Νέα μετάθεση παίρνει η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων καθώς μία σειρά κωλλυμάτων εμποδίζουν την ολοκλήρωση τη μεταβίβαση τους στην κοινοπραξία Fraport - Slentel.
Αν και σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα η μεταβίβαση των αεροδρομίων θα ήταν εφικτή στα τέλη του 2016, εντούτοις σύμφωνα με πληροφορίες η μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση της χώρας αναμένεται να ολοκληρωθεί περί τα τέλη Απριλίου.
Την περασμένη εβδομάδα στελέχη της κυβέρνησης είχαν συνάντηση με στελέχη της κυβέρνησης σχετικά με την οριστική επίλυση των εκκρεμοτήτων καθώς και την οριστικοποίηση του χρόνου μεταβίβασης των αεροδρομίων στον γερμανοελληνικό Όμιλο.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι δύο πλευρές πρέπει να υπογράψουν νέα συμφωνία που θα διασφαλίζει τόσο το ελληνικό Δημόσιο όσο και τη Fraport - Slentel για τη νέα ημερομηνία που θα παραχωρηθούν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Πρόκειται για τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Οι καθυστερήσεις αφορούν μάλλον διαδικαστικού και γραφειοκρατικού χαρακτήρα ζητήματα καθώς η μεν εταιρεία έχει προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό την προεργασία ανάληψης των αεροδρομίων ενώ έχει στελεχωθεί και η νέα εποπτική αρχή με 390 υπαλλήλους.
Πρόβλημα χρηματοδότησης δεν φαίνεται να υπάρχει καθώς οι δύο Οι δύο επιχειρηματικοί όμιλοι φέρεται ότι έχουν εξασφαλίσει ήδη χρηματοδότηση 600 εκατ. ευρώ από τις τρεις θεσμικές τράπεζες (EBRD, IFC και ΕΙΒ), ενώ το ποσό δεν αποκλείεται να αυξηθεί στα 750 εκατ. ευρώ, εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο. Ο δανεισμός θα εξαρτηθεί από το ύψος των ιδίων κεφαλαίων που θα αξιοποιήσουν οι δύο πλευρές. Στη συμφωνία δανειοδότησης της Fraport Greece αναμένεται να συμμετάσχουν και εμπορικές τράπεζες από την Ελλάδα.
Μόλις αναλάβει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια η Fraport θα προχωρήσει στην επιδιόρθρωση των εγκαταστάσεων υγιεινής, στην απλοποίηση των διαδικασιών ελέγχου και παράδοσης αποσκευών καθώς και στην ανανέωση των πινακίδων σήμανσης.
Σε δεύτερη φάση σχεδιάζονται κατασκευαστικές εργασίες, όπως η επέκταση των τερματικών σταθμών των αεροδρομίων ενώ σε όλα τα αεροδρόμια θα επιδιωχθεί μεγαλύτερη εμπορική δραστηριότητα με καταστήματα εστίασης, ρουχισμού, ταξιδίου κ.α.
Ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι μελέτες για την αναβάθμιση των υποδομών των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, τις εργασίες των οποίων θα αναλάβει η Intrakat του Ομίλου Κόκκαλη.
Βάσει του business plan του παραχωρησιούχου, θα δημιουργηθούν περίπου 1.700 νέες θέσεις εργασίας.