα, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία εισάγει και διανέμει στη χώρα μας διεθνώς αναγνωρισμένες μάρκες, όπως: τη δανέζικη Carlsberg, τη μεξικάνικη Corona Extra, τις ιρλανδικές μπύρες Guinness και Kilkenny, τη βέλγικη Grimbergen, τη βαυαρικής προέλευσης weissbier Schneider Weisse, τον ιρλανδικό μηλίτη Magners και τον ανθρακούχο μηλίτη Somersby. Ταυτόχρονα, η εταιρεία παράγει, διαθέτει και διανέμει στην ελληνική αγορά τα κορυφαία σήματα Tuborg Club Soda και Tuborg Tonic Water.
Ο Όμιλος αξιοποιεί ένα εκτενές δίκτυο συνεργατών, προμηθευτών και σημείων πώλησης, τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων, με παρουσία σε 40 χώρες και στις 5 ηπείρους.