Η ελληνική χαρτοβιομηχανία που ξεπέρασε τις πολυεθνικές

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Η ελληνική χαρτοβιομηχανία που ξεπέρασε τις πολυεθνικές

Είναι από τις ελάχιστες ελληνικές εταιρίες που κατάφερε να γιγαντωθεί εν μέσω κρίσης αλλά και να πάρει την πρώτη θέση σε πολλές κατηγορίες προϊόντων που διαθέτει, εκτοπίζοντας πολυεθνικές που μέχρι πρώτινος κρατούσαν τα ηνία της ζήτησης.

Ο λόγος για την ΜΕΓΑ την ελληνική χαρτοβιομηχανία η οποία στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της ανήκουν βρεφικές πάνες, σερβιέτες, υγρά μαντήλια και άλλα προϊόντα προσωπικής υγιεινής από χαρτί και χαρτοβάμβακα, με τις μάρκες «EveryDay», «Babylino Sensitive», «Pom Pon», «BabyCare», «Tipers», «Wet Hankies», «ΜΕΓΑ» και «Sani» που κατέχουν ισχυρές και ηγετικές θέσεις στην ελληνική αγορά και συνεχώς αυξανόμενη εμπορική παρουσία σε τέσσερις ηπείρους.

Η ΜΕΓΑ διαθέτει βιομηχανικές εγκαταστάσεις στις Αχαρνές της Αττικής και απασχολεί 430 εργαζομένους, ενώ τα τελευταία έχει αναπτύξει έντονη εξαγωγική δραστηριότητα καταφέρνοντας να γιγαντωθεί εν μέσω κρίσης.

Είναι ενδεικτικό ότι μέσα στην τελευταία εξαετία (2010 – 2015) κατάφερε να να διπλασσιάσει σχεδόν τις πωλήσεις της, ενώ μόνο το 2015 ο τζίρος της ανήλθε στα 135,4 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 19,1%, λόγω της μεγάλης ανόδου που ΄πεχουν σημειώσει οι εξαγωγές της.

Σήμερα η εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της σε περίπου 25 χώρες μεταξύ των οποίων η Ιταλία, η Βρετανία, η Ισπανία, η Ρωσία, το Μεξικό και η Νέα Ζηλανδία.

Όσον αφορά τα καθαρά κέρδη της μετά ξεπέρασαν τα 4 εκατ. ευρώ έναντι αντίστοιχων κερδών άνω των 3,3 εκατ. ευρώ το 2014, αυξημένα κατά 21,4%.

Πριν από μερικούς μήνες η εταιρεία έλαβε τιμητική διάκριση μεταξύ 8.000 επιχειρήσεων, στο πλαίσιο του διαγωνισμού και των βραβείων ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας «Growth Awards», που έχουν θεσμοθετήσει η Eurobank και η διεθνής ελεγκτική εταιρεία Grant Thornton, βάσει του μοντέλου αξιολόγησης Financial Growth - Health Matrix της τελευταίας και των εργαλείων πιστοληπτικής διαβάθμισης της τράπεζας, με κριτήρια που συνδυάζουν τους αριθμούς και το ανθρώπινο στοιχείο.

Η ΜΕΓΑ ιδρύθηκε το 1980 από τον Κωνσταντίνο Βοτουλαδίτη, ο οποίος και συνεχίζει να κρατάει ακόμη και σήμερα τα ηνία της εταιρείας. Στην αρχή ξεκίνησε ως μία επιχείρηση που κατασκεύαζε ωτοασπίδες, ενώ τον δρόμο προς την επιτυχία την άνοιξαν οι σερβιέτες Cloé, ένα προϊόν που χρειάστηκε μόλις τέσσερα χρόνια για να κατακτήσει την κορυφή της ελληνικής αγοράς.

Ο κ. Βιτουλαδίτης κατάλαβε από την τεράστια επιτυχία των Cloé ότι ο δρόμος ήταν ανοιχτός για έξυπνες κινήσεις. Ήδη από το 1982 και το 1983 είχε παρουσιάσει δύο πρωτοποριακά για την ελληνική αγορά προϊόντα: Αρχικά τα μωρομάντηλα BabyCare και στη συνέχεια τα υγρά αντισηπτικά χαρτομάντηλα Wet Hankies.

Τα μηχανήματα που παρήγαγαν τα BabyCare, σχεδιασμού της ίδιας της ΜΕΓΑ, σύντομα άρχισαν να εξάγονται στο εξωτερικό, ενώ τα Wet Hankies μέχρι και σήμερα κατέχουν την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά στον τομέα των υγρών μαντηλιών.

Το 1986 η εταιρεία λάνσαρε ένα ακόμη επαναστατικό προϊόν, το υδρόφιλο βαμβάκι ΜΕΓΑ, που επίσης βρέθηκε σύντομα στην κορυφή της αντίστοιχης αγοράς, μια θέση που διατηρεί μέχρι σήμερα. Αλλά ήταν το 1991, με τα σερβιετάκια Everyday, που η εταιρεία σημείωσε την πιο μεγάλη της επιτυχία.

Ήταν ένα πρωτοποριακό προϊόν σε πολύ καλή τιμή, το οποίο κατάφερε σύντομα να κατακτήσει την πρώτη θέση της αγοράς –που επίσης διατηρεί μέχρι σήμερα, 22 χρόνια μετά, παρά την εισαγωγή πολλών παρόμοιων ξένων προϊόντων.

Σήμερα η ΜΕΓΑ κατέχει σταθερά την πρώτη ή δεύτερη θέση στις κατηγορίες προϊόντων της, στην ελληνική αγορά, παρά τον έντονο πολυεθνικό ανταγωνισμό. Διακρίθηκε από την ICAP Group ως μια από τις 51 εταιρείες "True Leaders" στην Ελλάδα, αφού πληροί τα εξής κριτήρια: Κατέχει την πρώτη θέση στον τομέα χαρτικών στην Ελλάδα, έχει εξαιρετική πιστοληπτική ικανότητα και αύξησε το προσωπικό της το 2010 (όταν άλλες εταιρείες ξεκινούσαν τις απολύσεις, λόγω κρίσης), ενώ, τέλος, έχει κέρδη πάνω από το όριο αξιολόγησης της ICAP.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider