Vivartia: Νέο κεφάλαιο μετά την πώληση της Μπάρμπα Στάθης – Τι φέρνει η επόμενη μέρα

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Vivartia: Νέο κεφάλαιο μετά την πώληση της Μπάρμπα Στάθης – Τι φέρνει η επόμενη μέρα
Σε τροχιά μετασχηματισμού ο όμιλος με τις «ευλογίες» του CVC. H ανάπτυξη της κατηγορίας κατεψυγμένης ζύμης, η αναδιοργάνωση του γαλακτοκομικού κλάδου και οι ισχυρές προοπτικές για τον κλάδο της εστίασης.

Ένα νέο κεφάλαιο σηματοδοτεί για τον όμιλο Vivartia η συμφωνία πώλησης της Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Ηoldings έναντι τιμήματος 130 εκατ. ευρώ, σε ένα από τα μεγαλύτερα deal που έχουν σημειωθεί στην εγχώρια αγορά τροφίμων τα τελευταία χρόνια.

Οι επίσημες ανακοινώσεις για ένα deal που κυοφορούνταν εδώ και μήνες, ήρθαν χθες το απόγευμα, ενώ η συναλλαγή, μετά και τις απαραίτητες εγκρίσεις των ρυθμιστικών αρχών, αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων μηνών και δη μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025.

Ωστόσο, το αμερικανικό fund CVC Capital Partners, ο βασικός μέτοχος της Vivartia, έχει ήδη ξεκινήσει –μεθοδικά και βήμα βήμα – να χαράσσει τη νέα εποχή του ομίλου, παραμένοντας πιστό στο όραμά του για έναν ισχυρό «παίκτη» που να πρωταγωνιστεί στις εξελίξεις της επόμενης μέρας στην ευρύτερη αγορά τροφίμων και εστίασης.

Οι διεργασίες μετασχηματισμού της Vivartia αναμένεται να ενταθούν το προσεχές διάστημα, με τους Αμερικανούς του CVC να προσβλέπουν, μέσα από στοχευμένες στρατηγικές κινήσεις, στην ακόμη μεγαλύτερη ενίσχυση των μεριδίων αγοράς σε όλους τους κλάδους στους οποίους δραστηριοποιείται ο όμιλος.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι η χρήση 2023 αποδείχθηκε εξαιρετικά σημαντική για τη Vivartia, καθώς σηματοδότησε την επιστροφή της στην κερδοφορία για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια, ενώ με κύκλο εργασιών ύψους 902 εκατ. ευρώ, μπορεί πλέον να ποντάρει με αξιώσεις σε τζίρο 1 δισ. ευρώ τα αμέσως επόμενα χρόνια.

Στόχος η ανάπτυξη εντός και εκτός συνόρων για τις κατεψυγμένες ζύμες

Στο πλαίσιο της συμφωνίας που ανακοινώθηκε χθες, στην «αγκαλιά» της Ideal Holdings περνούν το 100% της Μπάρμπα Στάθης, καθώς και το 90% της Χαλβατζής Μακεδονική, θυγατρικής εταιρείας της Μπάρμπα Στάθης.

Ήταν Δεκέμβριος του 2023 όταν έγινε γνωστό ότι η Μπάρμπα Στάθης απέκτησε το 80% της Χαλβατζής Μακεδονική ΑΒΕΕ, μιας εταιρείας που ιδρύθηκε το 1972 από τον Βλάση Χαλβατζή, με σκοπό να παράγει και να διαθέτει στην αγορά λαχανικά στον ατμό, έτοιμες σαλάτες λαχανικών και οσπρίων, φρουτοσαλάτες χωρίς ζάχαρη, μαρμελάδες, γλυκά κουταλιού κ.α.

Ωστόσο, εκτός του deal παραμένει η έτερη θυγατρική της Μπάρμπα Στάθης, η Μιχαήλ Αραμπατζής/ Ελληνική Ζύμη, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο της κατεψυγμένης ζύμης.

Η Μιχαήλ Αραμπατζής/ Ελληνική Ζύμη παραμένει στον όμιλο της Vivartia, με την τελευταία να ξεκαθαρίζει ότι «δεν υπάρχει καμία σκέψη για πώληση της συμμετοχής στην εν λόγω εταιρεία, καθώς και καμία διαδικασία σε εξέλιξη, όπως ατυχώς έχει αναφερθεί σε διάφορα δημοσιεύματα το τελευταίο διάστημα». «Αντιθέτως, επιδίωξη της Vivartia αποτελεί η συνεχής ανάπτυξη της Μιχαήλ Αραμπατζής/ Ελληνική Ζύμη στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της στις διεθνείς αγορές», τονίζεται στη χθεσινή ανακοίνωση.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι η Vivartia, μέσω της Μπάρμπα Στάθης, απέκτησε το 75% της Ελληνική Ζύμη ΑΕ λίγο πριν τα τέλη του 2021.

Σε τροχιά αναδιοργάνωσης και ο γαλακτοκομικός κλάδος

Σε τροχιά αναδιοργάνωσης βρίσκεται και ο βραχίονας γαλακτοκομικών της Vivartia, ο οποίος «εκπροσωπείται» από τις εταιρείες Δέλτα και Δωδώνη, με τους Αμερικανούς του CVC να ποντάρουν, μέσω των συνεργειών των δύο ιστορικών γαλακτοβιομηχανιών, στη δημιουργία ενός ισχυρού πόλου στα γαλακτοκομικά, συνδυάζοντας τα πιο ισχυρά «χαρτιά» που έχουν να επιδείξουν στον κλάδο του γάλακτος και της φέτας, Δέλτα και Δωδώνη αντίστοιχα.

Όπως έγινε γνωστό στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου, ο Χρήστος Τσόλκας αποχώρησε από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Δέλτα, μετά από 2,5 χρόνια στο τιμόνι της εταιρείας, ενώ για μερικούς μήνες θα παραμείνει σύμβουλος της εταιρείας σε ένα συγκεκριμένο project μέχρι την υλοποίησή του.

Τη θέση του κ. Τσόλκα ως Interim CEO ανέλαβε ο Κωστής Βαλιάδης, επί σειρά ετών στέλεχος του ομίλου Δέλτα σε υψηλές διοικητικές θέσεις.

Με τον κ. Τσόλκα στο τιμόνι, η γαλακτοβιομηχανία Δέλτα ξεκίνησε το μακρύ «ταξίδι» του μετασχηματισμού της σε μια σύγχρονη και ολοκληρωμένη εταιρεία τροφίμων, το χαρτοφυλάκιο της οποίας εμπλουτίζουν πλέον προϊόντα συνώνυμα της υγιεινής διατροφής και των αρχών της ευζωίας.

Για την επίτευξη αυτού του στόχου η εταιρεία έχει εδώ και αρκετούς μήνες δρομολογήσει την επέκταση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου, μεταβάλλοντας το μείγμα του κωδικολογίου της και μειώνοντας σταδιακά τα προϊόντα γάλακτος. Να σημειωθεί εδώ ότι το portfolio της Δελτα καλύπτει μια ευρεία γκάμα προϊόντων, η οποία περιλαμβάνει γάλα, γιαούρτι, χυμούς, παγωμένο τσάι, φυτικά και τυροκομικά προϊόντα.

Την ίδια στιγμή, η ηπειρώτικη γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη διανύει το νέο κεφάλαιο που άνοιξε στη μακρά επιχειρηματική της διαδρομή, η πλήρης απορρόφησή της από τον όμιλο Vivartia στα τέλη του 2023.

Το νέο αυτό κεφάλαιο περιλαμβάνει επενδύσεις σε νέα προϊόντα σε όλες τις κατηγορίες όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία, με στόχο αυτά να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις.

Βασική στόχευση της γαλακτοβιομηχανίας παραμένει πάντοτε η παραγωγή φέτας που αποτελεί και το κεντρικό της προϊόν, αλλά και στο οποίο κατέχει ηγετικά μερίδια στην αγορά, ωστόσο την ίδια ώρα εμπλουτίζει συνεχώς το προϊοντικό της χαρτοφυλάκιο και στον τομέα του γιαουρτιού, αλλά και στην κατηγορία των φυτικών προϊόντων.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι το CVC είχε αποκτήσει το 78% της ηπειρώτικης γαλακτοβιομηχανίας από το 2021, με τη ρωσική SI Foods να προχωρά τελικά στα τέλη του 2023 στην πώληση και των υπόλοιπων μετοχών της Δωδώνη στη Vivartia, σηματοδοτώντας το τελικό βήμα σε μια διαδικασία αναδιάρθρωσης η οποία διήρκεσε λίγο περισσότερο από 10 χρόνια.

Τα ισχυρά «χαρτιά» στον κλάδο της εστίασης

Ταυτόχρονα, το CVC υλοποιεί ένα φιλόδοξο στρατηγικό πλάνο και για την ανάπτυξη του κλάδου της εστίασης.

Το εν λόγω στρατηγικό πλάνο προβλέπει επενδύσεις σε νέα concepts καταστημάτων, αλλά και νέες προϊοντικές προτάσεις, με στόχο την ενδυνάμωση της ηγετικής θέσης όλων των σημάτων του ομίλου στην Ελλάδα, αλλά και το εξωτερικό.

Υπενθυμίζεται εδώ ότι το 2021 υλοποιήθηκε η συγχώνευση των εταιρειών Goody’s, Everest, La Pasteria και Evercat, θυγατρικών της Vivartia, από την οποία προέκυψε ο όμιλος Goody’s. Η συγχώνευση πραγματοποιήθηκε μέσω απορρόφησης των Everest, La Pasteria και Evercat από τη Goody’s, με στόχο να δημιουργηθεί ένα ισχυρό σήμα.

Μέσα στο 2024, δε, ο όμιλος Goody’s – Everest επένδυσε σταθερά στην περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου του στο εξωτερικό, εγκαινιάζοντας συνολικά εννέα νέα σημεία σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή, ενισχύοντας την παρουσία των σημάτων του σε συνολικά 12 χώρες (Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ολλανδία, Κύπρο, Ρουμανία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Αίγυπτο, Σαουδική Αραβία, Κατάρ, Κουβέιτ και Βόρεια Μακεδονία).

Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας του με την Ολλανδική Tamoil, ο όμιλος άνοιξε πριν από μερικούς μήνες το τρίτο σημείο Flocafe Espresso Room σε ισάριθμους σταθμούς καυσίμων και ενέργειας στην Ολλανδία, στις περιοχές Zetten, Zandvoort και Alkmaar.

Πρόκειται για τα πρώτα βήματα υλοποίησης ενός ιδιαίτερα φιλόδοξου πλάνου ανάπτυξης του σήματος εντός των πρατηρίων της εταιρείας. Επιπλέον, πέραν της Ολλανδίας, τα Flocafe Espresso Room συνέχισαν να επεκτείνονται στις χώρες της Μέσης Ανατολής με δύο νέα καταστήματα στο Κατάρ και πλέον αριθμούν 112 καταστήματα σε συνολικά 9 χώρες.

Αντίστοιχα τα Goody's Burger House συνέχισαν την επέκτασή τους με δύο νέα σημεία στην Κύπρο και ακόμη δύο νέα σημεία στη Σαουδική Αραβία, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων σε 141, τα οποία λειτουργούν σε συνολικά 5 χώρες.

Πέραν των σχεδίων επέκτασης του ομίλου Goody’s, το 2024 χαρακτηρίστηκε και από ένα επιπλέον «ορόσημο» για τον κλάδο εστίασης της Vivartia. Και αυτό γιατί, όπως έγινε γνωστό τον περασμένο Νοέμβριο, ο όμιλος προχώρησε στην εξαγορά της αλυσίδας εστίασης Jackaroo.

Το Jackaroo ξεκίνησε το ταξίδι του στον χώρο της εστίασης πριν από επτά χρόνια, ενώ πολύ γρήγορα έγινε γνωστό στο ευρύ κοινό ως μια γνήσια αλυσίδα street food. Την εταιρεία ίδρυσε ο Μιχάλης Ματζουράνης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΑΒΑΞ - Γραμμή 4 μετρό: Έτοιμο το 50% της σήραγγας για τον ένα από τους δύο μετροπόντικες

Γιατί «πάει στην παράταση» το ΣΔΙΤ 140 εκατ. της νέας «στέγης» Γ.Γ. Υποδομών

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider