Pροστασία από τους πιστωτές της στο πλαίσιο του Κεφαλαίου 11 (Chapter 11) του αμερικανικού πτωχευτικού κώδικα ζήτησε η Northvolt, η σουηδική εταιρεία μπαταριών που αποτελούσε τη μεγάλη ελπίδα στις προσπάθειες της Ευρώπης να δημιουργήσει μια ανεξάρτητη εφοδιαστική αλυσίδα για τα ηλεκτρικά οχήματα, απέναντι στην κυριαρχία των κατασκευαστών της Κίνας και της Ν. Κορέας.
Μετά τη χρεοκοπία της Northvolt, ο συνιδρυτής και CEO της εταιρείας, Πίτερ Κάρλσον, παραιτήθηκε. Eιδικότερα, η Northvolt χρεοκόπησε αφότου η απελπισμένη προσπάθειά της να εξασφαλίσει χρηματοδότηση απέτυχε, με αποτέλεσμα να έχει στα ταμεία της κεφάλαια που επαρκούν μόνο για μία εβδομάδα.
Η σουηδική εταιρεία θα επιχειρήσει αναδιάρθρωση υπό την προστασία του Chapter 11. Η αίτηση πτώχευσής της αναφέρει ότι έχει ταμειακά διαθέσιμα περίπου 30 εκατ. δολαρίων και χρέη 5,84 δισ. δολαρίων. Με βάση τα νούμερα αυτά, είναι μία από τις πιο χρεωμένες εταιρείες που χρεοκόπησαν στις ΗΠΑ φέτος.
Ακολουθεί από κοντά η Intrum, μία ακόμα σουηδική εταιρεία που υπέβαλε παρόμοια αίτηση την περασμένη εβδομάδα. Η Northvolt απέλυσε το 1/4 του προσωπικού της και εγκατέλειψε τα σχέδιά της για επέκταση, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει την οικονομική στενότητα, η οποία εντάθηκε το φθινόπωρο, όταν έχασε ένα κρίσιμο συμβόλαιο και απέτυχε να πάρει δάνειο ύψους 5 δισ. δολαρίων.
Η αίτηση πτώχευσής της αναφέρει ότι έχει ταμειακά διαθέσιμα 30 εκατ. δολαρίων και χρέη 5,84 δισ. δολαρίων. Το «κανόνι» της όμως και σημαντικές ζημιές για τους πιστωτές της. Μετά αυτών, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα των Financial Times είναι και η Goldman Sachs καθώς κεφάλαια που διαχειρίζεται η μεγαλύτερη διεθνής τράπεζα θα γράψουν ζημιές ύψους 900 εκατ. δολαρίων από τις επενδύσεις τους στη Northvolt.
Στο πλαίσιο της διαδικασίας αναδιάρθρωσης, το βασικό εργοστάσιο της εταιρείας, Northvolt Ett, κοντά στον Αρκτικό Κύκλο στη Σουηδία, θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά. Εκ των συνιδρυτών της Northvolt, ο Κάρλσον κατείχε τη θέση του CEO από το 2016. Είχε αντλήσει δισεκατομμύρια δολάρια εκδίδοντας μετοχές και ομόλογα, με την υπόσχεση να δημιουργήσει έναν πρωτοπόρο της παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη.
Υπό τον Κάρλσον, η Northvolt ξόδεψε μεγάλα ποσά και επεκτάθηκε ταχύτατα για να αποκτήσει την κλίμακα που ο μάνατζερ θεωρούσε αναγκαία προκειμένου να ανταγωνιστεί τις καθιερωμένες εταιρείες μπαταριών της Κίνας και της Κορέας. Η εταιρεία απέκτησε παρουσία στη Γερμανία, στις ΗΠΑ και στον Καναδά, ενώ κάποτε θεωρούνταν υποψήφια για εισαγωγή στο χρηματιστήριο με αποτίμηση 20 δισ. δολαρίων.