Επιπλέον απώλειες ύψους 6,2 δισ. δολαρίων κατέγραψε η Boeing το τρίτο τρίμηνο, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών συνεχίζει να δέχεται «χτυπήματα» από καθυστερήσεις στις παραδόσεις και τις απεργίες εργαζομένων.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία με έδρα τη Βιρτζίνια ανακοίνωσε την Τετάρτη καθαρές ζημίες στα 6,17 δισ. δολάρια ή 9,97 δολ. ανά μετοχή -με προσαρμοσμένες ζημίες ανά μετοχή 10,44 δολαρίων ανά μετοχή- για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου, σημαντικά υψηλότερες από τα 1,64 δισ. ή 2,7 δολ/μτχ στο ίδιο διάστημα πέρυσι.
Πρόκειται για τις περισσότερες ζημίες που έχει καταγράψει η Boeing από το 2020 όταν η πανδημία «πάγωσε» τη ζήτηση αεροσκαφών, ενώ στη συνέχεια το 737 max, το αεροπλάνο της εταιρείας με τις περισσότερες πωλήσεις, καθηλώθηκε έπειτα από δύο συντριβές.
Ο τζίρος της Boeing ήταν μειωμένος κατά 1% στα 17,84 δισ. στο τρίμηνο από τα 18,104 δισ. πέρυσι, όσο περίμεναν οι αναλυτές της Wall Street.
Παράλληλα, η εταιρεία εμφάνισε αρνητικές λειτουργικές ταμειακές ροές ύψους 1,3 δισ. δολαρίων, ενώ στο τέλος του τριμήνου η Boeing διέθετε ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών ύψους 511 δισ. δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 5.400 εμπορικών αεροπλάνων.
Σύμφωνα με την εταιρεία τα αποτελέσματα αντικατοπτρίζουν τις επιπτώσεις της απεργίας από τη Διεθνή Ένωση Μηχανολόγων και Εργατών Αεροδιαστημικής (IAM). Επιπρόσθετα, τον Σεπτέμβριο, 33.000 μηχανικοί της προχώρησαν σε απεργία αφού δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν σε μια σύμβαση, κλείνοντας εργοστάσια συναρμολόγησης στην περιοχή του Σιάτλ.
Ο διευθύνων σύμβουλος Kelly Ortberg παρουσίασε την Τετάρτη ένα σχέδιο με τέσσερις άξονες για την ανάκαμψη της εταιρείας.
Ο πρώτος άξονας είναι η αλλαγή της κουλτούρας της εταιρείας, με τον Ortberg, να τονίζει την ανάγκη οι ηγέτες της Boeing να συνδέονται περισσότερο με τους ανθρώπους και τα προϊόντα τους για να «αποτρέψουν τα προβλήματα και να συνεργαστούν καλύτερα για να εντοπίσουν, να διορθώσουν και να κατανοήσουν τη ρίζα κάθε προβλήματος». «Πρέπει να είμαστε μέσα στο εργοστάσιο και στα εργαστήρια μας», είπε. «Πρέπει να ξέρουμε τι συμβαίνει, όχι μόνο με τα προϊόντα μας, αλλά και με τους ανθρώπους μας» πρόσθεσε.
Ο δεύτερος άξονας είναι «η σταθεροποίηση της επιχείρησης». «Έχουμε μερικούς πολύ μεγάλους "βράχους" που πρέπει να κρατήσουμε πίσω μας για να προχωρήσουμε την εταιρεία», είπε ο Ortberg. Ο μεγαλύτερος «βράχος-πρόβλημα» είναι η απεργία των μηχανικών. Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας της ένωσης για την τελευταία σύμβαση εργασίας αναμένεται να έρθουν το απόγευμα της Τετάρτης. Μόλις τελειώσει η απεργία, η επόμενη εστίαση της Boeing θα είναι η επανεκκίνηση των εργοστασίων και της αλυσίδας εφοδιασμού της με έμφαση στα συστήματα ασφάλειας και ποιοτικού ελέγχου της, είπε.
Ο τρίτος άξονας είναι η βελτίωση της πειθαρχίας στην εκτέλεση της δουλειάς. Ο Ortberg ανακοίνωσε ότι η Boeing πρέπει να κατανοήσει καλύτερα και να διαχειριστεί τους κινδύνους των προγραμμάτων αεροσκαφών της. Αυτό κυμαίνεται από τη διαχείριση των προσδοκιών έως τη βελτίωση της διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Ο τελευταίος άξονας είχε τον τίτλο «χτίστε ένα νέο μέλλον για την Boeing». «Η Boeing είναι μια εταιρεία αεροπλάνων και την κατάλληλη στιγμή στο μέλλον πρέπει να αναπτύξουμε ένα νέο αεροπλάνο» τόνισε ο CEO. «Αλλά έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε μέχρι τότε» πρόσθεσε.