Στα 19,8 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη της Austriacard για το 2024 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 16,6% παρά τους αυξημένους φόρους. Επιπλέον, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση τα προσαρμοσμένα έσοδα ενισχύθηκαν κατά 9,7% στα 385,3 εκατ. ευρώ επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις της εταιρείας.
Όπως σημειώνεται, τα έσοδα προήλθαν κυρίως από τον τομέα Digital Transformation Technologies, τα έσοδα του οποίου αυξήθηκαν κατά 70,6% και τον τομέα Document Lifecycle Management, όπου τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 20,3%.
Τα συνολικά IFRS έσοδα του Ομίλου ανήλθαν στα 392,3 εκατ. ευρώ (2023 364,6 εκατ. ευρώ).
Επιδόσεις επιχειρηματικών τομέων:
- Τα έσοδα του τομέα Digital Transformation Technologies σημείωσαν άνοδο 70,6% στα 27,4 εκατ. ευρώ, με κύριο μοχλό ανάπτυξης τα έργα ψηφιοποίησης στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα σε Ελλάδα και Κεντρική & Ανατολική Ευρώπη.
- Τα έσοδα του τομέα Document Lifecycle Management αυξήθηκαν κατά 20,3% στα 135,3 εκατ. ευρώ προερχόμενα κυρίως από τα έργα ψηφιακών εγγράφων ασφαλείας σε Μέση Ανατολή και Αφρική (ΜΕΑ).
- Τα έσοδα του τομέα Identity & Payment Solutions παρέμειναν αμετάβλητα στα 222,7 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα των μειωμένων χονδρικών πωλήσεων chip modules. Εξαιρώντας τις αντίστοιχες πωλήσεις του 2023, ο τομέας εμφάνισε οργανική ανάπτυξη 19,8 εκατ. ευρώ (9.9%).
Επιδόσεις ανά γεωγραφική περιοχή:
- Η γεωγραφική περιοχή της Τουρκίας, της Μέση Ανατολής και της Αφρικής εμφάνισε αύξηση εσόδων 34,4% και ανήλθε στα 72,1 εκατ. ευρώ, προερχόμενη κυρίως από τα έργα ψηφιακών εγγράφων ασφάλειας και λύσεις πληρωμών.
- Η γεωγραφική περιοχή της Δυτικής Ευρώπης, Σκανδιναβικών χωρών και Αμερικής παρουσίασε αύξηση εσόδων 12,8% στα 130,9 εκατ. ευρώ, που προήλθε κυρίως από τις πωλήσεις μεταλλικών καρτών προς τον συνεχή αυξανόμενο τομέα των Fintech/Neobanks.
- Τα έσοδα της Κεντρικής & Ανατολικής Ευρώπης διαμορφώθηκαν σε 224,9 εκατ. ευρώ αμετάβλητα σε σχέση με το 2023.
Οργανικές επιδόσεις:
- Το προσαρμοσμένο EBITDA αυξήθηκε κατά 11,4% στα 54,9 εκατ. ευρώ, λόγω των αυξημένων εσόδων και του περιθωρίου κέρδους. Το περιθώριο EBITDA αυξήθηκε στο 14,2% από 14% το 2023.
- Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 16,6% στα 19,8 εκατ. ευρώ, παρά τους αυξημένους φόρους. Το περιθώριο καθαρού κέρδους διαμορφώθηκε σε 5,1%.
- Τα λειτουργικά ταμειακά διαθέσιμα βελτιώθηκαν σημαντικά και έφτασαν τα 34 εκατ. ευρώ, έναντι 9,1 εκατ. ευρώ το 2023 και παρά το γεγονός ότι τα αποθέματα chips συνεχίζουν να εξομαλύνονται.
Προτεινόμενο μέρισμα: Η εταιρεία θα προτείνει στην Ετήσια Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος ύψους 0,11 ευρώ ανά μετοχή.
Ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Austriacard Holdings AG Μανώλης Κόντος δήλωσε:
«Το 2024 ήταν άλλη μια θετική χρονιά για την Austriacard, καθώς πετύχαμε όλους τους στόχους που είχαμε θέσει για τους τομείς δραστηριότητας και τις γεωγραφικές περιοχές. Από το 2019, έχουμε καταγράψει θεαματική αύξηση εσόδων κατά 185%, φτάνοντας στα 385,3 εκατ. ευρώ το 2024, ενώ το EBITDA έχει υπερτετραπλασιαστεί και έχει φτάσει τα 54,9 εκατ. ευρώ. Αυτή η εξαιρετική αύξηση των μεγεθών είναι αποτέλεσμα της στρατηγικής μας για γεωγραφική επέκταση, επιτυχημένες εξαγορές και συνεχή εμπλουτισμό των υπηρεσιών και προϊόντων μας, που μας δίνει τη δυνατότητα να βρισκόμαστε πάντα μπροστά από τον ανταγωνισμό.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, εκμεταλλευτήκαμε την τεχνογνωσία μας στους βασικούς μας τομείς, όπως οι λύσεις Identity & Payment Solutions, όπου παρουσιάσαμε καινοτόμα προϊόντα όπως οι μεταλλικές κάρτες, ενώ παράλληλα συνεχίσαμε να αυξάνουμε το μερίδιο αγοράς μας τόσο γεωγραφικά όσο και την πελατειακή μας βάση. Στον τομέα Document Lifecycle Management, υλοποιήσαμε με επιτυχία σύνθετα έργα ψηφιακών εγγράφων ασφαλείας στην περιοχή MEA, εξασφαλίζοντας επαναλαμβανόμεναέσοδα για το μέλλον. Επιπλέον, στις λύσεις Digital Transformation Technologies, οι οποίες θα συνεχίσουν να αποτελούν τον βασικό μοχλό ανάπτυξης, όπως είδαμε και τα τελευταία έτη και το 2024, επεκτείναμε τις προϊοντικές λύσεις μας για να συμπεριλάβουμε έργα για τον κρατικό και τον ιδιωτικό τομέα, με την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης να ενσωματώνεται στις λύσεις που αναπτύσσουμε. Βαδίζουμε στην νέα χρονιά με αυτοπεποίθηση και σημαντικά νέα εγχειρήματα, τα οποία περιλαμβάνουν επέκταση σε νέες αγορές, και εμπλουτισμό των προϊόντων μας, ώστε να είμαστε σε θέση να παρέχουμε στους πελάτες μας νέες και πρωτοποριακές λύσεις».